۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱

قوت گرفتن احتمال کاندیداتوری لاریجانی

جلالی ادعا کرد: نخبگان و مجلس می گویند که آقای لاریجانی توانمندترین فرد برای ریاست جمهوری است برای اثبات این ادعا می توان به نظرسنجی های انتخاباتی مراجعه کرد.
رئیس فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به افزایش درخواست ها برای کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، خبرهای مربوط به مهیا کردن شرایط کاندیداتوری وی از سوی ائتلاف ۵ گانه اصولگرایان و کناره گیری اعضای آن در صورت کاندیداتوری رئیس مجلس به نفع وی را رد کرد.

کاظم جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تصمیم نهایی رئیس مجلس برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد نخبگان و مجلس می گویند که آقای لاریجانی توانمندترین فرد برای ریاست جمهوری است برای اثبات این ادعا می توان به نظرسنجی های انتخاباتی مراجعه کرد. در حال حاضر براساس آخرین نظرسنجی که از سوی سازمان صداوسیما انجام شده است می توان ادعا کرد که رغبت عمومی به کاندیداتوری رئیس مجلس روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود طبق آخرین نظرسنجی آراء لاریجانی بیش از صددرصد نسبت به نظرسنجی قبلی رشد داشته است این در حالی است که وی تاکنون اعلام کاندیداتوری نکرده است اما درخواستهای متعددی از وی برای ورود به این عرصه صورت گرفته که تاکنون از سوی رئیس مجلس نفی شده است.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که تصمیم نهایی آقای لاریجانی و فراکسیون رهروان برای چگونگی ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری تا چه زمانی اعلام خواهد شد تصریح کرد اگر آقای لاریجانی تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بگیرد، تصمیم جمعی فراکسیون رهروان مجلس قطعاً حمایت از وی در این انتخابات خواهد بود، اما اگر به هر دلیلی تصمیم وی ورود به این عرصه نباشد رویکرد بعدی ما این است که از چه کسی در انتخابات حمایت کنیم یا نکنیم و چگونه به بحث انتخابات ورود پیدا نماییم.

وی ادامه داد: اینکه نظر نهایی رئیس مجلس برای کاندیداتوری در انتخابات چیست این است که هر گاه با وی برای ورود به این عرصه رایزنی شده و یا ما صحبتی در خصوص کاندیداتوری با وی داشته ایم آقای لاریجانی نیامدن در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان نظر نهایی خود مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه بعضی ها تصور می کنند که شاید ما یک تقسیم کاری انجام داده ایم و یا عدم صداقتی در زمینه انتخابات ریاست جمهوری داریم گفت: اصلا این گونه نیست. ما رفتار آقای لاریجانی را کاملا صادقانه می بینیم و وی هیچ گونه رقبتی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد اما مراجعات به رئیس مجلس برای کاندیداتوری روزافزون شده است.

وی یادآور شد: شاید یکی از دلایل مراجعات به رئیس مجلس تشتت بین اصولگرایان باشد و دلیل بعدی هم این است که یک خلائی در انتخابات ریاست جمهوری احساس می شود مبنی بر اینکه باید کسی به این عرصه ورود پیدا کند که بتواند مسائل کشور را در عرصه های داخلی ، منطقه ای و بین المللی جمع و حل و فصل کند لذا مرتبا گروههای سیاسی، شخصیت ها، رجال، نمایندگان مجلس و ... با آقای لاریجانی نشست برگزار کرده و از وی برای کاندیداتوری دعوت می کنند.

جلالی در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون دعوتی از سوی ائتلاف های چندگانه ای که در بین اصولگرایان وجود دارد از آقای لاریجانی صورت گرفته است یا خیر، خاطرنشان کرد: از سوی ائتلاف سه گانه هم آقای دکتر ولایتی و هم آقای دکتر قالیباف ملاقات هایی را با رئیس مجلس داشتند و نظر وی درباره ورود و یا عدم ورود به عرصه انتخابات را بسیار مهم برشمردند. از سوی ائتلاف ۵ گانه اصولگرایان هم که دو نفر از نواب رئیس مجلس در آن حضور دارند طبیعتا رایزنی هایی با آقای لاریجانی صورت گرفته است.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سئوال که گفته می شود آقایان باهنر و ابوترابی با توصیه آقای لاریجانی کاندیدا شده اند و ائتلاف ۵ نفره در حال مهیا کردن زمینه حضور رئیس مجلس در انتخابات ریاست جمهوری است و در این صورت به نفع وی اعضای آن کنار خواهند رفت، این موضوع را کذب محض خواند.

وی اضافه کرد: بنده اطلاع دارم که حداقل نواب رئیس مجلس بر اساس وظیفه شرعی که خودشان احساس کردند و حمایت گروههای سیاسی پشتیبانشان در خارج از مجلس ، تصمیم به کاندیداتوری گرفته اند. آقایان باهنر و ابوترابی در اصل کاندیداتوری شان هیچ گونه رایزنی یا مشورتی با فراکسیون رهروان و رئیس مجلس نداشته اند.

جلالی در عین حال عنوان کرد: ائتلاف ها و تعداد زیادی از کاندیداهای فعلی ریاست جمهوری با آقایای لاریجانی رایزنی های زیادی انجام داده اند اما این به معنای فراهم کردن زمینه برای حضور وی در انتخابات نیست.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سئوال که نتایج رایزنی فراکسیون رهروان با مراجع و کاندیداها به کجا رسیده است گفت: طی هفته گذشته و این هفته ملاقات هایی از سوی کمیته ۱۷ نفره فراکسیون رهروان با مراجع عظام تقلید و برخی کاندیداهای اصولگرا صورت گرفته و می گیرد. در حال حاضر فراکسیون مراحل نهایی تصمیم گیری به منظور چگونگی حضور در انتخابات ریاست جمهوری را می گذراند.

وی تصریح کرد: چون تشتت در جریان اصولگرایی وجودارد و هنوز شخصیتی که بتواند مورد اقبال همه قرار گرفته و موجی در انتخابات ایجاد کند، وارد عرصه نشده است فعلا باید صحنه را مدیریت و تصمیم نهایی را پس فراهم شدن شرایط گرفت.
کد مطلب: 28631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *