۰
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۸

آماده شکست‌های تیم ملی والیبال باشیم

کارشناس والیبال در آستانه مسابقات لیگ جهانی تاکید کرد: همه مردم و کارشناسان و علاقه‌مندان والیبال باید خود را برای شکست‌های تیم ملی آماده کنند!
علی نقدی اظهار کرد: باید نخستین حضور ایران در لیگ جهانی والیبال را به فال نیک بگیریم. گام اول در هر مسیری خیلی مهم است. مسلما باید با توجه به شرایط و موجودیتی که داریم حرکت کنیم. لیگ جهانی از نظر فنی و کیفی خیلی بالاست. باید برای حضور در این مسابقات از هر نظر آماده و مجهز باشیم. این پروسه زمانی چند ساله است و در سال اول ممکن است نتوانیم به همه اهداف خود برسیم.

وی افزود: شاید بتوانیم در بازی‌های خانگی، به یکی دو برد دست پیدا کنیم. ولی خوب این موضوع آسان نیست. قطعا در بازی‌های خارج از خانه کار بسیار بسیار سخت خواهد بود. همه حریفان ایران سال‌ها تجربه حضور در لیگ جهانی والیبال را داشته‌اند. شرایط این مسابقات را لمس کرده‌اند. تا بخواهیم ما هم این شرایط را درک کنیم مدت زمانی طول می‌کشد. حداقل در سال اول نمی‌توان از تیم ملی انتظار پیروزی داشت. خود من فکر می‌کنم حتی در بازی‌های خانگی، خیلی خیلی کار سختی مقابل حریفان داریم.

کارشناس والیبال تاکید کرد: همه مردم و ما کارشناس‌ها و مربیان باید خود را برای باخت‌های پیاپی در لیگ جهانی والیبال آماده کنیم. این شکست‌ها می‌تواند درس خوبی برای سال‌های بعد باشد. باید به دنبال کسب تجربه باشیم.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران درباره قهرمانی کاله در جام باشگاه‌های آسیا نیز به ایسنا گفت: سطح بازی‌ها خیلی بالا نبود. فقط کاله خوب کار می‌کرد. واقعا قدرت تیم کاله حداقل ۷۰ درصد بیشتر از سایر حریفان بود. پاسور تیم الریان قطر که در این دوره از مسابقات پاس می‌داد زمانی هم‌بازی من بود. یعنی در آن سن با آن فیزیک همچنان بازی می‌کرد. سطح بازی‌ها بالا نبود. شاید قدرت کاله موجب شد تا قدری رقابت‌ها در سطح کیفی بالاتری برگزار شود.

نقدی در پایان گفت: مسلما ما گام بزرگی را در سال ۱۳۹۲ برداشتیم. حضور در لیگ جهانی شروع جدید برای والیبال ایران است. والیبال ایران در لیگ جهانی با تیم‌های مطرح دنیا بازی دارد. همچنین حضور باشگاه کاله در مسابقات جهانی برزیل دستاورد بزرگی است. برزیل مهد والیبال و قدرت اول جهان است. سال ۱۳۹۲ می تواند بسیار برای جامعه والبیال ایران مفید باشد. امیدوارم بیشترین بهره را از موقعیت‌های بدست آمده در این سال ببریم.
کد مطلب: 29139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *