۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۸

تاكيد وزير راه بر تسريع بازسازي مناطق زلزله‌زده

وزير راه و شهرسازي از روستاهاي زلزله زده اورنگ، اهر، زغن‌آباد، ورزقان و كوويج از توابع شهرستان هريس بازديد و ضمن تسليت به بازماندگان و ابراز همدردي بر تسريع بر بازسازي تاكيد كرد.
تاكيد وزير راه بر تسريع بازسازي مناطق زلزله‌زده
به گزارش ايسنا، علي نيكزاد روز شنبه با حضور در روستاي «كوويج» از توابع شهرستان هريس اظهار اميدواري كرد كه بازسازي‌‌ها از از امروز آغاز مي‌شود.

كلنگ بازسازي مناطق زلزله زده روز گذشته به زمين زده شد.

همچنين معاون امور دولت و مديريت بحران وزارت راه و شهرسازي در روزهاي گذشته با حضور در استان آذربايجان شرقي از برآورد اوليه ۵۰۰ ميليارد ريالي خسارت به راه‌هاي استان آذربايجان شرقي در زلزله ۲۱ مرداد ماه خبر داد.

مجيدي كه روزهاي پس از زلزله در استان آذربايجان شرقي حضور يافته بود و در جريان امور قرار گرفت، يادآور شد: به محض اطلاع از وقوع زلزله بر مبناي شرح وظايف كارگروه حمل ونقل، شريان‌هاي حياتي، طوفان و بلاياي جوي ستاد مديريت بحران استان آذربايجان شرقي عمليات بازسازي موقت راه‌ها و ابينه آغاز شده و هم اكنون تمام نقاط آسيب ديده بازسازي موقت شده و عبود و مرور در تمام محورها برقرار است.

وي اظهار كرد: از زمان وقوع زلزله تاكنون ۲۵۰ دستگاه ماشين‌آلات سنگين و نيمه سنگين اعزامي اداره كل راه و شهرسازي استان و پيمانكاران وابسته و ۲۰ دستگاه ماشين آلات اعزامي ادارات كل راه و شهرسازي استان‌هاي معين آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان تحت امر ستاد مديريت بحران استان در حال كمك به ساير كارگروه‌هاي تخصصي ستاد مديريت بحران استان در حال كمك به ساير كارگروه‌هاي تخصصي ستاد مديريت استان مي‌باشد كه پس از اتمام عمليات امداد و نجات (مرحله مقابله) با اخذ اعتبارات بازسازي نسبت به بازسازي دايم تاسيساتي آسيب ديده اقدام مي‌كند.

عمليات بازسازي مناطق زلزله زده در شهرستان هريس در ۱۱۰ كيلومتري شمال شرقي تبريز مركز استان آذربايجان شرقي هم صبح روز شنبه با حضور وزير راه و شهرسازي آغاز شد.

راه‌هاي موجود در شهرستان‌هاي زلزله زده استان آذربايجان شرقي شامل هريس ۸۷۹ كيلومتر، اهر ۱۲۲۲ كيلومتر و ورزقان ۸۴۶ كيلومتر است كه بيشترين مقدار مربوط به راه‌هاي روستايي است.
کد مطلب: 3440
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *