۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۵

۱۴ کشته دردو انفجار انتحاری در سومالی

به گفته مقامات،دو انفجار انتحاری که روزپنجشنبه دریک رستوران درمرکز موگادیشو پایتخت سومالی صورت گرفت، دست کم ۱۴ کشته و حدودا ۲۰ زخمی برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو ، محمد ظاهر عبدالله از مقامات امنیتی سومالی در گفت و گو با رادیو دولتی موگادیشو با تایید این خبر، افزود:یکی از عوامل انتحاری خودش را در رستوران منفجر کرد و سپس عامل انتحاری دوم نیز بلافاصله خودش را در محوطه بیرونی همین رستوران منفجر کرد.

این انفجارها به گروه الشباب که با شبکه تروریستی القاعده رابطه دارد و برای سرنگونی دولت سومالی فعا لیت می کند ، نسبت داده شده است.

این گروه دراقداماتش رستورانهای تازه تاسیس را که توسط جماعت یهودیان سومالی راه اندازی شده است ، مورد هدف حملاتش قرارداده است.

حسن ابراهیم عبداللهی یکی از افرادی که دراین رستوران حضور داشت ، گفت : افراد کشته شده براثر این انفجار انتحاری و همچنین بسیاری دیگر از مردم را که بشدت زخمی شده بودند دراین رستوران دیدم .

علی محمد یاسین یکی دیگر از مشتریان این رستوران گفت : صدای انفجارهای شدید را شنیدم و پس از آن مردم تلاش کرد ند افرادی را که شدیدا مجروح شده بودند و به نظر نمی رسید زنده بمانند ؛ به بیمارستان منتقل کنند.

عوامل انتحار کننده ، ˈ رستوران دهکده ˈ را که توسط سومالیایی های بازگشته از انگلیس و تنی چند از خارجی ها تاسیس شده است ، مورد هدف قراردادند.

این رستوران در مقابل ساختمان تاتر ملی سومالی و در فاصله حدودا یک کیلومتری از کاخ ریاست جمهوری این کشور قرار دارد.
کد مطلب: 7675
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *