۰
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۳

مستندسازهای انتخاباتی را بشناسید

با نزدیک شدن به زمان پخش نخستین مستند انتخاباتی نامزدهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسامی کارگردان‌های مستندها مشخص شد.
از مدت‌ها قبل از شروع تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری صحبت‌های مختلفی با گروه‌های مختلف فیلم‌سازی مبنی بر ساخت فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها شده بود که در نهایت پس از مطرح شدن گزینه های فراوان که در میان آنها اسامی بسیار شاخص سینمایی دیده می‌شد، نام سازندگان مستندهای نخست ۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد.تمام مستندها از شبکه یک پخش خواهند شد.

براساس این گزارش، گروهی سه نفره متشکل از محمدحسین لطیفی، فریدون جیرانی و جمال شورجه ساخت فیلم انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی را برعهده داشته‌اند که قرار است سه شنبه ۱۴ خرداد ساعت ۲۰:۱۰ پخش شود. اسماعیل فلاح‌پور نیز نخستین فیلم انتخاباتی محسن رضایی را که گفته می‌شد بیش از ۴۰ گروه مختلف در تدارک تولید فیلم برای این نامزد انتخابات هستند را برعهده دارد.مستند محسن رضایی روز دوشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۲۰:۱۰ روانه آنتن می شود.

سیدمحمود رضوی از تهیه‌کنندگان مطرح سینمای ایران، سرپرستی تیم سازنده مستندهای انتخاباتی محمدباقر قالیباف را برعهده دارد که پنجشنبه ساعت ۲۰:۱۰ زمان پخش آن است و مسعود جعفری جوزانی کارگردانی است که نامش به عنوان سازنده نخستین فیلم انتخاباتی حسن روحانی تأیید شده است.فیلم مستند روحانی روز سه شنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می شود.

سعید جلیلی نیز که گفته می‌شد گروهی از مستندسازان جوان و مردمی قرار است فیلم‌ انتخاباتی‌اش را بسازند سرانجام ساخت نخستین فیلم خود را به حسین شمقدری فرزند جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی ایران سپرده که روز دوشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۲۳:۳۰ زمان پخش آن است و مستندهای انتخاباتی غلامعلی حدادعادل را نیز دو مستندساز جوان به نام سجاد نجفی و احمد سلامی برعهده گرفته‌اند.این مستند روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ساعت ۲۳:۳۰ پخش می شود.

براساس این گزارش، مستند انتخاباتی سیدمحمد غرضی را جلال عطارزاده کارگردانی کرده است که روز شمبه ۱۸ خرداد ساعت ۲۳:۳۰ پخش خواهد شد و مجید برزگر نیز ساخت مستند تبلیغاتی محمدرضا عارف را برعهده داشته است.مستند عارف روز شنبه ۱۸ خرداد ساعت ۲۰:۱۰ روانه آنتن می شود.

به گزارش فارس در طی دو دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری نامزدها توجه ویژه‌ای به ساخت فیلم تبلیغاتی خود داشته‌اند که در برخی موارد ساخت این فیلم‌ها در معرفی درست و صحیح نامزد به مردم تأثیرگذار بوده است.
کد مطلب: 31920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *