۰
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳

زیباسازی دکوراسیون داخلی با پارتیشن شیشه ای

شیشه‌ ها یکی از متریال‌ های بسیار جذاب هستند که با ورود نور به داخل و روشن کردن فصای ساختمان تاثیر زیادی در زیبایی و بزرگ دیده شدن آن دارند.

شیشه‌ ها یکی از متریال‌ های بسیار جذاب هستند که با ورود نور به داخل و روشن کردن فصای ساختمان تاثیر زیادی در زیبایی و بزرگ دیده شدن آن دارند. شیشه‌ ها انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها متناسب با ویژگی‌ هایی که دارند در ساخت انواع زیادی از محصولات شیشه‌ ای مانند اتاقک شیشه‌ ای پشت بام، حمام شیشه ای، بالکن شیشه ای، درب شیشه ای اتوماتیک، ساخت انواع پارتیشن شیشه‌ای اداری و مسکونی و... مورد استفاده قرار می‌ گیرند. یکی از کاربرد های شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی، ساخت انواع پارتیشن شیشه‌ای است که در طرح‌های متنوع و با استفاده از شیشه‌ های مختلفی مانند شیشه سکوریت، شیشه سندبلاست، شیشه لمینت‌ و... در ضخامت‌ های مختلف برای جداسازی بخش‌های مختلف ساختمان و ایجاد فصایی جدید در اداره یا خانه ساخته می‌شود. در ساخت پارتیشن شیشه‌ای از شیشه‌های نشکن و مقاوم به همراه فریم‌های آلومینیومی و ابزار یراق با کیفیت استفاده می‌شود که سبب استحکام هر چه بیشتر پارتیشن‌های شیشه‌ای در برابر ضربه، فشار، زلزه و... می‌ شود. پارتیشن‌ های شیشه‌ ای به دلیل استفاده از شیشه در ساختارشان باعث ورود نور و روشن شدن فضا می‌ شوند. همچنین به دلیل استفاده از شیشه‌ هایی با ضخامت بالا، این پارتیشن‌ ها به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل کرده و مانع از سرد شدن هوا در فصل زمستان و پخش شدن صدا در محیط های شلوغ می‌شود. پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند و عبارتند از پارتیشن شیشه ای دو جداره، پارتیشن شیشه ای فریم لس، پارتیشن شیشه‌ای فریم دار، پارتیشن شیشه ای اداری و... که در ادامه به توضیح هر کدام از آن ها می پردازیم.
 
پارتیشن شیشه ای اداری و کاربرد آن در طراحی دکوراسیون داخلی
یکی از انواع پارتیشن های شیشه ای، پارتیشن اداری است که در شرکت‌ ها، ادارات، سازمان ها و ... برای تقسیم بندی اتاق کارمندان و ایجاد بخش‌های جدید مانند سالن کنفرانس، اتاق استراحت، اتاق مشاوره و ... مورد استفاده قرار می گیرد. پارتیشن شیشه ای اداری معمولا از شیشه های سکوریتی یا شیشه لمینت با صخامت های بالا ساخته می شود تا علاوه بر افزایش استحکام، در کاهش آلودگی صوتی و شلوعی محیط تاثیر گذار باشد. در ساخت پارتیشن های شیشه ای اداری از فریم ‌هایی از جنس آلومینیوم، استیل، ام دی اف، که در برابر رطوبت مقاوم هستند و دچار زنگ زدگی  نمی شوند استفاده می کنند تا استحکام ان نیز افزایش یابد. معمولا پارتیشن های اداری به صورت فریم دار و دو جداره ساخته می شوند. یکی از ویژگی های  پارتیشن های اداری، متحرک بودن آن است. پارتیشن های اداری به صورت ثابت و متحرک ساخته می شوند که مدل متحرک ان به دلیل قابلیت جابه جایی در محیط های اداری بسیار قابل استفاده است. برای مثال با ساخت پارتیشن اداری متحرک می‌توان در هنگام جلسات، با تغییر محیط پارتیشن ‌ها می‌توان فضای بزرگی را برای برگذاری جلسات ایجاد کرد.

پارتیشن شیشه ای دو جداره و کاربرد آن
یکی دیگر از انواع پارتیشن های شیشه‌ ای، پارتیشن شیشه ای دو جداره است که از دو لایه شیشه با ضخامت بالا ساخته می‌شود. در ساخت پارتیشن شیشه ای دو جداره از دو لایه شیشه سکوریت یا شیشه لمینت استفاده می‌شود که ان را در برابر زلزله بسیار مقاوم می‌ کند. پارتیشن شیشه ای دو جداره در محیط هایی که احتمال شکستن شیشه‌ ها زیاد است و در محیط های پر  رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌ گیرند. معمولا پارتیشن های اداری به دلیل رفت و آمد زیاد در آن محیط،  به صورت دو جداره و با استفاده از شیشه های صخیم و فریم‌ های با کیفیت الومینیومی ساخته می‌شوند. پارتیشن هایی که به صورت دو جداره و فریم دار ساخته می‌شوند، ضخامت شان نسبت به پارتیشن های معمولی چندین برابر است.
 
پارتیشن شیشه ای فریم دار و کاربرد آن
پارتیشن شیشه ای فریم دار یکی از انواع پارتیشن های شیشه ای است که با استفاده از فریم هایی از جنس آلومینیوم، استیل، چوب، فولاد و... ساخته می‌شوند. پارتیشن شیشه‌ای فریم دار به دلیل استفاده از فریم‌ های مقاوم در ساختارش از استحکام بالایی برخوردار است و به همین دلیل در محیط هایی که میزا رفت و امد زیاد است و پارتیشن های شیشه ای در معرص شکستن وجود دارند، از پارتیشن شیشه ای فریم دار استفاده می‌شود. فریم های آلومینیومی معمولا در قسمت درز‌ها و چهار چوب پارتیشن نصب می‌شوند تا آن را در برابر ضربه های وارد مقاوم کنند. معمولا پارتیشن شیشه ای فریم دار به دلیل استفاده از فریم در ساختارش نسبت به پارتیشن شیشه ای فریم لس فضای بیشتری را اشغال می کند و بیشتر در محیط‌های بزرگ تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت پارتیشن‌ های شیشه ای فریم دار به دلیل استفاده از فریم، نسبت به انواع دیگر پارتیشن‌ها گران تر است و هزینه‌های بیشتری را در بر دارد. معمولا در ساخت انواع پارتیشن اداری برای افزایش مقاومت پارتیشن‌ها از این نوع استفاده می‌ شود.

ساخت بالکن شیشه‌ ای در طراحی دکوراسیون داخلی
دیگر کاربرد‌های شیشه در طراحی داخلی ساختمان، ساخت بالکن شیشه‌ ای به صورت ثابت و متحرک است. بالکن‌ها فضایی در منزل هستند که معمولا در خانه‌ های اپارتمانی به دلیل نبودن فضای باز، برای استفاده از هوای ازاد و وزود نور به داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا از بالکن ها به عنوان محیطی برای استراحت، استفاده از هوای ازاد، نگهداری گیاهان و پخت غذا استفاده می‌ شود که تمام این کار ها به دلیل نبود پوششی در اطراف بالکن، فقط در فصل‌ های خنک و با آب و هوای مناسب امکان پذیر است. طراحان و معماران داخلی برای استفاده از بالکن‌ها در فصل زمستان، از پوشش های شیشه ای در اطراف بالکن استفاده کردند تا علاوه برورود نور به داخل ساختمان، از بارش برف و باران و باد های سرد به داخل بالکن جلوگیری کند. بالکن های شیشه ای در انواع مختلف ثابت و متحرک ساخته می شوند که مدل متحرک ان این امکان را به صاحبان منزل می دهد تا در صورت عدم نیاز به پوشش شیشه ای بتوانند ان را بردارند و یا جمع کنند. معمولا برای ساخت بالکن های شیشه ای از شیشه های سکوریتی به صورت مات یا براق استفاده می‌ شود که از استحکام بالایی برخوردار هستند.





 
کد مطلب: 142808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *