۰
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰

احداث نیروگاه خورشیدی در دانشگاه شهید بهشتی

معاون فناوری و نوآوری معاون علمی و فناوری رياست جمهوری با بیان اینکه در حاشیه جشنواره دستاوردهای علمی ستاد انرژی‌های نو ۵ نیروگاه خورشیدی دانشگاهی به بهره برداری خواهد رسید گفت: نیروگاه خورشیدی در دانشگاه شهید بهشتی نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار مهر دکتر مجتبی خیام نکویی در نشست خبری پیش از ظهر امروز شنبه با اشاره به رتبه ایران در حوزه تولید علم افزود: با فعالیت‌هایی که انجام شد رتبه ایران از ۳۴ جهانی در سال ۲۰۰۵ به رتبه ۱۲ جهانی در سال ۲۰۱۲ ارتقا یافت.

معاون فناوری و نوآوری معاون علمی و فناوری رياست جمهوری با اشاره به برگزاری جشنواره دستاوردهای فناوری ستاد انرژی نو یادآور شد: در کنار برگزاری این جشنواره ۴ کارگاه آموزشی در حوزه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

خیام نکویی طراحی و ساخت پیل سوختی، زمین گرمایی، سیستم‌های مدیریت برای افزایش بهروری از منابع انرژی و بررسی تجارب دو کشور پیشرو در حوزه انرژی‌های نو را از جمله کارگاه‌های آموزشی در این جشنواره ذکر کرد.

وی همچنین به اقدام معاونت علمی در زمینه راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در دانشگاه‌های کشور اشاره و خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۷ نیروگاه خورشیدی در دانشگاه‌ها راه اندازی شده است و فردا یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۵ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری خواهد رسید.

معاون فناوری و نوآوری معاون علمی و فناوری رياست جمهوری همچنین از راه اندازی این نوع نیروگاه در دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و یادآور شد: نیروگاه خورشیدی دانشگاه شهید بهشتی نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
کد مطلب: 30437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *