۰
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۰

قحطي و ناامني جان دو و نيم ميليون نفر را در سومالي تهديد مي کند

یک سال پس از آغاز قحطی در سومالی هنوز دو و نیم میلیون نفر در این کشور با خطر مرگ مواجه اند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از بخش تصویری خبرگزاری فرانسه، موج پناهجویان سومالیایی به سوی جنوب این کشور پس از خشکسالی سال گذشته آغاز شد و پس از آن ادامه نا امنی و خشکسالی بسیاری از این پناهجویان را که به روستاهای خود بازگشته بودند دوباره به سوی جنوب رهسپار کرد.
دوری علی احمد یکی از این پناهجویان گفت: دامهای ما تلف شده اند، درگیریها ادامه دارد و ما مجبور شدیم به این جا بازگردیم.
این گزارش خاطر نشان می کند درگیری ها بین اسلامگرایان الشباب و نیروهای دولتی روی می دهد. رسما عنوان می شود که قحطی پایان یافته است اما به رغم صدها میلیون یورو کمک مالی ، هنوز بحران در این کشور ادامه دارد. سازمان ملل اعلام کرده بیش از دو و نیم میلیون نفر با خطر مرگ مواجه اند.
مارک باودن هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل برای سومالی گفت اگر به افراد کمک نکنیم برای زندگی عادی خود به روستاهایشان باز نگردند آنان در این اردوگاهها می مانند حال آنکه شرایط زندگی در این اردوگاهها نیز بسیار دشوار است.
جنبش الشباب که به القاعده وابسته است، هنوز مناطق گسترده ای از سومالی را تحت کنترل دارد. سربازان دولت سومالی و اتحادیه آفریقا آنان را از شهرهای بزرگ بیرون رانده اند اما در مناطق روستایی شورشیان به غارت روستاییان می پردازند.
برون گدو نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سومالی گفت: اگر آنان پول یا دام نداشته باشند مجبور می شوند یکی از فرزندان خود را به الشباب بدهند که در حقیقت به سرباز آنان تبدیل می شود.
سازمان ملل می گوید امسال با کمبود ششصد میلیون دلاری پول برای تامین هزینه های کمک بشردوستانه مواجه است. دهها میلیون نفر به علت قحطی و درگیری ها جان خود را از دست داده اند.
کد مطلب: 458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *