; ?>; ?> آخرین اخبار از کودتای چاد - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۶

آخرین اخبار از کودتای چاد

نیروهای امنیتی چاد اعلام کردند که طرح تلاش برای کودتا علیه ادریس دیبی رئیس جمهوری این کشور را خنثی کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، نیروهای امنیتی چاد در بیانیه خود افزودند که خنثی سازی تلاش برای ترور رئیس جمهور در ساعات پایانی شب گذشته صورت گرفت.

این بیانیه تاکید کرد: طراحی این کودتا از چند ماه پیش انجام شده بود.

دولت چاد نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: شماری از افراد که برای اقدام علیه نهادهای ریاست جمهوری به نظور برهم زدن ثبات آن تلاش می‌کردند، دستگیر شدند.

این بیانیه هیچ جزئیاتی درباره دستگیر شدگان ارایه نکرد.

در این بیانیه آمده است: در روز یکم ماه مه جاری، گروهی از افراد پلید تلاش کردند که اقدامی را علیه نهادهای ریاست جمهوری برای برهم زدن ثبات آن انجام دهند و این گروه از بیش از چهار ماه پیش برای ضربه زدن به ثبات و آرامش داخلی توطئه می کردند.

این بیانیه افزود: نیروهای امنیتی توانستند در نهایت توانمندی آنها را مختل کرده و جلوی بروز هرگونه خطری را بگیرند.

بر اساس این بیانیه، عاملان اصلی بازداشت شده به دادستانی کل کشور برای تحقیقات از آنها ارجاع شده‌اند.

برپایه این گزارش، در این بیانیه هیچ توضیحی درباره هویت افراد بازداشت شده یا گرایش‌های آنها یا حتی تعداد آنها نیامده است اما یک منبع امنیتی گفت که مسئولان تعداد زیادی از غیرنظامیان و نظامیان از جمله صالح مکی (نماینده مخالف) را بازداشت کرده‌اند.

درهمین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی نوشت که نیروهای امنیتی روز چهارشنبه تعدادی را در ارتش بازداشت کرده اند.

از سوی دیگر، صالح کبزابو رهبر نمایندگان مخالف در پارلمان چاد در نامه‌ای از طریق شبکه اینترنت گفت: از دو ساعت پیش شاهد فضایی ابری در انجامنا پایتخت هستیم و شمار زیادی بازداشت شده‌اند که به گفته بسیاری از منابع، صالح مکی از جمله آنها است.

برپایه این گزارش، کشور چاد در غرب آفریقا تاریخی طولانی در کودتا و جنبش‌های شورشی دارد و خود دیبی نیروهای شورشی ارتش را در سال ۱۹۹۰ میلادی برای سلطه بر قدرت به سمت انجامنا فرماندهی کرد.
کد مطلب: 28986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *