۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۷

رایزنی سازمان حج با بانک ملی

رئیس سازمان حج درباره سپرده‌های مردم در نزد بانک‌ها نیز توضیح داد: بنده بارها اعلام کردم سپرده‌های مردم در اختیار بانک ها است و چیزی در حساب سازمان نیست. البته بحث مفصلی با بانک ملی در خصوص لزوم بازنگری در احتساب سود سپرده‌های مردم داشتیم و به نتایجی هم رسیده ایم.
فارس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بحث مفصلی با بانک ملی درباره لزوم بازنگری در احتساب سود سپرده‌های حج مردم داشتیم و به نتایجی هم رسیده‌ایم که ان‌شاءالله گزارش آن در آینده تقدیم مردم می‌شود.
حجت الاسلام سیداحمد موسوی، آخرین اخبار مربوط به عملیات حج عمره ایرانیان را اعلام کرد.
وی اظهار داشت: در این مدت ۲۶۷ هزار ۹۰۱ عمره‌گزار ایرانی با ۸۱۲ پرواز و در قالب یک‌هزار و ۷۶۵ کاروان به کشور عربستان اعزام شده‌اند که‌ از مجموع پروازها ۲۲۹ از سوی ماهان، ۳۸۰ پرواز از سوی شرکت سعودی و ۲۰۳ پرواز با شرکت ایران ایر انجام گرفته و در مجموع ۵۳ درصد پروازها متعلق به شرکت‌های ایرانی بوده است.
رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص فعالیت مراکز رفاهی و خدماتی در مکه مکرمه و مدینه منوره افزود: در راستای اسکان زائران عمره مجموعا ۶۵ هتل پیش بینی شده که ۳۹ مورد آن در مدینه منوره و ۲۶ هتل دیگر در مکه مکرمه برای اسقرار پیش بینی شده است.
وی درباره حمل و نقل زائران گفت: حدود ۹۰ دستگاه اتوبوس در ۱۱ خط تعیین شده و در قالب حمل و نقل درون شهری در مکه و مدینه در راستای جابجایی زائران مشغول فعالیت شبانه روزی هستند.
موسوی ادامه داد: هم اینک چهار آشپزخانه الدخیل، زین، ابوجدائل و قحطانی با پخت تقریبی روزانه ۷۷ هزار و ۹۴۹ پرس در زمینه تهیه غذای گرم مشغول خدمات رسانی به زائران ایرانی هستند.
وی در رابطه با قیمت تمام شده حج تمتع سال ۹۲ نیز گفت: قیمت تمام شده براساس ارز در اختیار محاسبه و تعیین می‌شود.
مسئولان ذیربط، دستگاهها و نهادهای تصمیم گیرنده، سازمان حج و زیارت را از جدول تخصیص ارز مرجع حذف کرده‌اند؛ ولی باوجود گرانی و تورم موجود در کشور عربستان سعی کردیم تا نرخ هزینه‌های مربوط به اسکان، تغذیه، حمل و نقل و غیره به قیمت سال گذشته یا کمتر از آن محاسبه شود تا در این خصوص افزایش قیمتی نداشته باشیم؛ اما حذف ارز مرجع باعث افزایش قیمت تمام شده حج تمتع سال‌جاری شده است و سازمان حج در این زمینه هیچ نقشی ندارد.
رئیس سازمان حج درباره سپرده‌های مردم در نزد بانک‌ها نیز توضیح داد: بنده بارها اعلام کردم سپرده‌های مردم در اختیار بانک ها است و چیزی در حساب سازمان نیست. البته بحث مفصلی با بانک ملی در خصوص لزوم بازنگری در احتساب سود سپرده‌های مردم داشتیم و به نتایجی هم رسیده که ان‌شاءالله گزارش آن در آینده تقدیم هموطنان عزیز می‌شود.
کد مطلب: 28760
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *