۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۰

محکومیت غیابی یک روزنامه نگار به 6 ماه حبس

روزنامه‌نگار ساکن شیراز از سوی دادگاهی در استان کرمان به طور غیابی و با اتهام "نشر اکاذیب" به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه‌نگار ساکن شیراز از سوی دادگاهی در استان کرمان به طور غیابی و با اتهام "نشر اکاذیب" به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

نسب عبداللهی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: سال گذشته فرماندار شهرستان انار در استان کرمان و برخی از مسئولین این شهرستان به دلیل انتشار گزارشاتی در رابطه با مسائل و مشکلات محلی از جمله بررسی مشکلات میراث فرهنگی، بیمارستان‌ها و عملکرد ضعیف مسئولان منطقه در یک سایت خبری، با مراجعه به دادگاه عمومی انار از من به اتهام "نشر اکاذیب" شکایت کردند.

وی افزود: به دلیل اینکه ساکن شیراز بودم، این پرونده به دادسرای نیابت این شهر ارسال شد.

نسب عبداللهی گفت: با ارسال این پرونده به شیراز، به دادسرای نیابت احضار شدم که با حضور در دادسرا و اخذ دفاعیات اولیه و اخذ قرار کفالت آزاد شدم. البته در این جلسه به نوع اتهام و صلاحیت دادگاه اعتراض کردم. پس ازآن هیچ احضاریه دیگری به دستم نرسید تا اینکه چند روز پیش متوجه شدم دادگاه عمومی انار به طور غیابی به پرونده رسیدگی کرده و حکم به شش ماه زندان علیه من داده است.

وی افزود: جای تعجب اینجاست که با اینکه هم آدرس و هم شماره تلفن همراه من در پرونده موجود بوده است، چرا دادگاه به طور غیابی به پرونده رسیدگی کرده و حکم محکومیت داده است. دادگاه رسیدگی‌کننده به راحتی می‌توانسته مرا مطلع کند.

این روزنامه‌نگار گفت:‌ دادگاه غیابی برای کسانی است که یا متواری‌اند و یا مجهول‌المکان. واقعا برایم سوال‌ شده است که چرا برای کسی که در مرحله دادسرا حاضر شده، جلسه رسیدگی دادگاه به صورت غیابی برگزار شده است.

نسب عبداللهی افزود: از سوی دیگر این پرونده یک پرونده مطبوعاتی بوده و اساسا در صلاحیت دادگاه عمومی نیست که به آن رسیدگی کند و از صلاحیت‌های ذاتی دادگاه مطبوعات است. همچنین من ساکن شیراز هستم و سایت خبری مورد نظر نیز در شیراز اداره می‌شود و دلیلی نداشت که دادگاهی در استان کرمان به این پرونده رسیدگی کند.

وی گفت: ‌به دلیل اینکه دادگاه عمومی انار به طور غیابی حکم صادر کرده است، تقاضای واخواهی خواهم داد تا به این پرونده در دادگاه مطبوعات شیراز رسیدگی شود.
کد مطلب: 28331
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *