۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۶

اجرای توصیه‌های رهبری واجب است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سالروز صدور پیام مبارزه با فساد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری گفت: آیا واقعاً بعد از ۱۲ سال به این پیام عمل شده است ؟ امروز یکی از دردهای جامعه این است که برخی مسئولان احساس می‌کنند توصیه‌های مقام معظم رهبری اخلاقی است در حالی که رفتن به مسیر اجرای سخنان رهبر انقلاب واجب است.
علی رضا زاکانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: این انتخابات از یک طرف تهدید بالقوه‌ای با توجه به برنامه‌های دشمنان و مخالفین است و از طرف دیگر فرصتی برای تحول در جامعه به شمار می‌رود لذا ما هم باید جنبه تهدیدی را پیش‌بینی کنیم و هم نگاه به آینده پرامید داشته باشیم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری موثرترین انتخابات از جهت تغییر جهت‌گیری کشور است، گفت: سه رئیس جمهور بعد از دوران دفاع مقدس بر سر کار آمدند که حضورشان تحولاتی را رقم زد . آقای هاشمی با شعار " شکوفایی اقتصاد کشور برای جبران کاستی‌ها و خرابی‌های در دوره جنگ و امید به اینکه فاصله‌مان را با کشورهای توسعه یافته کم کنیم " به صحنه آمد وشعارهای انقلاب را سر داد. اما ماحصل حضور وی تا پایین‌ترین سطح اجتماع اثر گذاشت و آسیب‌های جدی را متوجه انقلاب کرد.

وی ادامه داد: در دوره آقای هاشمی جهت انقلاب تغییر کرد و روند غربی‌شدن و حاکمیت غربی شدن در دل مدیران نهادینه شد و نه تنها نسبت به فرهنگ انقلابی دفاع مقدس بی‌مهری صورت گرفت بلکه این فرهنگ را مانعی برای پیاده کردن الگوی اقتصاد غربی دیدند و از این فرهنگ عبور کردند و در مقابل به ترویج فرهنگ تجمل گرایی،‌ تبارگرایی و فرهنگ مصرف افتادند که در این شرایط فساد گسترش پیدا کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی نیز در دوران آقای هاشمی تنگ نظری انجام شد، اظهار داشت: زمانی که در آن دوره فقط کار و کار موضوعیت پیدا کرد نامحرمان به عرصه ورود پیدا کردند و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تورم ۹ درصدی در سال ۶۷ به تورم ۴۹ درصدی در سال ۷۴ منجر شد .

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به پیروزی محمد خاتمی در سال ۷۶ گفت: آقای خاتمی در سال ۷۶ در فضای بسته سیاسی دوران سازندگی شعار "تغییر" داد و یکی از شعارهای انقلاب که آزادی بود را سر داد اما در عرصه اقتصاد و سیاست الگوی غلط عاری گرفته شده از غرب را ادامه داد و به سمتی رفت که کشور آسیب دید.

وی تاکید کرد: آنهایی که در آن سال شعار آزادی می‌دادند آزادی را برای مخالفین خود نمی‌خواستند. در آن دوره نسبت به بیگانگان از در اغماض، کرنش و سازش وارد شدند و شعار تنش‌زدایی می‌دادند اما منافع ملی کشورمان را به کسانی تقدیم کردند که حیاتی برای ملت ایران قائل نبودند.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: حتی در آن دوره کار را به جایی رساندند که ۱۲۶ نماینده مجلس به رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند و از ایشان خواستند که جام زهر را بنوشند و طرح سه فوریتی را برای نادیده گرفتن حقوق مردم تهیه کردند اما در نهایت این دوره هم تمام شد.

زاکانی با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۴ با شعار "مبارزه با فساد، عدالت گستری" به میدان آمد، افزود: این شعارها بسیاری از ناامیدی‌ها در آن زمان را زدود اما دولت کنونی به این شعارها عمل نکرد و از آنها فاصله گرفت و امروز که به صحنه نگاه می‌‌کنیم، اشکالات زیادی را مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همه دولت‌ها خدماتی داشتند و به ویژه دولت کنونی خدمات شایسته‌ای داشت اما این مسیر را ادامه نداد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در ۲۴ سال گذشته حرکت در مسیری بوده که نقشه راه آن غیر از اهداف و مسیر انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: نکته دیگر مغفول مانده در سال‌های اخیر عدم حاکمیت تفکر انقلابی در جامعه بوده، یعنی تفکری که در دفاع مقدس حاکم شد و ۲۳ تیر ۷۸ و ۹ دی ۸۸ را رقم زد. اگر این تفکر حاکم شود نگاه ما به ولی فقیه تغییر می‌کند و مردم را عناصر دسته دوم نمی‌دانیم؛ متاسفانه در سال‌های اخیر مسئولین اینگونه به مردم نگاه کردند.

وی ادامه داد: اگر تفکر انقلابی در جامعه حاکم شود هر کسی برای رسیدن به قدرت دیگران را خراب نمی‌کند و از تخریب دیگران برای رسیدن به مسئولیت استفاده نخواهد کرد. اگر چنین تفکری در کشور حاکم شود شایسته ‌سالاری در کشور به وجود می‌آید نه اینکه بعد از دوم خرداد تا دربان دستگاه‌ها را نیز عوض کردند.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز این توان و فرصت را نداریم که تک تک شعارهای انقلاب را در دستور کار بگذاریم؛ امروز ما نباید مانند دوران سازندگی فقط بحث اقتصاد یا همانند دوران اصلاحات بحث آزادی و همانند دوره فعلی فقط عدالت را مطرح کنیم بلکه برای ما باید اقتصاد پویا، آزادی، استقلال طلبی و اصلاح‌طلبی مستمر در چارچوب قانون اساسی باید یک اصل باشد و اگر در چهارچوب قانون اساسی دست به اصلاحات زدیم موفق خواهیم شد.

زاکانی همچنین با اشاره به سالروز صدور پیام مبارزه با فساد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری گفت: آیا واقعاً بعد از ۱۲ سال به این پیام عمل شده است ؟ امروز یکی از دردهای جامعه این است که برخی مسئولان احساس می‌کنند توصیه‌های مقام معظم رهبری اخلاقی است در حالی که رفتن به مسیر اجرای سخنان رهبر انقلاب واجب است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برای بنده اقتصاد فوریت اول اما فرهنگ از اهمیت بالاتری قرار دارد و فرهنگ باید در دولت آینده در دستور کار قرار بگیرد گفت: اگر رئیس‌جمهور شوم راه امر به معروف مردم به مسئولان را باز می‌کنم چرا که اگر این راه باز شد تاثیر آن به گونه‌ای خواهد بود که این مسیر به صورت خودکار ادامه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قوای سه گانه باید در کشور احساس کنند که مسئولیت مشترک دارند گفت: اینکه هر کسی احساس کند محور است و درتضاد با هم فضای جامعه را دچار التهاب کند باید پایان پیدا کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: ما باید در برخورد با مخالفین خود هم سعه صدر داشته باشیم، بنده معتقدم باید در حوزه روابط خارجی مسیری دنبال شود که مقاومت مدبرانه در مقابل دشمنان و تعامل‌گرایی عزت‌گرایانه داشته باشیم و در نهایت با کشورهای مختلف به میزان قرابت با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دیپلماسی خارجی باید بسیار فعال‌تر از امروز باشد لذا نیازمند تحول در عرصه خارج و داخل هستیم و بنده در صورت رای مردم راه نویی را برای خدمت‌گزاری فراهم خواهم کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط بسیاری از متصدیان این امر ضایع شد، افزود: بعضی نوکیسه‌‌گان با غارت بیت‌المال راه صدساله را یک شبه رفتند که این شایسته ملت نبود و مبارزه با آن عزم راسخ می‌طلبد. متاسفانه در دوران سازندگی،‌ اصلاحات و در دوره اخیر شرایطی فراهم نشد که درد کهنه مفاسد اقتصادی کمتر شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پاک بودن برای یک نامزد ریاست جمهوری کافی نیست گفت: یک نامزد ریاست جمهوری باید در عین پاک بودن، فساد ستیز باشد و نگذارد فرصت‌های کشور توسط افراد ناباب مصادره شود که در این جهت بالاترین مسئولیت در ابتدا متوجه دولت و سپس متوجه دستگاه قضا و مجلس است.

وی ادامه داد: برای مقابله با فساد باید فرهنگ‌سازی عمومی و جدی انجام شود و زیرساخت‌هایی ایجاد کرد که با شفافیت اطلاعات زمینه فساد به سمت صفر میل کند برخورد با فساد باید با دقت و دور از شعار از کسانی شروع شود که نزدیک‌ترین‌ها به قدرت هستند و از رانت اطلاعاتی - اقتصادی استفاده می‌کنند.

زاکانی در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال دانشجویی درباره شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی گفت: ایشان یک عالم بزرگوار است و کسی است که محل رجوع عاشقان اسلام است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین در خصوص شخصیت سعید جلیلی گفت: به نظرم وی مسئول خدومی است که فعلاً‌ اعلام کرده معلوم نیست به صحنه بیایم؛ اما اگر بیاید با هم ائتلاف می‌کنیم و دست به دست هم می‌دهیم تا هر کسی مردم انتخاب کردند، به عنوان فرد نهایی انتخاب شود.

زاکانی در پاسخ به این سوال که اگر جلیلی به صحنه بیاید کنار می‌روید؟ اظهار داشت: نه اینگونه نیست. اگر وی به صحنه بیاید هر دوی ما کاندیدا می‌مانیم و بعد به صحنه می‌آییم تا هر کسی که اقبال مردمی به او بیشتر بود، به او کمک کنیم. اما حتماً در روز رای گیری یک نفر خواهد ماند. اینکه مبنای انتخاب نظرسنجی یا چیز دیگری باشد، با هم تفاهم می‌کنیم.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌هایش در حوزه عفاف و حجاب گفت: در الگوی اسلامی پایه همه تحولات فرهنگ است و من معتقدم وقتی این الگو بیاید، برای خودش لیست مطابق با این الگو ارائه خواهد کرد. یعنی همان چیزی که مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی بر روی آن تاکید کرده است. چرا که نوع فرهنگی که با فرهنگ اسلامی ما ضدیت دارد، وضعیت اخیر را رقم زده است.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره توصیه‌های اخیر نشریه انگلیسی گاردین به حسن روحانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده نگاه آقای روحانی را نادرست می‌دانم، چرا که حل مشکلات درون کشور با کرنش مقابل بیگانگان انجام نمی‌شود و ما این روند را در سالهای ۸۲ و ۸۳ مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: بنده میان سازش‌کاری و کوتاه آمدن و در کنار آن دستخوش هیجان بودن و افراطی‌گری راه میانه را فعال بودن و مقاومت مدبرانه در مقابل بیگانگان می‌دانم و لذا امروز راه آقای جلیلی در پرونده هسته‌ای برای ما افتخار درست کرده است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین تاکید کرد: انشاءالله اگر پیروز شوم، چهره کشور را عوض خواهم کرد.

وی گفت: بنده برای شایسته سالاری در کشور مدلی طراحی کرده‌ام که تا چند هفته آینده به مردم اعلام می‌کنم. اگر توانمندی نداشتم به صحنه نمی‌آمدم. نوع نگاه بنده با دیگر کاندیداها متفاوت است. بنده هیچگاه کسی را تخریب نکردم و تخریب کاندیداها را قبول ندارم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در خصوص معرفی کابینه خود قبل از انتخابات اظهار داشت: بنده دولتم را معرفی نمی‌کنم و این کار را غلط می‌دانم و حتماً بعد از پیروزی این کار را می‌کنم. البته ما در انتخاب‌هایمان تنگ نظری نخواهیم کرد.

زاکانی ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد معتقد بود من آدم ضعیف انتخاب می‌کنم تا بتوانم او را مدیریت کنم در حالی که بنده معتقدم افراد کابینه باید در حد اعلا قوی باشند و این خیانت است که ما افراد ضعیف را انتخاب کنیم. آنهایی که به قدرت تکیه زدند نمی‌خواهند از نیروهای قوی استفاده کنند.

کاندیدای جبهه حماسه‌سازان در انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص شخصیت محمد باقر قالیباف گفت: چون وی رقیب من است، چیزی نمی‌گویم.

وی همچنین درباره شخصیت کامران باقری لنکرانی اظهار داشت: چون وی هم رقیب من است، باز چیزی نمی‌گویم.

زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره جبهه پایداری نیز اظهار داشت: جبهه‌ای مانند دیگر جبهه‌ها است و همه آقایانی که اسم بردید نیز مورد احترام هستند.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که الگوی شما برای پیشرفت اسلامی چیست؟ اظهار داشت: برای اینکه به الگوی اسلامی - ایرانی برسیم باید به اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رجوع کنیم، لذا بنده برای بررسی این امر کارگروه‌های تخصصی را تشکیل دادم تا در هفت حوزه این منظومه فکری تدبیر شود و بعد از این هفت کارگروه ۱۷ کارگروه فعالیت خواهند کرد تا این راهبردها را به برنامه تبدیل کنند که بخشی از این برنامه‌ها تدوین و بخش دیگر نیز تا قبل از ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری نهایی و به اطلاع مردم خواهد رسید.

زاکانی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه با توجه به حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران آیا سفرهای انتخاباتی شما و غیبت در مجلس تضییع حقوق مردم نیست، اظهار داشت: بنده زمانی که برای انتخابات به سفری می‌روم یا در جایی سخنرانی می‌کنم از مجلس مرخصی می‌گیرم بنده حتی در عید نوروز نیز هیچ‌جا نرفتم و کارهای خود را انجام دادم.

وی در پاسخ به این سوال که موضع شما درباره رابطه با آمریکا چیست؟ گفت: تعامل‌گرایی عزت مدارانه و دیپلماسی فعال با همه کشورها راهبرد بنده است چرا که در زمان فعلی دیپلماسی ما منفعل و غیرفعال است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه خط قرمز قطعی ما در روابط خارجی اسرائیل است که برداشته نخواهد شد، افزود: خط قرمز دوم ما رابطه با آمریکا است که قابل برداشت است و اگر آمریکا روزی تصمیم بگیرد که رفتار سلطه‌گرایانه و نوع مواجه با ملت ایران را تغییر دهد و در مقام عمل ثابت کند که حسن نیت دارد راه باز است و کلید اصلی این موضوع دست صاحبان کاخ سفید است که از رفتار جنایت‌کارانه با ملت ایران دست بردارند و در مقام عمل رفتار خود را تغییر دهند. لذا امروز خط قرمز ما رابطه با آمریکا است و اگر کسی در شرایط فعلی دعوت به مذاکره کند در واقع دعوت به مذبح بردن منافع ما به پیشگاه شیطان بزرگ کرده است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنده سه گام را برای تغییر شرایط اقتصادی کشور طراحی کرده‌ام، گفت: نگاه ما در این زمینه بلند مدت است و اجرای هر سه گام تنها محدود به چهار سال نیست اما حداقل دو گام را می‌توانیم در طی چهار سال اجرا کنیم.

زاکانی گام اول برنامه‌های خود را تصویب قیمت‌ها و شکستن حباب فعلی قیمت‌ها که منجر به مهار و کاهش تورم خواهد شد، عنوان کرد و گفت: در این گام بحث تغییر زیرساخت‌ها، شفاف سازی اطلاعات و زمینه رقابت فعال در اقتصاد و زدودن موانع برخورد با مفاسد اقتصادی به دور از جنجال و التهاب آفرینی در دستور کار قرار دارد و ما برای این گام ۱۲ تا ۱۵ ماه در نظر گرفته‌ایم.

وی گام دوم را برداشتن موانع تولید از مقابل تولیدکنندگان دانست و اظهار داشت: در این گام توسعه جدی تامین اجتماعی و رسیدگی به اقشار مختلف براساس نیازهای آنها دیده شده است چرا که خلق ثروت برای ما موضوعیت دارد اما در کنار آن عدالت نیز اهمیت دارد ما در این گام در کنار خلق ثروت توزیع مناسب ثروت نیز خواهیم داشت تا محرومان لگدمال نشوند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: گام سوم برنامه اقتصادی ما که انشاءالله مردم طعم آن را خواهند کشید محرومیت زدایی و فقرزدایی از یک سو و توسعه متوازن منطقه ای است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ما برای هدفمندی یارانه‌ها برنامه جدی داریم، افزود: اجرای هدفمندی یارانه‌ها آرزوی همه کسانی است که به دنبال اصلاح ساختارهای اقتصاد هستند اما طرح فعلی هدفمندی که در حال اجرا است آسیب‌های جدی به ما می‌زند چرا که تقسیم علی‌السویه و بدون برنامه یارانه بود و ما معتقدیم توزیع علی‌السویه یارانه‌ها عدالت نبود بلکه عین بی‌عدالتی بود.

زاکانی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما شناختن دقیق دهک‌های اجتماعی است، لذا تلاش ما معطوف به این خواهد بود که آمار دقیق و شفافی را از دهک‌های اجتماعی به دست آوریم تا به هر دهک مناسب نیاز آن‌ها پول پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت برای همه ایرانیان از برنامه‌های بنده خواهد بود، گفت: ما موظفیم کل ملت را بیمه کنیم لذا در نهایت ماحصل طرح ما زندگی عزت‌مدارانه مردم است.

زاکانی همچنین تاکید کرد: مدیران جوان در دولت بنده نقش ممتاز و ویژه‌ای خواهند داشت چرا که با قائل به خُبرگی،‌ کار کارشناسی، و روحیه جوانی و نشاط هستیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا شما که در انتخابات مجلس نهم بر وحدت اصولگرایان تاکید داشتید اما امروز مستقل از ائتلاف‌ها به صحنه آمده‌اید، پاسخ داد: ما هنوز هم وحدت را امر خدشه ناپذیری می‌دانیم و باز تکرار می‌کنیم ما نباید تفرقه را نهادینه کنیم بلکه باید به دنبال وحدت باشیم و این هیچ تعارضی با رفتارهای بنده ندارد.

وی ادامه داد: بنده از روز اول اعلام کردم که اگر خطر سه گروه اعم از آقای هاشمی و دوستانشان، جریان دوم خرداد و مجموع انحراف احساس شود اصولگرایان باید به نامزد واحد برسند و ما از روز اول این مسئله را مطرح کردیم اگر این موضوع یعنی حضور این سه جریان در انتخابات باشد اصولگرایان باید به نامزد واحد برسند اما بنده اعلام کردم می‌خواهم پرقدرت در صحنه حضور داشته باشم تا نامزد واحدی که دیگران می‌خواهند به نفع او کنار بروند بنده باشم. چرا که اعتقادی به صحنه آمده‌ام و از سر سیری به صحنه نیامده‌ام اما اگر این خطرها وجود نداشت قائل به تکثر هستم و این مسئله‌ای منطقی است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر این سه جریان در انتخابات حضور نداشتند کاندیداهای اصولگرا باید خود را عرضه کنند و مردم انتخاب را انجام دهند. حرفهایی که بنده می‌زنم کمتر کسی می‌زند و اگر شما حرف من را حق می‌دانید چرا از آن دفاع نمی‌کنید.

زاکانی در پاسخ به سوال این دانشجو که تاکید داشت ما باید تنها به تکلیف خود در انتخاب فرد اصلح عمل کنیم، اظهار داشت: تکلیف من است که به عرصه بیایم و تکلیف دیگری است که بیاید؛ آن وقت نفر سومی بیاید و آش را با جایش ببرد. باید توجه کنیم که این اقدام غلط است آیت‌الله مصباح یزدی نیز تاکید کردند که اگر فرد دوم خردادی در صحنه باشد و تهدیدی باشد اصولگرایان باید با اغماض بر روی یک فرد اصولگرا وحدت کنند و ما نیز همین حرف را می‌زنیم. اگر این خطرها وجود نداشته باشد منطق تکثر باید حاکم شود چرا که اصولگرایان تنوع دارند و متفاوت هستند و باورهای متفاوتی دارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر فردی همین امروز بگوید که باید وحدت کنیم حرف غلطی زده است چرا که صحنه معلوم نیست و اگر کسی هم بگوید من آمده‌ام و تا آخر هستم این حرف نیز غلط است و این حرف‌ها هواخواهی است. اما در عین حال اگر ببینم که اقبال مردمی دارد و امثال ما در صحنه وجود داشته باشیم ممکن است یک دوم خردادی رای بیاورد حتماً واجب است که بنده کنار بکشم.


دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید موضع شما نسبت به حادثه هولوکاست چیست گفت: ما باور داریم که این اتفاق نیافتاده است یا به قدری نبوده که اینگونه مدتهای مدیدی است که اسرائیل از آن بهره‌برداری می‌کند اما اینکه ما بیاییم و مسئله‌ای که باور عمومی برای غربی‌ها است در بوق و کرنا کنیم و مقابل آن بایستیم، اگر حرف خوبی بود از ابتدا امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان می‌کردند در حالی که یکبار چنین کلماتی را نگفتند. ما این تاریخ سازی را قبول نداریم اما اینکه این تاریخ سازی که صورت گرفته را در مجامع عمومی اعلام کنیم خوب نیست. ما باید اعلام می‌کردیم که خواستار تحقیق هستیم. بنده معتقدم اینگونه ورود به مسئله هولوکاست و این جنس ورود فایده‌اش اندک و هزینه‌اش بالا است.

زاکانی در واکنش به دانشجویی که بیان داشت مواضع شما تخریب روسای جمهوری گذشته بود گفت: بنده هیچ دوره‌ای را تخریب نکردم بلکه اعلام کردم در دوره‌های گذشته کارهای خوب انجام شده اما می‌شد که به ساخت کشور توجه کرد اما توجه ما با الگوی غربی نباشد و تا قبل از سال ۷۴ و قبل از تدوین برنامه‌های پنجساله کشور با الگوی اقتصاد آزاد که توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ارائه شده بود اداره می‌شد لذا اشکال ما این بود که پذیرش الگوهای غربی اشتباه بود و اشکال ما به رسوخ فرهنگ غربی در سالهای گذشته بر می‌گردد. بنده نیامدم بگویم که در آن دوره چه خوردند و چه بردند و اگر کسی حرفی در این باره دارد می‌تواند بزند در حالی که بنده تنها مدل‌های آن دوره را نقد کردم. ما باید از گذشته‌ها عبرت بگیریم و این راهی جز نقد منطقی گذشته ندارد.
کد مطلب: 28918
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *