۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۱

پای مهندسی به اخلاق هم باز شد

مسوول کمیته برنامه‌ریزی انرژی گروه فنی و مهندسی از ایجاد درس اختیاری دو واحدی بنام «اخلاق مهندسی» خبر داد.
رضا امراللهی امروز در در نشست خبری «بازنگری برنامه‌های فنی و مهندسی»، با بیان اینکه در حال حاضر دارای بیش از ۱۵۰۰ فارغ‌التحصیل مهندسی هسته‌ای در گرایش‌های مختلف هستیم، تصریح کرد: از این تعداد ۳۵ درصد مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی و همچنین حدود ۶۷۰ نفر از این دسته فارغ‌التحصیلان، مربوط به دانشگاه امیرکبیر هستند.

رییس دانشکده انرژی دانشگاه امیرکبیر همچنین با بیان اینکه حدود ۲۰۰ فارغ‌التحصیل دکتری در رشته‌های هسته‌ای در کشور دارا هستیم، گفت: ۱۲۰ نفر از این فارغ‌التحصیلان مربوط به دانشگاه امیرکبیر می‌باشند.

امراللهی با اشاره به نتایج کلی حاصل از فعالیت‌های صورت گرفته در بحث بازنگری رشته‌های مهندسی انرژی، تصریح کرد: در این راستا بازنگری دوره‌های آموزشی موجود رشته‌های هسته‌ای و ایجاد دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای جدید صنعت و دانشگاه‌ها، از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته مهندسی هسته‌ای در سال ۹۱ است.

به گفته وی، در بحث بازنگری عناوین و برنامه‌های دروس کلیه گرایش‌های مهندسی هسته‌ای در حال حاضر پنج گرایش در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی هسته‌ای موجود است که عبارت است از مهندسی راکتور، مهندسی طرح پزشکی، مهندسی چرخه سوخت، مهندسی کاربرد پرتو و مهندسی گداخت هسته‌ای است.

امراللهی در خاتمه از لحاظ شدن نقش محیط زیست در انرژی در بازنگری‌های صورت گرفته به صورت مفصل خبر داد.
کد مطلب: 28607
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *