۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۹
خبرگزاری شین‌هوا:

جمهوري چک هفت ميليون دلار به افغانستان کمک مي کند

شورای امنیت جمهوری چک روز سه شنبه تصمیم گرفت در مجموع هفت میلیون دلار تا پایان سال دو هزار و هفده میلادی به افغانستان برای توسعه اقتصادی و امنیت این کشور کمک کند.
ییری اشنایدر معاون وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت این مبلغ، کمک مالی چهار میلیون دلاری برای طرح های توسعه در افغانستان از سال دو هزار و چهارده تا دو هزار و هفده میلادی و سه میلیون دلار برای نیروهای امنیتی این کشور از سال دو هزار و پانزده تا دو هزار و هفده میلادی را در بر می گیرد.
وی افزود این کمک های جدید به افغانستان بر اساس توافقی است که در نشست امسال سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شیکاگو صورت گرفت.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از پراگ، اشنایدر خاطر نشان کرد با وجود این که تعداد نظامیان جمهوری چک در افغانستان رو به کاهش است، جمهوری چک به حمایت از امنیت و توسعه در افغانستان پس از سال دو هزار و چهارده میلادی ادامه خواهد داد.
سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در نشستی در شهر لیسبون، پایتخت پرتغال، موافقت کردند واگذاری مسئولیت تامین امنیت به نیروهای امنیتی افغان از سوی نیروی بین المللی کمک به تامین امنیت افغانستان موسوم به ایساف، در سال دو هزار و یازده میلادی آغاز و تا پایان سال دو هزار و چهارده میلادی خاتمه یابد. با این حال، حملات جنگجویان طالبان و کمبود مربیان آموزشی برای نیروهای امنیتی افغان تا حدودی بر این روند تاثیر گذاشته است.
کد مطلب: 2985
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *