۰
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶

کفاشیان: شاید کی‌روش اعتماد به نفس کافی برای بازی با تیم‌های بزرگ را ندارد/ از آرژانتینی‌ها عذرخواهی می‌کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال آرژانتین ارسال می‌کنیم که عذرخواهی ما را به لیونل مسی منتقل کند.
کفاشیان: شاید کی‌روش اعتماد به نفس کافی برای بازی با تیم‌های بزرگ را ندارد/ از آرژانتینی‌ها عذرخواهی می‌کنیم
علی کفاشیان در مورد آخرین وضعیت دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال گفت: در هماهنگی با کادر فنی تیم ملی قرار شد با فدراسیون فوتبال کویت رایزنی و بتوانیم بازی ایران و کویت را ۴-۵ روز زودتر برگزار کنیم تا روز ۱۴ اسفند که زمان برگزاری این دیدار بود و جزو روزهای فیفا محسوب می‌شود برای انجام بازی تدارکاتی تیم ملی خالی شود.

وی افزود: کارلوس کی‌روش در نظر دارد نخستین بازی تیم ملی با یک کشور آفریقایی در ایران برگزار شود. در این مورد کی‌روش با آفریقای جنوبی صحبت کرده بود اما مشخص نیست این تیم به ایران بیاید یا نه چراکه تیمش قوی است و امکان دارد تیم های دیگری چون مالی یا غنا به ایران بیایند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: نظر کی‌روش این است که با تیم‌های حاضر در جام جهانی روبه‌رو نشویم. روز دوشنبه نامه‌ای از نیکاراگوئه برای انجام بازی تدارکاتی دریافت کردیم اما کی‌روش در این باره بسیار سختگیر است و علاقه دارد خودش به صورت مستقیم در این باره مذاکرات را انجام دهد و تیم ها را مشخص کند.

کفاشیان تصریح کرد: بعد از پایان لیگ در فروردین تیم ملی نخستین اردوی خود را در مقطعی ۲۵ روزه در اروپا برگزار خواهد کرد که در آن به دنبال برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی و باشگاهی هستیم و حداقل ۳ دیدار تدارکاتی باید در این اردو برگزار شود. سپس قرار است تا تیم به ایران بازگردد و بازیکنان استراحت کنند. البته کی روش نظرش این است که برای اردوی دوم نیز تیم به اروپا برود اما شاید بهتر است یکی، دو تیم خوب به ایران بیایند و بازی تدارکاتی داشته باشیم و سپس تیم به اروپا برود.

وی ادامه داد: اردوی سوم تیم ملی هم یک ماه یا ۲۷ روز مانده به آغاز جام جهانی در سائوپائولو خواهد بود که کمپ انتخاب شده در جای بسیار خوبی قرار دارد و از قبل رزرو شده است. در این کمپ چند دیدار تدارکاتی برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه شاید کی‌روش به دلیل تکرار سرنوشت ایویچ برای خودش به انجام بازی تدارکاتی با تیم های قدرتمند علاقه ندارد، تاکید کرد: ما به کی‌روش پیشنهاد تمدید قرارداد تا جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا داده‌ایم چراکه بعد از جام جهانی تنها ۶-۷ ماه تا این مسابقات فاصله است و علاقه داریم خود او این کار را ادامه دهد اما این خود کی‌روش است که درباره بازی تدارکاتی نظرات خاصی دارد.

کفاشیان یادآور شد: بیشتر سرمربیان تیم‌های بزرگ جهان ارتباط خوبی با کی‌روش دارند و نبی که همراه با سرمربی تیم ملی در قرعه کشی جام جهانی بوده گفته است که سرمربی تیم ملی اسپانیا به کی‌روش پیشنهاد داده تا همزمان با اردوی تیم ملی در اروپا با تیم ایران بازی تدارکاتی انجام دهد اما کی‌روش این پیشنهاد را نپذیرفته است. البته این را نبی بعد از بازگشتش گفته و باید کی‌روش هم به ایران بیاید تا ببینیم این موضوع را تایید می‌کند یا نه.

وی افزود:کی‌روش به ما گفته که بازی با تیم های بزرگ دنیا را نمی خواهم بلکه خواهان بازی با تیم هایی در رده ۲۰ تا ۲۵ رنکینگ فیفا هستم که از نظر فنی به درد ما بخورد. شاید کی‌روش اعتماد به نفس کافی را ندارد یا اینکه نمی خواهد روحیه تیم پایین بیاید که این را من نمی دانم. به هر صورت ما به کی‌روش گفته ایم که همه دیدارهای تدارکاتی را باخته فرض کن و با خیال راحت به میدان برو تا تیم برای جام جهانی آماده شود. تمام تلاش مان هم این است که تا جام جهانی ۵-۶ دیدار خوب برای تیم ملی برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: برای اسفندماه کی‌روش تیم هایی چون مالی، غنا، تانزانیا و آفریقای جنوبی را مد نظر گرفته اما خودش باید این بازی را قطعی کند و یا به ما اعلام کند که وارد مذاکره شویم.

کفاشیان در مورد دریافت پول از فیفا هم گفت: این پول‌ها بعد از جام جهانی پرداخت می‌شود و تنها یک تا یک و نیم میلیون دلار برای مسابقات تدارکاتی پیش از جام جهانی پرداخت خواهد شد.

وی درباره حمله برخی کاربران اینترنتی ایرانی به صفحه فیس بوک مسی خاطرنشان کرد: متاسفانه این اتفاق گاهی در ورزشگاه‌های‌ ما هم رخ می‌دهد . در بازی رفت ایران مقابل تایلند برخی تماشاگران با شعارهایشان مسعود شجاعی را ناراحت کردند. ما حتما نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال آرژانتین ارسال می‌کنیم که عذرخواهی ما را به لیونل مسی منتقل کند.
کد مطلب: 36066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *