۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۶

یار غار دبیر شورای عالی امنیت ملی: جلیلی سابقه کارشناسی دارد



علي باقري، معاون سعيد جليلي در شوراي عالي امنيت ملي و رييس ستاد انتخاباتي او، روز گذشته در حاشيه حضور در جمع اعضاي جبهه پايداري، به سوالات «اعتماد» درباره توان اجرايي جليلي پاسخ داد. او البته به اين سوال كه جليلي 92 همان احمدي نژاد 84 است يا نه پاسخ نداد و گفت كه قبلاپاسخ اين سوال را در دانشگاه تربيت مدرس داده و در روزنامه ايران هم منتشر شده است. باقري درباره توان و سابقه اجرايي جليلي، معتقد است نه تنها سابقه مديريتي و اجرايي جليلي كمتر از رقبايش نيست، بلكه از برخي از كانديداها هم بيشتر است.
    
    يكي از موارد مطرح شده درباره آقاي جليلي اين است كه ايشان سابقه يي در امور اجرايي و مديريت كلان ندارد. اين انتقاد را وارد مي دانيد؟
    مثلاكدام كانديدا بيشتر از ايشان سابقه دارد؟!
     به هر حال رقباي ايشان سابقه مديريت در سطح نهادها و ارگان هاي اجرايي و شهري را دارند ولي ايشان كارنامه يي در امور اجرايي ندارد.
    ايشان قبلادر وزارت امورخارجه سابقه مديريت در بخش هاي مختلف را داشتند و بعد هم در دفتر مقام معظم رهبري بودند. در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي هم به دليل طرح موضوعات مختلف در سطح كلان و راهبردي تجربه و سابقه خوبي دارند.
    
     يعني مثلادر حوزه اقتصادي كار مديريتي كرده اند؟
    ايشان در دبيرخانه چه در حوزه سياست داخلي، چه سياست خارجي، چه در حوزه هاي اقتصادي و فرهنگي و حقوقي و ساير مباحث در سطح كلان كشور، نوعي بررسي كارشناسي براي حل مشكلات و مسائل و ارائه راهكار ها و ارائه چشم انداز براي استفاده بهتر از فرصت ها و دفع تهديدها داشته اند.
     مسائلي كه مطرح كرديد، از نگاه يك كارشناس است نه يك مجري و مدير اجرايي.
    نخير. اين طور نيست. اينها يك نگاه واقعي است كه از بررسي كار شناسي تا اجرا را شامل مي شود.
    
    اما يك مدير كه در امور اجرايي مديريت مي كند، با مسائلي همچون نحوه استفاده از نيروي انساني، توزيع و هزينه كرد بودجه و تخصيص منابع كار دارد. كارهايي از اين نوع را آقاي جليلي در كارنامه خود دارند؟
    مثلاكسي كه وزير امورخارجه يا رييس يكي از كميسيون هاي مجلس بوده، تجربه تخصيص اعتبار دارد؟ اما در دبيرخانه هم ما اين بحث ها را داريم. پاسخ به اين سوال مستلزم اين است كه شما بگوييد تلقي تان از مديريت اجرايي چيست.
کد مطلب: 31752
مرجع : روزنامه اعتماد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *