۰
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۶
احمدی نژاد:

دشمن در مقابل هر ضربه به ملت ایران، ضربه ای سخت تر دریافت می كند

رییس جمهوری با بیان اینكه به ملت اطمینان می دهم كه دولت سرسوزنی از حقوق، اصول و ارزش های آنها عقب نشینی نخواهد كرد، گفت: دشمن قدم به قدم ضربه ای به ملت ایران می زند اما در مقابل، ضربه ای سخت تر و سنگین تر دریافت می كند.
دشمن در مقابل هر ضربه به ملت ایران، ضربه ای سخت تر دریافت می كند
به نقل از ایرنا، دكتر 'محمود احمدی نژاد' روز پنجشنبه در دهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مساجد و اختتامیه دهه تكریم و غبار روبی مساجد، افزود: اینگونه نیست كه دولت در مقوله اقتصادی جدای از مردم باشد؛ اما یك نبرد سنگین از سوی دشمنان اساسی ملت،‌ آرمان و انقلاب علیه ملت ایران آغاز شده است و آنها بدون سرو صدا، همه قدرت و توان خود را علیه ما بسیج كرده‌اند.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه دولت با همه توان در مقابل آنها ایستاده است، افزود: تقریبا بخش زیادی از دولت به طور شبانه روزی در این زمینه فعالیت می‌كند.

وی با بیان اینكه مركز اصلی اقتصاد دنیا در دستان نظام سلطه است،‌ گفت: در نبردی قرار داریم كه در آینده نزدیك درباره آن توضیحاتی ارایه خواهم كرد زیرا اكنون با بیان آن، هم دشمنان خوشحال خواهند شد و هم برخی سوءاستفاده كنندگان كه با دولت همراهی نمی‌كنند.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه به فضل الهی از این گردنه نیز عبور خواهیم كرد،‌ اظهار داشت: راهی كه ملت ایران در آن قدم نهاده‌اند، قابل توقف نیست.

رییس جمهوری تاكید كرد: به ملت ایران اطمینان می‌دهم كه دولت سرسوزنی از حقوق ،‌ارزش ها و اصول آنها در برابر قدرت‌های مادی در حال زوال كه اگر گذشته و آینده خود را نیز بسیج و حتی برخی در داخل كشور آنها را همراهی كنند،‌ عقب‌ نشینی نخواهد كرد.



** اكنون زمان همدلی و صبر و ایستادگی است

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینكه اكنون زمان دعوت به همدلی، صبر، ایستادگی و مراعات همنوع و هم وطن است، گفت: دلیل تقابل نظام سلطه با ملت ایران چیزی جز سرعت بالای پیشرفت ملت در بخش‌های مختلفی همچون صنایع، علم و فناوری نیست.

احمدی نژاد در این رابطه به مقایسه برخی آمارهای اقتصادی پرداخت و گفت: بیان این آمارها به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگران نیست.

احمدی‌نژاد ظرفیت تولید سیمان در ابتدای سال ۱۳۸۴ را ۳۲ میلیون تن بیان كرد و گفت:‌ این میزان اكنون به ۷۶ میلیون تن و تولید فولاد نیز در طی این مدت از ۱۰ میلیون تن به ۷۶ میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد:‌ در ابتدای انقلاب، صادرات غیرنفتی كشور ۷۰۰ میلیون دلار بود كه این میزان در ابتدای دولت نهم به ۷.۹ میلیارد دلار رسید اما تا سال ۱۳۹۰ به بیش از ۵۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی این پیشرفت ها را نشانه توانمندی و ظرفیت بالای ملت ایران دانست و گفت: نظام سلطه وقتی سرعت بالای پیشرفت ملت ایران را دید، موضوع هسته‌ای را بهانه قرار داد تا از ادامه این پیشرفت‌ها جلوگیری كند.

رییس جمهوری به اقدام برخی شركت‌های خودروسازی در قطع صادرات قطعات خودرو به كشورمان اشاره كرد و افزود: وقتی برخی‌ شركت‌های خودروسازی صادرات قطعات خودرو به كشورمان را قطع كردند، جلسه‌ای را با تولیدكنندگان و متولیان این بخش تشكیل دادیم.

احمدی نژاد افزود: در این جلسه، تولید‌كنندگان در كشور اعلام كردند كه طی ۶ ماه می‌توانند قطعات مورد نیاز خودرو را در داخل كشور تولید كنند.

وی با تاكید بر اینكه ملت ایران نمرده است كه به خاطر وارد نشدن برخی قطعات خودرو، دشمنان خواسته‌های خود را به ما تحمیل كنند، گفت: در گذشته نیز بزرگتر از آنها نتوانستند خواسته‌ای را به ملت ایران تحمیل كنند.

وی خاطرنشان كرد:‌ دشمنان ملت تصور كردند كه می‌توانند در نبرد بلند مدت با ملت ایران به خواسته‌های خود برسند اما هرچه به آینده گام بر‌می‌داریم آنها سیلی ای از ملت ما خواهند خورد كه مجبور به عقب‌نشینی خواهند شد.



*** سوء‌استفاده برخی مخالفان دولت در شرایط كنونی

رییس جمهوری در ادامه تلاش‌‌های برخی افراد در كشور را برای مقابله با دولت در شرایط كنونی یادآور شد و خاطر نشان كرد: در حالی كه دولت با نبرد لحظه‌ای گسترده مواجه است، برخی از این فرصت به دنبال سوءاستفاده برای مقابله با دولت هستند؛ آنها می‌دانند دولت شبانه‌روز درگیر رفع مشكلات است و از این رو، فرصتی برای كینه‌جویی علیه دولت پیدا كرده‌اند.



*** مطالبه عدالت، آزادی و كرامت در حال همه گیر شدن است

وی با بیان اینكه نظام سلطه به لحاظ نظری به پایان رسیده است، گفت: مطالبه عدالت، آزادی و كرامت در حال همه گیر شدن و شدت آن نیز در حال افزایش است.

وضع موجود جهان حاكی از نارضایتی ملت های دنیا است، به طوری كه اكنون تمایلی برای تغییر در جهان ایجاد شده است.

رییس قوه مجریه اظهار داشت: مرزهای ارتباطی به سرعت در حال برداشته شدن و دنیای انسان ها نیز در حال تغییر است.

وی با بیان اینكه نظام سلطه دارای مشكلات فراوانی است، گفت: نظام سلطه به دنبال آن است با بسیج كردن باقی مانده قوای خود، اراده ملت ها را مدیریت كند.

رییس جمهوری اضافه كرد: آنها با علم به تمایل ملت ها برای تغییر، در صدد آن هستند بار دیگر با شعارهای به ظاهر انسانی پایه های خود را محكم كنند و از این رو باید هشدار باشیم .

احمدی نژاد تصریح كرد: اگر از شرایط امروز جهان، یك دریافت روشن و واقعی نداشته باشیم به طور حتم آسیب می بینیم.

رییس جمهوری در ادامه با تاكید بر اینكه حق آن است كه مدیریت عرصه جهانی در دستان ملت ایران باشد، افزود: برای این مساله، باید لوازم و شرایط لازم را مهیا كنیم.

وی نخستین راه در این زمینه را 'نوع نگاه به عرصه جهانی' برشمرد و گفت: نظام سلطه، حرف های جهان شمول همچون 'عدالت و آزادی' سر می دهد كه همه ملت ها آن را می پسندند؛ در حالی كه تعاریف آنها از آزادی و عدالت در بسیاری از مواقع در نقطه مقابل تعاریف ما قرار دارد.

وی تصریح كرد: ‌اگر عرصه جهانی را هدف گذاری نكنیم، به طور حتم در این نبرد بازنده خواهیم بود؛ از این رو باید در این راه وكیل مدافع همه ملت ها باشیم.

رییس جمهوری با بیان اینكه مخاطب و نگاه اسلام به گروه خاصی نیست، افزود: نگاه اسلام، جهانی است.

وی خاطرنشان كرد: بخواهیم یا نخواهیم ،‌جامعه بشری در حال حركت به سمت جهانی شدن است؛ از این رو تا جهانی نشویم، عدالت حقیقی حاكم نمی شود.

احمدی نژاد با طرح این پرسش كه 'امروز در تحولات جهانی باید چه چیزی را به بشریت عرضه كنیم تا با ما هم نوا شوند؟' گفت: باید آنها را به آزادی، عدالت حقیقی و زیبایی‌های هستی و انسان كامل دعوت كنیم.



**‌ اسلامی كه القاعده به جهانیان معرفی می‌كند

رییس جمهوری درباره وجهه اسلام در جهان غرب اظهار داشت: گروه‌هایی همانند القاعده كه با اقدامات تروریستی بسیار جنایتكارانه، وجهه اسلام را به نادرستی در جهان نشان داده‌اند، بزرگترین خیانت‌كنندگان به اسلام هستند.

وی درباره برخی برنامه‌های شبكه های تلویزیونی عربی گفت: ‌در این برنامه ها، برخی به نام اسلام فرمان قتل علوی‌ها و شیعیان را با شیوه ذبح كردن صادر می‌كنند؛ توجیه آنها از این نوع روش‌های جنایتكارانه آن است كه خداوند برای حیوانات این نوع كشتار و ذبح را فرمان داده است!

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه ‌آنها با این شیوه‌ها اسلام را به دنیا معرفی می‌كنند، ضروری است اسلام واقعی را به دنیا معرفی كنیم و آن دعوت به انسان كامل است.

رییس جمهوری تصریح كرد: ‌تردیدی نیست كه در پشت صحنه اقدامات این گروه های تروریستی همچون القاعده، صهیونیست ها قرار دارند.

احمدی نژاد، نشان دادن چهره اسلام واقعی به جهانیان را مورد تاكید قرار داد و گفت: اگر حقیقت اسلام و امام عصر(عج) را همانگونه كه هست در سراسر جهان عرضه كنیم، آنها عاشق اسلام و امام خواهند شد.

وی ادامه داد:‌نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه راهی برای رسیدن به امام عصر(عج)‌است.



*** حاكمیت ظالم پایدار نمی‌ماند

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه در آستانه ماه مبارك رمضان قرار داریم، گفت: باید به آرمانها و اهداف الهی برگردیم و به طور دایم ماموریت خود را كه دنباله ماموریت پیامبر (ص) است، یادآوری كنیم.

وی با بیان اینكه چند هزار سال است كه یك مدل حاكمیت با فراز و نشیب‌ها در جهان حاكم است،‌ افزود: در ۲۰۰ سال اخیر، موجودیت ملت ما تخریب و كرامت انسانها نابود شد؛ بیش از هزار سال، بخش‌های وسیعی از جهان در آرزوی عدالت و كرامت و رسیدن به همه وعده‌های الهی بودند.

احمدی نژاد با بیان اینكه كرامت، شخصیت، حدود انسانها و عدالت برای تكریم انسانیت انسان است،‌ خاطرنشان كرد: ظلم، انسانیت و كرامت انسان را نابود و منكوب می‌كند؛ حاكمیت با كفر، فرصت ادامه حیات می‌یابد اما حاكمیت با ظلم نه تنها فرصت ادامه حیات نمی‌یابد بلكه در نقطه مقابل حقیقت و كرامت انسانی قرار دارد.



*** انقلاب به معنای جابجایی افراد و تغییر ادبیات نیست

رییس جمهوری افزود:‌ به خود و همه فعالان كشور هشدار می‌دهم كه انقلاب به معنای جابجایی افراد و تغییر ادبیات نیست؛ انقلاب این نیست كه برخی دعوای قدرت داشته باشن و جایگزین عده دیگری برای كسب قدرت شوند.

احمدی نژاد خطاب به مقام‌های دولتی گفت: در معیار سنجش موفقیت در مسوولیت‌ها اگر از نظر روحی و معنوی اعتلا یافتیم، در آن صورت در جامعه موثر هستیم.

وی اظهار داشت: اگر فردی كه در مسند مدیریت جامعه قرار می‌گیرد، پیشگام عدالت نباشد، چطور می‌تواند در راه عدالت در جامعه گام بردارد؟

وی هدف از انقلاب را تشكیل چند حزب برای رسیدن به قدرت آن هم به هر قیمت ندانست و گفت: در جامعه، تهمت و افترا زدن به راحتی انجام می‌شود و كسی از عقوبت دنیا و آخرت ترسی ندارد.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه 'بیش از آنكه نیازمند بحث‌های سیاسی باشیم، به مباحث فرهنگی و قرآنی نیازمندیم'، افزود: قدرت و علم جهان اكنون در دستان انسان‌های ناسالم قرار دارد بطوری كه آنها از 'اتم' برای ساختن بمب به منظور صدمه زدن به موجودات زنده استفاده می‌كنند.



*** ماه رمضان، فرصت خوبی برای بازگشت به انسانیت است

وی ماه رمضان را فرصت خوبی برای همه بشریت به منظور بازگشت به انسانیت انسان دانست و گفت:‌ امیدوارم در این ماه كه همه درهای رحمت الهی به روی بشریت باز است،‌ همه از بركات آن بهره‌مند شوند.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود مسجد را كانون توحید و دعوت به امام عصر (عج) بیان كرد و اظهار داشت: مسجد تمرین زندگی در جامعه جهانی با حاكمیت امام عصر(عج) است.

وی از مسجد به عنوان كانون همدلی، همبستگی و همیاری یاد كرد و گفت: همه مردم باید مسجد را مامن و نقطه امید خود قرار دهند.

احمدی‌نژاد افزود: دولت تا جایی كه امكان داشت اعتبارات حوزه مساجد، بسیج و ائمه جمعه را افزایش داد.

رییس جمهوری تصریح كرد: برخی افراد موسسه‌های فرهنگی تاسیس كردند و بودجه‌های خوبی نیز می‌گیرند اما كاری انجام نمی‌دهند یا اگر هم انجام می‌دهند به اندازه فعالیت مساجد نیست.

وی در پاسخ به خواسته 'علی اكبری' رییس مركز رسیدگی به امور مساجد مبنی بر تشكیل یك جلسه هیات دولت با موضوع 'مسجد' نیز گفت: با افتخار در ماه مبارك رمضان در خدمت شما در هیات دولت هستیم.

براساس این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین 'محمدی گلپایگانی' رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، 'سیدمحمد حسینی'‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 'حسن ابوترافی فرد' نایب رییس مجلس شورای اسلامی، 'مجتبی ثمره‌هاشمی' دستیار ارشد رییس جمهوری، 'محمدرضا میرتاج‌الدینی' معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی و 'مرتضی تمدن' استاندار تهران حضور داشتند.
کد مطلب: 318
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *