۰
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۵

مهمان‌پرست با مشورت صالحی ثبت نام کرد

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: هیچ گونه هماهنگی با بخشهای دولتی یا غیر دولتی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری نداشتم و دوستانم در دولت و حتی وزارت خارجه نیز از این موضوع مطلع نبودند.
به گزارش مهر، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در این باره که چرا در ساعات پایانی برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردید در حالی که تعدادی از وزرا و دولتی های وابسته به یک جریان خاص به صورت همزمان به وزارت کشور مراجعه کرده بودند و آیا وی نیز به همراهی این جریان خاص در ساعات پایانی برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد گفت: ثبت نام من به عنوان کاندیدا در آخرین ساعت هیچ گونه هماهنگی با بخش های دیگر نداشت.
وی ادامه داد: دوستان ما در دولت اصلا خبر نداشتند که بنده قرار است ثبت نام کنم حتی در وزارت امور خارجه نیز کسی مطلع نبود و تنها شب پیش از آن با آقای صالحی این موضوع را مطرح کرده بودم.
مهمانپرست ادامه داد: برای اینکه سوءتفاهم هم رفع شود بنده در وزارت کشور در پاسخ به خبرنگاران گفتم که با خدا مشورت کرده بودم. دلیل این صحبت این بود که استخاره کردم و نتیجه همه بحثها این شد که وارد صحنه شوم من به صورت مستقل وارد شدم و مستقیما بعد از ثبت نام به وزارت امور خارجه رفتم و با آقای صالحی صحبت کردم که برای رفع هرگونه شائبه ای بنده از سمت سخنگویی امورخارجه بروم و فرد دیگری سخن گو باشد که آقای عراقچی برای این کار انتخاب شدند و در نهایت باید بگویم هیچ هماهنگی با بخش دولتی و غیر دولتی وجود نداشت.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر دراین‌باره که اغلب صحبتهای شما مربوط به موضوعات سیاست خارجی است آیا درباره دغدغه های اصلی مردم مانند گرانی و مسائل داخلی و تورم برنامه ای دارید یا خیر گفت: از نظر من ارتباط فوق العاده ای بین مسائل داخلی با مسائل خارجی وجود دارد.
وی ادامه داد: خیلی از موضوعات داخلی با مسائل سیاست خارجی گره خورده است و دستگاه سیاست خارجی باید از یک جایگاه با اقتدار برخوردار باشد و تنها در این صورت موفق خواهیم شد.
سخنگوی سابق وزارت امورخارجه خاطر نشان کرد: در رابطه با مشکلات داخلی مباحث اقتصادی و گرانی ها نیز برنامه هایی داریم و باید تصمیمات بزرگی بگیریم و این تصمیمات را اجرا کنیم.
وی با اشاره به اینکه دولتهای مختلف در این زمینه تلاش کردند و مقام معظم رهبری نیز در این باره تاکید داشتند بیان کرد: اما در این رابطه باید با جدیت حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه چه کار باید در بخش اقتصادی صورت بگیرد اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی کشور ما وابستگی بودجه به نفت است اولین کاری که باید صورت بگیرد این است که بدنه دولتی باید کوچک شود دولت باید مسوولیت سازمان دهی برنامه ها را بر عهده داشته باشد و در این صورت با کوچک شدن بدنه دولت باید بخش خصوصی را تقویت کنیم.
مهمان پرست تصریح کرد: اگر موفق شویم ۳۰ درصد از هزینه ها را کاهش دهیم و ۳۰ درصد درآمدها را افزایش دهیم این یک حرکت بزرگ است و کار سومی که باید انجام دهیم نیز این است که تمام درآمدهای اصلی کشور از محل انرژی و منابع زیر زمینی باید در صندوق توسعه ملی برای اجرای پرژوه ای زیربنایی که توسط بخش خصوصی انجام می شود به کار رود.
مهمان پرست با اشاره به اینکه ارزش ردیف بودجه هدفمند کردن یارانه ۵۰ میلیارد دلار است گفت: اگر ما بتوانیم بخشی از درآمدهایی که حاصل حذف کردن یارانه ها را به درستی هدایت کنیم و بخش آسیب پذیر را در این میان شناسایی کنیم و پس از حمایت از این بخش مابقی را صرف اشتغال کنیم در این صورت موفق بوده ایم. و قابل اثبات است که در یک دوره ۸ تا ۱۰ ساله وضعیت کشور ما به نمونه ایی از کشورهای در حال پیشرفت تبدیل می شود که می توان از الگوی آن استفاده کرد.
کد مطلب: 30002
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *