۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۶
رئیس آژانس یهود:

بحث‌ جنگ با ایران مهاجرت به اسرائیل را کاهش داده است

رئیس آژانس یهود ضمن انتقاد از صحبت‌های علنی مقامات رژیم صهیونیستی درباره جنگ با ایران گفت: بحث‌های جنگ با ایران مهاجرت به اسرائیل را کاهش داده است
 به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، رئیس آژانس یهود گفت صحبت‌های جنگ با ایران باعث شده است بسیاری از یهودیان مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی (که در زبان عبری به آن «علیا» گفته می‌شود) را تا زمان از بین رفتن احتمال جنگ با ایران به تعویق بیندازند.

وی افزود صحبت‌های علنی درباره برنامه‌های جنگ، تمام خط قرمزها را رد کرده است.

«ناتان شارانسکی»، رئیس آژانس یهود درمصاحبه با رادیو اسرائیل با اشاره به فراگیرترین اصطلاح جنگ جهانی دوم گفت: «ظاهراً در قرن بیست و یکم دهن‌لقی کشتی‌ها را غرق نمی‌کند بلکه جنگ را به تعویق می‌اندازد.»

در زمان جنگ جهانی دوم یکی از رایج‌ترین شعارهای تبلیغاتی آمریکا این بود که «دهان‌لقی کشتی‌ها را غرق می‌کند»؛ منظور از این شعار این بود که صحبت‌های غیرمحتاطانه ممکن است باعث افشای اطلاعاتی مهم و باختن در عرصه نبرد شود.

رئیس آژانس یهود تصریح کرد دهها نفر از مهاجران مراحل ورود به سرزمین‌های اشغالی را نهایی کرده‌اند اما دهها نفر از آنها هم گفته‌اند سفرشان را به خاطر ترس از وقوع جنگ با ایران به تعویق انداخته‌اند.

وی همچنین افزود بحث‌های عمومی مقامات اسرائیل درباره جنگ تمام خط قرمزها را رد کرده و از توان بازدارندگی اسرائیل کاسته است.

کد مطلب: 3491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *