۰
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۸
وزیر خارجه لبنان:

حزب الله دخالتی در بحران سوریه ندارد

عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان ضمن تکذیب اتهامات وارده به حزب الله مبنی بر دخالت آن در بحران سوریه اعلام کرد که لبنان همچنان به سیاست عدم دخالت در بحران این کشور پایبند است.
تسنیم: به گزارش شبکه العالم، وزیر خارجه لبنان روز گذشته در گفتگویی رادیویی در واکنش به اتهامات وارده به حزب الله لبنان درباره دخالت نظامی آن در سوریه اعلام کرد که نیروهای حزب الله که در روستاهای مرزی لبنان هستند، برای دفاع از لبنانی ها در این مناطق مستقر شدند و در عملیات نظامی در داخل سوریه مشارکت ندارند.
حزب الله پیش از این نیز اتهامات وارده به این حزب مبنی بر جنگ در سوریه در حمایت از نظامیان ارتش این کشور را تکذیب کرده بود.
عدنان منصور گفت: لبنان به سیاست عدم دخالت در بحران سوریه پایبند است و در امور کشورهای دیگر دخالت نمی کند.
وی افزود: اگر اشخاص و گروه هایی در لبنان جوانان را به جهاد در سوریه دعوت کرده باشند، این بدان معنا نیست که دولت لبنان مسئول است.
در همین حال، "میخائیل بوگدانوف"، معاون وزیر امور خارجه روسیه در ماموریتی رسمی از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وارد بیروت شد تا با مسئولان لبنانی درباره بحران سوریه گفتگو کند.
بوگدانوف پیش از سفر به لبنان، در تهران با حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران درباره موضع روسیه و ایران در قبال مسائل مورد توجه دو کشور و در صدر آن بحران سوریه گفتگو و از نقش فعال ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه تمجید کرده بود.
بوگدانوف بر ثبات مواضع مسکو درخصوص بحران سوریه تاکید کرده و گفته بود که ارزیابی ایران از تحولات منطقه، تاثیر عمده ای بر سیاست های روسیه درآن داشته است.
کد مطلب: 28450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *