۰
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳

العربیه بیشتر مخاطب دارد یا الجزیره؟

«وال استریت ژورنال» در مقاله‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، به موضوع رقابت همیشگی شبکه‌های خبری عرب‌زبان جهان پرداخت.
روزنامه «وال استریت ژورنال» در مقاله‌ای به بررسی میزان اقبال مخاطبان خاورمیانه و کشورهای آفریقای شمالی به دو شبکه خبری الجزیره و العربیه پرداخت که نتایج حاکی از برابری مخاطبان این دو شبکه دارد.

«وال استریت ژورنال» در مقاله‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، به موضوع رقابت همیشگی شبکه‌های خبری عرب‌زبان جهان پرداخت.

در این مقاله، میزان مخاطبان دو شبکه خبری "الجزیره" و "العربیه" با یکدیگر مقایسه شده‌اند. در این مقاله گزارش مشکوک شبکه الجزیره مبنی بر کسب بیشترین مخاطبان در منطقه خاورمیانه که چندی پیش منتشر شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

در این مقاله آمده است: شبکه‌های خبری و تلویزیون‌های مختلف عربی منطقه با شعله‌ور شدن انقلاب‌های عربی، مبالغ هنگفتی برای پوشش هرچه بهتر حوادث سیاسی و اجتماعی کشورهای مختلف هزینه کردند تا بتوانند سهم بیشتری از مخاطبان را به خود اختصاص دهند. همچنین برنامه‌های گفتگو محور، تحلیل اوضاع‌ سیاسی و پیش‌بینی نتایج انقلاب‌ها در قالب برنامه‌های زنده تلویزیون از جمله اقدامات خوب این شبکه‌ها بوده است.

«روی جونز»، نویسنده این مقاله معتقد است، کشف میزان واقعی مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای عربی کار دشواری است، به ویژه اینکه این شبکه‌ها در مناطق خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا پوشش دارند و هیچ کدام از شرکت‌ها به بررسی تمامی نقاط تحت پوشش این شبکه‌ها نمی‌پردازند.

اما یک شرکت آماری در امارات با نام «The View» از سال گذشته به بررسی میدانی مخاطبان دو شبکه الجزیره و العربیه پرداخته است. آمار ارائه شده از سوی این شرکت از رقابت پایاپای این دو شبکه خبر می‌دهد. شبکه الجزیره توانسته است در ۱۶۹ شهر و شبکه العربیه در ۱۷۱ شهر رتبه نخست مخاطب را کسب کند.
کد مطلب: 34118
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *