۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸

وارد کنندگان و صادرکنندگان شیشه به حبس ابد محکوم می‌شوند

رئیس یکی از شعب دادگاه انقلاب مشهد گفت: برای وارد و یا خارج کردن شیشه یا همان آمفتامین‌ها حبس ابد در نظر گرفته شده است و برای حمل 110 گرم شیشه نیز اعدام تصویب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یاسر سلمانی ظهر امروز در سالن اجتماعات تربیت معلم شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: جزای معتادان در دادگاه‌ها، ۲ میلیون ریال جزای نقدی و بین ۵۰ تا ۷۰ ضربه شلاق بود، که این مورد در ۱۳ سال که تصویب شده بود انجام می‌گرفت اما تاثیری بر روی معتادان نداشت و فرد پس از آزاد شدن از زندان دوباره به سمت مواد مخدر کشیده می‌شد.

وی با اشاره به اینکه برای جرم‌زدایی در معتادان باید به گونه‌ای دیگر عمل کرد، افزود: در نظام جمهوری اسلامی پس از تلاش در حوزه اعتیاد و جرم‌زدایی از کشور، برای معتادان کماکان شلاق و جزای نقدی در نظر گرفته می‌شود ولی با درجه‌بندی و تعداد دفعات این مجازات‌ها بیشتر می‌شود.

سلمانی خاطر نشان کرد: آنچه در حوزه مصرف در بین معتادان حائز اهمیت است فقط بحث درمان آنها است.

رئیس یکی از شعب دادگاه انقلاب مشهد بیان کرد: از سال ۸۲ یا قبل از آن مسئولان هشیار نبودند که بنا است بلایی خانمان سوز گریبان کشور را بگیرد، اکنون همه به فکر درمان و پیشگیری از اعتیاد برآمده‌اند و درصدد از بین بردن آن و یا پیشگیری در این حوزه هستند.

سلمانی گفت: برای وارد و یا خارج کردن شیشه یا همان آمفتامین‌ها حبس ابد در نظر گرفته شده است و برای حمل ۱۱۰ گرم شیشه نیز اعدام تصویب شده است.

رئیس یکی از شعب دادگاه انقلاب مشهد با تاکید بر آگاهی از مجازات‌ها خاطرنشان کرد: افراد باید از مجازات‌هایی که برای این دسته از جرم‌ها در نظر گرفته شده است آگاهی کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور ما جزو تولید کنندگان شیشه در منطقه به شمار می‌آید و این موضوع سبب شده است تا تولیدکنندگان شیشه قوی‌تر در این مورد فعالیت کنند.

کد مطلب: 354
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *