۰
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۰

محسن رضایی یک برنامه جدید رو کرد

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: از اهداف مهم و جدی من این است که از جوانان امروز کشور ده‌ها قهرمان ملی برای آینده بسازم.
محسن رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ها و مطبوعات افزود: استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ منابع طبیعی و منابع انسانی بسیار غنی است. همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمیه خوبی در این استان فعالیت می‌کنند اما از این منابع به خوبی استفاده نمی‌شود. برنامه من این است که از منابع استان برای ایجاد درآمد مردم استفاده کرد. مثلا با اختصاص بخشی از یارانه سبز در هشت مورد می‌توان کشاورزی را توسعه داد در حالی‌که این یارانه دو هدف ایجاد اشتغال و افزایش درآمد را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال، گرانی را مانند یک اژدهای پنج سر دانست و افزود: گرانی از قبل از انقلاب در کشور بوده اما تاکنون ریشه‌کن نشده است و هر بار فقط یک سر آن نابود شده در حالی‌که با مدیریت بازار پول کشور، پایین آوردن کسر بودجه در کشور و با تغییر وابستگی سبد پشتوانه ریالی از دلار نفت می‌توان گرانی را ریشه‌کن کرد.

وی با بیان این‌که «محیط زیست کشور در آستانه ورود به خط قرمز است» تصریح کرد: در بحث محیط زیست کشور در فاجعه به سر می‌برد، وجود ریزگردها در استان‌های جنوبی، آلودگی هوای تهران، کم‌آبی رود کارون، زاینده‌رود و خشکی دریاچه ارومیه و ... از معضلات محیط زیست است. یکی از برنامه‌های آینده‌ام در بحث محیط زیست رژیم‌های آبی است که باید از ۱۰ کیلومتری نرسیده به رودخانه‌ها یک نظم در کاشت نوع محصولات ایجاد کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری علت گرانی را ضعف مدیریت و بخشی را به علت فشار بیگانگان بر کشور دانست و گفت: از همه جناح‌ها و جریان‌ها در کابینه آینده استفاده می‌کنم و کارآمدی و کاردانی نیرو مهم است.

وی خاطرنشان کرد: نماد مردم‌سالاری دینی را در مجلس می‌بینم و به تقویت مجلس خواهم پرداخت. از تبعیض بین اقوام و استان‌ها جلوگیری کرده و از همه نیروهای استان‌ها استفاده می‌کنیم. از جوانان مسوولیت می‌خواهیم اما در کنار آن آنان را می‌سازیم تا فاصله‌های ترقی را بپیمایند. در مساله تحریم اقتصادی از استراتژی قیچی استفاده می‌کنم که اگر دو لبه‌ها با هم کار کنند تحریم‌ها از بین می‌رود، اول با دیپلماسی قوی و مذاکرات با کشورهای دنیا که این مذاکرات جزء مهم‌ترین پرونده‌های سیاسی کشور است. لبه دوم این قیچی خنثی کردن امیدهای دشمن از تحریم‌های اقتصادی داخل کشور است. تهران نیز در کنار دولت تورم‌زایی ایجاد می‌کند. دو عنصر در کشور قیمت‌ها را تعیین و تکلیف می‌کنند اول دولت و دوم تهران.

وی گفت: رسانه‌ها با یک پدیده معکوسی در ۱۰ سال اخیر مواجه بودند، با توجه به رشد کمی و کیفی رسانه‌ها که پیشرفت قابل توجهی از بعد رسانه داشتند اما حمایت رسانه‌ای در این مورد کم بوده است. صندوق فرهنگ و هنر و رسانه که زیرمجموعه صندوق توسعه ملی است تشکیل خواهد شد که نیم درصد کل درآمد نفت به فرهنگ، هنر و رسانه اختصاص داده می‌شود و یک ثبات در پشتیبانی به وجود آید. بیمه در برنامه پنجم باید به سمتی برود که ۷۰ درصد هزینه با دولت و ۳۰ درصد را مردم بپردازند اما متاسفانه الان برعکس است.

رضایی خاطرنشان کرد: در مساله ورزش مشکل اساسی این است که پای سیاست بیش از حد به ورزش وارد شده که باید به دخالت سیاسیون پایان داد که اجازه نمی‌دهند فدراسیون‌های ورزشی با توجه به برنامه‌های بین‌المللی کار خود را انجام دهند. همچنین تبعیض مساله دوم است. الان کم پول وارد ورزش نمی‌شود، مثلا یک ورزشکار با میلیون‌ها تومان و برخی با کمترین حقوق و مزایا زندگی می‌کنند. سوم زیرساخت‌ها باید تقویت شوند. در استانی چون چهارمحال و بختیاری محرومیت‌هایی در زیرساخت‌ها مثل کمبود سالن ورزشی وجود دارد که با عملیاتی کردن طرح جامع ورزش که تمام مسائل ورزشی را در نظر گرفته می‌توان به آن خاتمه داد.
کد مطلب: 32684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *