۰
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۱

بیماران تالاسمی عوارض دارویی را ثبت کنند

کارشناس سازمان غذا و دارو در خصوص ادعاهای مطرح شده در زمینه پایین بودن کیفیت داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: این بیماران می‌توانند مستندات خود را در سایت سازمان غذا و دارو برای بررسی مجدد ثبت نمایند.
کارشناس سازمان غذا و دارو در خصوص ادعاهای مطرح شده در زمینه پایین بودن کیفیت داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: این بیماران می‌توانند مستندات خود را در سایت سازمان غذا و دارو برای بررسی مجدد ثبت نمایند.
به گزارش فارس، مرجانه کریمی کارشناس دفتر پایش و ارزیابی فرآورده‌های سلامت‌محور سازمان غذا و دارو در نشست هم‌اندیشی که به مناسبت روز جهانی تالاسمی برگزار شد، در خصوص گزارش‌های رسیده در زمینه عوارض داروهای تولید داخل، گفت: موضوع پایین بودن کیفیت داروهای تولید داخل این روزها در تعدادی از رسانه‌ها عنوان شده و کارشناسان سازمان غذا و دارو زمانی می‌توانند این موضوع را تأیید کنند که گزارش‌ها توسط بیماران به دست کارشناسان این سازمان برسد و مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: تمام بیماران می‌توانند مستندات خود را در خصوص عوارض ناشی از مصرف داروها در سایت سازمان غذا و دارو ثبت کرده و همچنین سایر مشکلات در زمینه کیفیت داروها را به کارشناسان این سازمان اطلاع دهند.
این کارشناس سازمان غذا و دارو ادامه داد: با فرآیندی که در اداره نظارت بر داروها وجود دارد گزارش‌های رسیده همراه با شماره سری ساخت، نام دارو و نام شرکت سازنده مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.هر چند تمام داروهای موجود در بازار بدون انجام آزمایشات کیفی وارد بازار نشده است.
کریمی تصریح کرد: اگر این ادعا وجود دارد که محصولات داخلی یا خارجی کیفیت پایینی‌ دارند بیماران باید عوارض این داروها را به رابطین سازمان غذا و دارو در سراسر کشور اعلام کنند و در صورتی که نیاز باشد این داروها از سطح بازار جمع‌آوری خواهد شد به طوریکه در پی سالیان گذشته عدم کیفیت یک مورد از داروها مورد تأیید کارشناسان قرار گرفت و این دارو از سطح بازار جمع‌آوری شد.
این کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از عللی که بیماران اعلام می‌کنند که داروهای مصرفی کیفیت خوبی ندارند، عدم مصرف صحیح دارو است و این موضوع باعث می‌شود تا داروها اثرگذاری کافی نداشته باشند که لازم است در این زمینه آموزش‌های صحیح به بیمار داده شود.
کد مطلب: 86263
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *