۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۹
رضايي:

دشمن مي‌خواهد نفوذ ايران را در منطقه از بين ببرد

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دشمن به دنبال از بين بردن نفوذ ايران در منطقه است.
محسن رضايي در نشست اولين انتخابات شوراي مركزي جوانان انقلاب اسلامي در تالار تفاهم به نقش جوانان در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از پيام‌هاي انقلاب اسلامي، حضور جوانان در تعيين سرنوشت كشور بود. جوانان، انقلاب را به پيروزي رساندند و استبداد را كنار زدند و در صحنه‌هاي ديگري همانند دفاع مقدس و مقابله با شورش منافقين، دموكرات‌ها و ... حضور يافتند.

وي ادامه داد:جوانان در دفاع مقدس با حضور خود نشان دادند كه ايران مي‌تواند روي پاي خود ايستاده و به حيات سياسي‌اش ادامه دهد و با خون خود، استقلال و آزادي را در كشور تثبيت كردند و در واقع جوانان ما فرشتگان نجات ملت ايران هستند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران و فشارهاي اقتصادي، گفت: امروز يك بار ديگر ايران در مقابل آزمايشي بزرگ قرار گرفته و در واقع رويارويي سوم شكل گرفته است و من معتقدم كه در اين رويارويي نيز جوانان ما را از آن عبور خواهند داد، البته ظرفيت جوانان ما بيش از آن چيزي است كه اكنون مورد استفاده قرار مي‌گيرد. جوانان ما نه تنها به دنبال خنثي كردن فشارهاي اقتصادي، بلكه به دنبال شكوفا كردن اقتصاد كشور هستند.

وي تصريح كرد:جوانان امروز نيز در صحنه حاضر شده‌اند و در ماه‌هاي آينده بي‌شك خود را در صحنه نشان خواهند داد، اما جوانان براي اين حضور نياز به محيط مناسب دارند و از دولتمردان حمايت جدي مي‌خواهند و آماده پذيرفتن اداره كشور هستند. بايد اين انرژي‌ها آزاد شود تا ظرفيت جوانان بروز پيدا كند.

رضايي همچنين خاطرنشان كرد كه رويارويي سوم بستر خوبي براي رشد و شكوفايي استعداد جوانان ما شده است.

وي افزود: روزي غرب به اين نتيجه خواهد رسيد كه اشتباه كرده است. ما خواهان فشارها نبوديم، اما آنها تجارت و صادرات نفت ما را با موانع و كارشكني روبرو كرده‌اند و اين همان نقطه‌اي است كه بيداري سوم ايران را شكل خواهد داد.

وي در ادامه به حوادث سوريه اشاره كرد و گفت: آنها تلاش مي‌كردند تا حوزه نفوذ ما را با فشارهاي نظامي در سوريه و برخي ديگر از كشورها از بين ببرند. اتفاقاتي كه در سوريه مي‌بينيد، از طرف مردم سوريه نيست، بلكه حضور سراسيمه آمريكا به كمك كشورهايي مثل عربستان، قطر و يمن است و چون نتوانستند كاري از پيش ببرند مي‌گويند كه ايران در مسائل سوريه دخالت مي‌كند در حالي كه ما معتقديم بايد به دولت و ملت سوريه اجازه برگزاري انتخابات بدهيم. آنها نيز اگر مي‌خواهند كمك كنند براي انتخابات ناظر بفرستند و اين كارها را انجام دهند، اما بدانند كه به زور اسلحه آمريكايي نمي‌توان دموكراسي را به كشوري تحميل كرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد:‌ در سوريه اقوام مختلفي زندگي مي‌كنند و مسيحي، سني و شيعه در اين كشور حضور دارند كه بايد به اين مردم اجازه داد كه خود سرنوشت‌شان را انتخاب كنند. آمريكا براي مقابله با روسيه،‌ طالبان را در افغانستان به وجود آورد طالباني كه القاعده از آن بيرون آمد و برج‌هاي دوقلوي اين كشور را به آتش كشيد. آيا آنها مي‌خواهند در سوريه نيز القاعده جديدي پيدا شود و برج‌هايشان را نابود كند؟

رضايي افزود: ما همواره طرفدار دموكراسي در منطقه و كشورهايي مانند عربستان، قطر و سوريه بوديم، اما بر اين باوريم كه ملت‌‌ها و دولت‌ها بايد خود براي تعيين سرنوشت خود گام بردارند.

وي در ادامه اظهار كرد: اقدامات نامشروع و غيرمنطقي در حوزه روابط منطقه‌اي ايران و حوزه دوستان و متحدين استراتژيك ما در حال شكل‌گيري است. به نفوذ ما در منطقه حمله شده است و از سوي ديگر نيز دشمن مردم را در داخل كشور با اعمال فشارهاي اقتصادي مورد تهاجم قرار داده است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: دشمن مي‌خواهد نفوذ ما را در منطقه از بين ببرد و اقدامي كه در سوريه آغاز كرده است را سپس در لبنان و پس از آن در عراق ادامه خواهد داد و در واقع اينها بخشي از طرح بزرگي است كه براي منطقه در نظر گرفته است.

رضايي به حساسيت شرايط كنوني در منطقه و فشارهاي اقتصادي تحميل شده عليه ايران اشاره كرد و به موضوع اقتصاد مقاومتي پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتي تنها به مقاومت اقتصادي محدود نمي‌شود، بلكه اقتصاد مقاومتي هم تدبير و هم مقاومت در عرصه اقتصادي را مي‌طلبد. ما بايد در شرايط تحريم برنامه‌ريزي راهبردي براي شكل‌گيري اقتصاد مقاومتي داشته باشيم.
کد مطلب: 3103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *