۰
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۹

عملکرد احمدی نژاد در شهرداری بهتر از قالیباف بود

من با آقای قالیباف اختلاف فکری دارم و تا این لحظه هیچ صحبتی با هیچ کس در مورد ائتلاف انجام نداده ام و با آقای قالیباف هم ائتلاف نمیکنم و تا پایان ۲۴ خردادماه هم به نفع ایشان کنار نخواهم کشید.
در ادامه سلسله برنامه های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای دعوت کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم، روز چهارشنبه مورخ ۱۱/۲/۹۲ آقای چمران در جمع دانشجویان حماسه آفرین این دانشگاه حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی گفته است: من با آقای قالیباف اختلاف فکری دارم و تا این لحظه هیچ صحبتی با هیچ کس در مورد ائتلاف انجام نداده ام و با آقای قالیباف هم ائتلاف نمیکنم و تا پایان ۲۴ خردادماه هم به نفع ایشان کنار نخواهم کشید.

وی افزود: عملکرد آقای احمدی نژاد زمانی که شهردار تهران بودند بهتر از عملکرد آقای قالیباف در زمان عهده دار بودن مسئولیت شهرداری بود.

کلیات صحبتهای وی به شرح زیر است:

*ما باید به دنبال حماسه سیاسی و اقتصادی باشیم که امسال رهبر انقلاب نیز مطرح کردند و این حماسه زمانی ظهور می یابد که شاهد حضور گسترده مردم باشیم.

*در انتخابات ریاست جمهوری یک نفر برای کل کشور انتخاب میشود و این احتیاج به حضور پرنشاط و با بصیرت مردم دارد.

*حضور گسترده در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، در سیاست داخلی و خارجی ، نگرش دیگران نسبت به ما و چانه زنی های بین المللی تاثیر گزار است.

*حماسه اقتصادی با حضور مردم شکل میگیرد و تنها با نوشتن دستور العمل وصدور فرمان عملی نمیشود.

*ما در افکار عمومی جهان به عنوان یاغی منطقه معرفی شده ایم، چرا که در برابر آمریکا و سیاست های آن کرنش نمیکنیم.

*ما باید حق خودمان را در دنیای کنونی بگیریم و این حق وقتی گرفتنی است که همه حضور داشته باشیم. سیاست های امپریالیزم جهانی و قدرتهای جهانی این است که ملت ها را تقسیم کنند شبیه همان چیزی که در شوروی اتفاق افتاد. ولی ایالت متحده با اضافه کردن قسمتهایی به سرزمینهای خود مثل آلاسکا سرزمین خود را گسترش داد.

*مسئله مهم در مورد جوانان امید است . امید در زندگی سرمنشا تحول و حرکت است. ما در پیشرفتهای تکنولوژی و حتی سیاسی پیروزی هایی داشتیم که حتی در مغز کشورهای دیگر نمی گنجید که به این موفقیتها دست پیدا کنیم که البته ما هم به راحتی به دست نیاوردیم. البته به پیروزی هایی رسیدیم اما مشکلات فراوان داریم. ما باید با به کارگیری راهبردهای صحیح جلو برویم.

*الان مهمترین مشکل کشور ما بحث هویتی و فرهنگی است که با وجود مشکلات اقتصادی نباید مسائل فرهنگی را فراموش کنیم. یکی از ریشه های مسائل اقتصادی ضعف فرهنگی است.

*در زمینه اقتصادی باید برنامه های کوتاه مدت و برنامه های میان مدت و بلند مدت تدوین شود.من با برنامه ی صنعتی آشنایی دارم اما تاکیدم بر کشاورزی است. اگر ریشه های اقتصادی را از طریق حل مسائل کشاورزی بهبود بخشیم بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری و اشتغال حل میشود.

*در رابطه با مسائل روابط بین الملل مشخص است که ما در دنیا چه جایگاهی داریم و ما باید با قدرت و صلابت و انسجام ملی حرکت کنیم تا به پیروزی برسیم.

*من به شوراهای اسلامی علاقه مندم زیرا با وجود جایگاه پایین نسبت به ریاست جمهوری، جایگاه خدمتگزاری به خلق است .

*من تا الان با هیچ گروهی صحبت و ائتلاف نکرده ام و در زمان مقرر اعلام رسمی حضور در انتخابات میکنم.

وی در مورد تذکر یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه گویا آقای قالیباف از امکانات و اموال شهرداری برای تبیلغات شخصی استفاده میکنند گفت: چندین رسانه که این اخبار را منتشر کرده بودند گفتند که مدارکی دارند و ما از آنها خواستیم مدارک را به ما برای بررسی ارائه دهند اما تاکنون هیچ مدرکی دال بر این قضیه ارسال نکردند.

وی در جواب دانشجویی که به وی گفت: این شائبه در مورد شما وجود دارد که چون ارتباط زیادی با آقای قالیباف دارید در نهایت با ایشان ائتلاف کرده و به نفع ایشان کنار خواهید کشید گفت: من با آقای قالیباف اختلاف فکری دارم و تا این لحظه هیچ صحبتی با هیچ کس در مورد ائتلاف انجام نداده ام و با آقای قالیباف هم ائتلاف نمیکنم و تا پایان ۲۴ خردادماه هم به نفع ایشان کنار نخواهم کشید.

مهندس چمران در جواب به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا پیشنهاد معاون اولی رئیس جمهور را قبول نکردید گفت: من در آن زمان چون نمیخواستم که فکر کنند سودای قدرت در سر دارم شورای اسلامی را به معاون اولی رئیس جمهور ترجیح دادم. اما الان احساس میکنم شاید اگر این پیشنهاد را قبول میکردم وضعیت کنونی به وجود نمی آمد. البته عملکرد آقای احمدی نژاد در ۴ سال اول در حوزه عمران و آبادانی بسیارعالی و بی سابقه بوده اما این عملکرد در دوره دوم ادامه پیدا نکرد.

وی افزود: عملکرد آقای احمدی نژاد زمانی که شهردار تهران بودند بهتر از عملکرد آقای قالیباف در زمان عهده دار بودن مسئولیت شهرداری بود.
کد مطلب: 29014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *