۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۶

الزام افاغنه کرمان به انجام آزمایشات تالاسمی پیش از ازدواج

پزشک مشاوره ژنتیک استان کرمان گفت: اخیرا با هماهنگی‌های انجام شده توسط معاونت بهداشتی دانشگاه، دفترخانه‌های ویژه افاغنه ملزم هستند تنها پس از صدور مجوز ازدواج توسط مراکز مشاوره، خطبه عقد را جاری کنند.
ایسنا: دکتر فاطمه محسنی با اعلام این خبر افزود: با انجام آزمایشات قبل از ازدواج افاغنه ساکن در کرمان، برنامه جلوگیری از بروز موارد جدید تالاسمی ماژور به صورت کامل‌تر در استان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در اجرای این برنامه، افاغنه ساکن در کرمان با دریافت فرم آزمایشات از دفترخانه‌های معرفی شده جهت افاغنه، به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه کرده و پس از انجام آزمایشات، در صورت لزوم مشاوره تالاسمی، مجوز ازدواج اخذ خواهند کرد.
محسنی همچنین اظهار کرد: از اواخر سال ۷۶ همزمان با بقیه نقاط کشور برنامه جلوگیری از بروز موارد جدید تالاسمی در شهر کرمان آغاز شد و طی چند سال گذشته به دنبال آموزش‌های عمومی صورت گرفته و ارتقای سطح آگاهی مردم، موارد آزمایشات قبل از نامزدی (به جای انجام آزمایشات در زمان صدور مجوز ازدواج) به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد به نحوی که پیشرفت قابل توجهی در انجام این برنامه در استان به حساب می‌آید.
کد مطلب: 29566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *