۰
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۵

کدخدایی: مجلس باری را از دوشم برداشت

کدخدایی: مجلس باری را از دوشم برداشت
کدخدایی که ۱۲ سال در شورای نگهبان حضور داشت، پس از رای نیاوردن از سوی مجلس، گفت که از نمایندگان مجلس که این بار را از دوش بنده برداشتند، تشکر می‌کنم.

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک به حقوقدانان جدید شورای نگهبان، اظهار امیدواری کرد که آن‌ها بتوانند در چارچوب قانون اساسی به وظایف خود عمل کنند.

وی گفت: در هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه حضور دارم و سعی می‌کنم اغلب اوقات خود را در دانشگاه و هیات حل اختلاف بگذرانم.

کدخدایی یادآور شد: ۱۲ سال در شورای نگهبان فعالیت داشتم که ۱۰ سال عضو و ۲ سال معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان بودم.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، انتخاب سه عضو حقوقدان شورای نگهبان را به رای گذاشتند و بر این اساس محسن اسماعیلی عضو فعلی شورای نگهبان در این شورا باقی ماند و عباسعلی کدخدایی که علاوه بر عضویت در شورای نگهبان سمت سخنگویی این نهاد را به عهده داشت دیگر عضو این شورا نخواهد بود، ولی وی همچنان معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان است.

نمایندگان مجلس همچنین به سام سوادکوهی قاضی دادسرای دیوان عالی کشور و نجات‌الله ابراهمیان قاضی پیشین دادسرای عالی انتظامی قضات رای دادند تا به عنوان اعضای جدید شورای نگهبان فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه در نامه‌ای به مجلس، عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، نجات‌الله ابراهیمیان، سام سوادکوهی و محمدهادی صادقی را برای انتخاب سه حقوقدان جدید شورای نگهبان معرفی کرده بود.
کد مطلب: 34572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *