۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۵

اختلافات قبیله‌ای، انتخابات ریاست جمهوری سومالی را به تعویق انداخت

اختلافات قبیله‌ای درباره برخی کاندیداهای عضویت در پارلمان سومالی باعث به تعویق افتادن انتخاب رئیس جمهوری این کشور شد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الحزیره"، در حالی که قرار بود رئیس جمهور بعدی سومالی امروز توسط نمایندگان پارلمان این کشور انتخاب شود، اختلافات قبایل درباره برخی کاندیداهای عضویت در پارلمان، موجب شد تا این انتخابات برگزار نشود.

بر اساس این گرارش، امروز اولین جلسه پارلمان به ریاست مسن ترین عضو آن برگزار می‌شود و انتظار می‌رود اعضای آن سوگند یاد کرده و رئیس این نهاد قانونگذاری را انتخاب کنند.

انتظار می‌رفت نمایندگان پارلمان سومالی امروز در موگادیشو در تلاش برای ایجاد دولت مرکزی که از ۲۰ سال گذشته در این کشور وجود نداشته است، رئیس جمهور جدید خود را انتخاب کنند.

پس از تصویب قانون اساسی جدید سومالی در اول ماه آگوست جاری، کمیته‌ای اسامی نمایندگان پارلمان را که توسط رهبران قبایل انتخاب شده بودند، تایید کرد و از مجموع ۲۷۵ فرد معرفی شده، صلاحیت ۲۰۲ نفر تایید شد.

این کمیته اسامی ۷۰ نفر را به علت نداشتن معیارهای لازم مانند ملیت، سن، سطح تحصیلی، پیشینه سیاسی و حقوق بشری، رد کرد، اما ۲۰۲ فردی که تایید شده اند، حد نصاب لازم برای انتخاب رئیس جمهور را تشکیل می‌دهند.

ماموریت دولت انتقالی فعلی سومالی در ۲۰ آگوست به پایان می‌رسد و جامعه بین‌المللی که تاکنون از این دولت حمایت کرده بود، مانع از تمدید ماموریت آن شد تا رئیس جمهو جدید توسط نمایندگان پارلمان این کشور انتخاب شوند.

کد مطلب: 3536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *