۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۷
لاریجانی:

مجلس برای زلزله‌زدگان متمم بودجه تصویب می‌کند

رئیس مجلس با بیان اینکه آسیب دیدگان از حادثه زلزله دغدغه نحوه بازپرداخت وام را دارند که بجا و منطقی است و باید برای این موضوع فکری اندیشید، گفت: برای کمک‌های بیشتر مجلس در صحنه حاضر است.
مجلس برای زلزله‌زدگان متمم بودجه تصویب می‌کند
 علی لاریجانی سه‌شنبه شب بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی در جلسه ستاد بحران استانداری آذربایجان شرقی شرکت و اظهار کرد: همه باید نسبت به موضوع زلزله اهر، ورزقان و هریس حساسیت و همگرایی داشته باشند.

علی لاریجانی افزود: رادیو و تلویزیون نیز از دیروز برنامه‌های خود را بر اساس این موضوع تنظیم و موضوع را به نحو مقتضی پوشش داده است.

وی با اشاره با اینکه مذاکرات لازم در این زمینه با مدیریت صدا و سیما صورت گرفته است، افزود: ورود مناسب صدا و سیما به این موضوع و پرداخت مناسب به آن می‌تواند در کاهش آلام مردم موثر باشد.

کمبود چادر زلزله‌زدگان باید هرچه زودتر حل شود / تامین سرویس‌های بهداشتی

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی گفت: اقدام اولیه برای برون رفت از شرایط بحرانی انجام شده و یکی از مسائل و مشکلات برخی از روستاها کمبود چادر است که باید هرچه سریع‌تر این مشکل نیز برطرف شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده داشتیم، مشخص شد که خدمات بهداشتی و درمانی به خوبی به زلزله‌زدگان ارائه شده است اما از آن جهت که آنها به طور مستمر نیازمند پزشک هستند، لازم است اکیپ‌هایی روانه روستاها شده و مشکلات دارویی و بیماری زلزله‌زدگان را حل کنند.

لاریجانی گفت: رسیدگی اولیه به مجروحان و اسکان اضطراری آنها انجام شده و در حال حاضر تامین سرویس‌های بهداشتی و ارائه نظارت‌های بهداشتی در مناطق زلزله‌زده از ضرورت‌های اولیه آسیب دیدگان است.

مجلس برای زلزله‌زدگان متمم بودجه تصویب می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه مردم زلزله‌زده اکثراً از افراد مستضعف هستند و معلوم نیست که این افراد بتوانند وامی را که قرار است به آنها داده شود بازپرداخت کنند که باید برای این مسئله چاره‌اندیشی کرد، اظهار کرد: در صورت نیاز مجلس برای جبران خسارت متمم و بودجه تصویب می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب‌دیدگان از حادثه زلزله دغدغه نحوه بازپرداخت وام را دارند که بجا و منطقی است و باید برای این موضوع فکری اندیشید.

علی لاریجانی افزود: آسیب‌دیدگان حاضر به مشارکت در ساخت هستند به نحوی که اظهار می‌دارند در صورتی که مصالح مورد نیاز در اختیارشان باشد، می‌توانند در احداث محل سکونت‌شان تسریع بخشند که می‌تواند با در تامین این درخواست و نظارت بر ساخت و ساز این موضوع را دوراندیشی کرد.

وی ادامه داد: باید تمام دستگاه‌ها بسیج شوند تا در دو ماه آینده مکانی مناسب برای اسکان زلزله‌زدگان ساخته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید هم برای اسکان دائمی زلزله‌زدگان و هم برای اسکان فعلی آنان فکری کنیم تا اینگونه مضطرب نباشند.

لاریجانی اظهار کرد: باید تمام دستگاه‌ها بسیج شوند تا در دو ماه آینده مکانی مناسب برای اسکان زلزله‌زدگان ساخته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید هم برای اسکان دائمی زلزله‌زدگان و هم برای اسکان فعلی آنان فکری کنیم تا اینگونه مضطرب نباشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی کمک‌های مردمی را در چنین شرایطی ضروری خواند و گفت: سرمایه‌گذاری دولت در مناطق زلزله‌زده باید یکی از دستور کارهای اولویت‌دار در قوه مجریه باشد.

لاریجانی تاکید کرد: باید با کمک مردم و دولت روستاهای زلزله‌زده و آسیب دیده را مجددا و هرچه سریع‌تر بازسازی کرد و ساخت.

وی با بیان اینکه کمک‌های لازم تاکنون صورت گرفته است، تاکید کرد: چنانچه نیاز بیشتری به کمک‌های اولیه باشد، مجلس در صحنه حاضر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: واقعا در کشور یک حس همدردی نسبت به حادثه‌دیدگان از زلزله وجود دارد و باید این موضوع انعکاس واقعی داشته باشد.
کد مطلب: 2991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *