۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۳

برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در گرو تعداد کاندیداها

امیدوارم نامزدهای انتخابات به تعدای باشد كه مناظره‌ها را به خوبی برگزار كنیم.۴ سال است كه می‌گویم برای انتخابات نامزد نمی‌شوم.
رئیس سازمان صدا و سیما می‌گوید برگزاری مناظره‌های انتخاباتی قاعدتا باید زنده باشد اما نحوه برگزاری آن به تعداد نامزدها ارتباط دارد.

عزت الله ضرغامی در حاشیه حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علوم اجتماعی تهران، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره نحوه برگزاری مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: قاعدتا مناظره‌ها باید زنده باشد و زنده پخش شود اما كیفیت مناظره باتوجه به محدودیت و زمانی كه در ۲۰ روز زمان تبلیغات انتخابات وجود دارد؛ تلاش می‌كنیم كه با تعداد نامزدها مناظره‌ها به طرز مناسبی طراحی و اجرا شود.

وی ادامه داد: تعداد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به اندازه‌ای باشد كه برگزاری مناظره‌ها عملا امكان وقوع پیدا كند.

ضرغامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تذكر شورای نظارت بر صدا و سیما به وی به علت دعودت از نامزدهای انتخابات پیش از موعد گفت: آن نشست با حضور كسانی بود كه رسما تا آن مقطع اعلام كاندیداتوری كرده بودند. امروز البته چند نفر دیگر هم اعلام كاندیداتوری كرده‌اند. اگر باز قرار باشد صحبتی پخش شود؛ تلاش می‌كنیم كه حرفهای همه را پخش كنیم البته امیدورام تعداد نامزدهای در همین حد بماند اما هیچ تذكری از هیچ نهاد نظارتی به صدا و سیما ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: طبق قانون، تبلیغات مربوط به نامزدهای نهایی در دو هفته الی ۲۰ روز آخر زیر نظر شورای قانونی كه پیش‌بینی شده؛ اجرا می‌شود كه ریاست آن با وزیر كشور است.

ضرغامی افزود: من برنامه‌های پیشنهادی صدا و سیما را آماده كردم و برای وزیر كشور فرستاده‌ام. انشاء الله طبق قانون انجام می‌شود اما قبل از آن رویه صدا و سیما این است كه باتوجه به فضای موجود سیاسی كشور و برای اینكه فضای انتخابات گرمتر و پرشورتر شود؛ از افرادی كه اعلام آمادگی كرده‌اند در حوزه‌های مختلف مصاحبه‌های كوتاه پخش كند كه می‌تواند روشنگری هم داشته باشد و برای خود نامزدها هم خوب باشد. به همین دلیل اصل این كار هیچ مشكل قانونی ندارد.

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به سوال یكی از دانشجویان درباره نامزد شدن خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من ۴ سال است كه دارم به این سوال جواب می‌دهم. من از چهار سال پیش می‌گویم كه نمی‌خواهم كاندیدا شوم.
کد مطلب: 28332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *