۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۷
رييس مجلس خبرگان رهبري:

حمايت از فلسطين شاخص و شعار نظام است

رييس مجلس خبرگان رهبري با صدور بيانيه‌‌اي به مناسبت روز قدس امروز بر اين نكته كه حمايت از آرمان فلسطين به شاخص و شعار نظام ما تبديل شده است، تاكيد كرد.
حمايت از فلسطين شاخص و شعار نظام  است
 متن بيانيه‌ آيت‌الله مهدوي كني به شرح زير است:
«روز جهاني قدس»،‌ابتكار هوشمندانه‌ پيشواي فقيد انقلاب اسلامي، از يك سو نماد باور صادقانه نظام اسلامي به آموزه‌هاي ديني از ديگر سوء نمود حمايت از آزادي و انسان ستمديده است؛ ابتكاري كه آرمان‌هاي ديني، انساني، سياسي و تاريخي امت اسلام را با قداست «شهرالله» پيوند داد و زمينه‌ساز بازيابي هويت اسلامي شد.

امام خميني (رضوان‌الله تعالي عليه) با ناميدن روز قدس به عنوان «روز اسلام و روز رسول اكرم»، قبله اول مسلمانان را از مرز جغرافيا، سياست و مليت فراتر برد. معنايي معنوي و اعتقادي به آن بخشيد و آن را به سرمنشأ جرياني جهاني بدل كرد؛ چنانكه امروز، حمايت از آرمان فلسطين به شاخص و شعار نظام ما تبديل شده است. امروز، در سايه بيدارگري‌هاي ايران اسلامي، دنيا دريافته است كه ملت فلسطين اگر چه هنوز مظلوم است. اما تنها نيست؛ دريافته است كه فلسطين هنوز «مسأله ما»ست، دريافته است كه اسرائيل، دشمن بشر و دولت ترور است؛ دولتي كه رسماً در بزرگداشت جنايت هورا مي‌كشند و به آن افتخار مي‌كند؛ دولتي جعلي كه افزون خواهي‌اش، نه تنها براي جهان اسلام، بلكه براي تمام بشر، خطرساز است.

پيام روز قدس اين است كه اتحاد امت اسلام، تنها راه نجات فلسطين است. ارائه طرح‌هايي با ماهيت سازش و با اين پندار كه اسرائيل در برابر توافق‌هاي بين‌المللي تسليم خواهد شد و به قيمت واگذاري خودمختاري در بخشي از سرزمين‌هاي اشغالي، از توسعه طلبي دست خواهد كشيد، نشانه نشناختن ذات غاصبانه صهيونيسم جهاني است.

اما روز قدس امسال، رنگ و بويي ديگر دارد: آنچه با نام «بيداري اسلامي» در منطقه رخ داد، برآمده از منطق ظلم ستيزانه پيام امام خميني (رضوان‌الله تعالي عليه) در روز قدس بود؛ منطقي كه از ايدئولوژي اسلام و قابليت‌هاي حيرت‌انگيز آن بهره مي‌گرفت.

اين،‌انديشه امام بود كه هرگاه ملت‌ها بيدار شوند، دولت‌ها را به حركت در مسير صحيح رهنمون مي‌شوند. امام (ره) با وقوف به مشكلات دروني جهان اسلام، از جمله ناتواني و وابستگي بعضي سران كشورهاي اسلامي،‌ بر شعور جمعي جهان اسلام، كه برآمده از اشتراكات ديني و فرهنگي بود، تأكيد بليغ داشت.

اكنون جلوه‌هاي رنگارنگ بيداري اسلامي و اظهار وجود امت اسلامي در زمانه ما، بيش از پيش، پيام امام در روز قدس را باز مي‌نماياند و بر اين واقعيت تأكيد مي‌كند كه واكنش دشمن، برخاسته از آگاهي ماست. اينك در ماجراي سوريه، به عيان، مي‌بينيم كه سرآسيمگي، فتنه‌انگيزي و خونريزي دشمنان امت اسلام به اين دليل است كه در تنگنا قرار گرفته‌اند و كار به آن جا رسيده است كه ديگر حتي به ظاهر رفتار حقوق بشري هم پايبند نيستند و آشكارا به خشونت روي آورده‌اند. اين اضطراب غرب، نشان از آن دارد كه بيداري اسلامي يك گام به پيش بود.

برادران و خواهران مسلمان!

مشيت و سنت خداوند، چنانكه خود فرموده است، حتمي و غيرقابل تغيير است و گام ‌زدن در مسير حق، سرانجام و لاجرم، نتيجه دلخواه را در پي خواهد داشت. شيريني دفاع ازحق، از سختي‌هاي سلوك در صراط مستقيم الهي خواهد كاست و دستاوردهاي دلنشين به بار خواهد آورد. اين سنت الهي، در پيوند با آگاهي عمومي اهل اسلام، بي‌ترديد، آزادي قدس شريف و عزت مسلمانان را نويد خواهد داد. ملت سرافراز ايران، به نشانه سركوبي ستم و در حمايت هماره از آرمان‌ها و رهبر معظم انقلاب‌اسلامي و با همراهي مراجع عاليقدر، عالمان و مسئولان، امسال نيز در راهپيمايي روز قدس سنگ تمام خواهد گذاشت و برائت خود از جرثومه‌هاي فساد سياسي، اقتصادي و فرهنگي در زمين را اعلام خواهد كرد.

مجلس خبرگان رهبري نيز، با تكريم و تعظيم ملت آگاه ايران، روز جهاني قدس را ارج مي‌نهد و همپاي ملت در اين گردهمايي شكوهمند شركت مي‌كند. به اميد اتحاد هر چه بيشتر امت اسلام و به اميد ظهور موعود جان‌ها و جهان‌ها حضرت حجت‌بن الحسن (عجل‌الله تعالي فرجه الشريف).
کد مطلب: 2941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *