۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۴

قلعه‌نویی: موقع مصاحبه در ورزشگاه آزادی ممکن است آب روی سرتان بچکد!

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: مصاحبه کردن در استادیوم آزادی کار سختی است چون وقتی در حال صحبت هستید ممکن است آب روی سرتان بچکد!
قلعه‌نویی: موقع مصاحبه در ورزشگاه آزادی ممکن است آب روی سرتان بچکد!
امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های استقلال – فجرسپاسی شیراز ابتدا فوت برادر داود سیدعباسی، خواهر نعیم احمدی یکی از عکاسان ورزشی و همچنین پدر نصیر مقدری را تسلیت گفت و از خبرنگاران برای حضورشان در این نشست خبری تشکر کرد.

وی در خصوص شرایط بازی اظهار داشت: بازی مقابل جناب سرهنگ یاوری همیشه سخت است. آقای یاوری بزرگ فوتبال ما است و به گردن‌مان حق دارد. تیم‌های ایشان همیشه خوب بوده‌اند و دوندگی زیادی داشته‌اند. من شنیدم که آقای یاوری از بازی‌های تیمش گله داشته اما باید بگویم که ما ۲ سال است با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنیم و نه می‌توانیم ریکاوری کنیم و نه بدنسازی درستی داریم. اگر یاوری یک بازی این طوری بوده ما ۲ سال است به این صورت به میدان می‌رویم. مثلا همین بازی با بوریرام چقدر از سازمان لیگ خواهش کردیم مسابقه ما با ذوب‌آهن را به تاخیر بیندازند اما این کار را نکردند.

وی ادامه داد: فردا به ۳ امتیاز بازی بسیار نیاز داریم اما کارمان مشکل است. ما مقابل سپاهان در لیگ بازی خوبی به نمایش گذاشتیم اما در جام‌حذفی و مقابل کاسپین قزوین بد بودیم. مسلما فردا تیم فجر دفاعی به میدان می‌آید و بازی بسته‌ای را ارائه می‌دهد اما ما فیلم آخرین بازی‌ آنها را دیده‌ایم و کاملا آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم با سرعت دادن به بازی می‌توانیم به اهداف‌مان برسیم.

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه برای بازی فردا، تیمش ۲ محروم و یک مصدوم دارد، تصریح کرد: از مصدومیت کبه بسیار ناراحت شدم. او در تمرینات شرایط خوبی داشت و ما امیدوار بودیم بتوانیم از وی استفاده کنیم اما ۶ هفته این بازیکن را در اختیار نداریم. کبه می‌توانست خیلی از ضعف‌های ما را پوشش دهد اما این طور نشد، البته خسرو حیدری برای بازی فردا مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان استقلال بازی بد مقابل کاسپین را فراموش کرده‌اند گفت: برای خودم جای تعجب داشت که مقابل سپاهان آن قدر خوب بازی کردیم اما ۳ روز بعد مقابل کاسپین به آن صورت به میدان رفتیم. من فکر می‌کنم بازیکنانم کاسپین را دست کم گرفته بودند اما در مجموع شرایط در لیگ فرق می‌کند و احتیاج داشتن به ۳ امتیاز باعث می‌شود که همه با انگیزه بیشتری به میدان بروند.

وی در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران که روز گذشته در مراسم تولد ناصر حجازی خیلی‌ها از امیر قلعه‌نویی ناراحت بودند و معتقد بودند مرگ اسطوره استقلال باعث خوشحالی سرمربی استقلال شده است، تصریح کرد: صحبت چند نفر را «ول» کنید. فقط باید بدانیم همه ما رفتنی هستیم، حتی پیامبر هم فوت شد. دیدگاه خودم این است که وقتی یک نفر فوت می‌کند سعی می‌کنند نماز و روزه‌هایش را به جا بیاورند و برای او پیش خدا طلب مغفرت کنند. الان دست مادر من از دنیا کوتاه است و من در این شرایط سعی می‌کنم با خیرات دادن روح او را شاد کنم.

قلعه‌نویی در واکنش به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا بازیکنان استقلال پس از بازی با کاسپین پاسخگوی خبرنگاران نبودند، گفت: حرف شما به حق است. وظیفه ما این است که با توجه به جایگاه حقوقی که داریم بعد از برد و باخت پاسخگو باشیم. خود من وقتی در کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کنم بعد از آن با چند دوربین حرفهایم را تکرار می‌کنم ولی شرایط بازیکن بعد از بازی فرق می‌کند. بازیکن ممکن است به خاطر بازی بدی که انجام داده باشد از خودش ناراحت باشد.

وی ادامه داد: مصاحبه کردن در استادیوم آزادی کار سختی است چون وقتی در حال صحبت هستی ممکن است آب روی سرتان بچکد. باید این‌جا از آقای رئیس‌جمهور خواهش کنم در دولت تدبیر و امید بودجه‌ای را برای ورزشگاه آزادی در نظربگیرد چون این ورزشگاه چشم و چراغ ورزشگاه‌های ماست. یادم می‌آید برای مراسم کلنگ‌زنی مسجد حضرت امیر، ۲ هزار نفر برای تبلیغ آمده بودند اما نمی‌دانم چرا الان کسی نیست تا این طرح را به پایان برساند؟

او خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دهکده‌های المپیک را کنار بگذاریم، باید بگویم ورزشگاه آزادی جزو چند ورزشگاه برتر دنیا است اما همین ورزشگاه هم تاریخ مصرفی دارد. من به خاطر اینکه ۱۲ سال شهرداری‌چی بودم این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم. باز هم از شخص دکتر روحانی خواهش می‌کنم بودجه مخصوصی را برای ترمیم ورزشگاه آزادی در نظر بگیرد چون ما همین الان بعد از کنفرانس‌های خبری باید یک دور قمری بزنیم و یا با کفش غیرورزشی از روی چمن ورزشگاه رد بشویم که دلمان می‌سوزد.

وی تصریح کرد:‌ یادم می‌آید آقای صالحی‌امیری می‌گفت ۳۲۰۰ ورزشگاه نیمه کاره در ایران وجود دارد اما باید بگویم وضعیت ورزشگاه نقش جهان و آزادی با بقیه فرق می‌کند. من خودم ۲ سال اصفهان بودم و به چشمم دیدم که دو، سه جوان برای حضور در ورزشگاه فولاد شهر تصادف کردند و مُردند. فقط سوالم اینجاست که چرا به ورزشگاه نقش جهان دست زدنند؟ آن ورزشگاه در همان شرایط ابتدایی‌اش گنجایش ۳۰ و ۴۰ هزار تماشاگر را داشت. امیدوارم یک بودجه از صندوق ملی برای ورزشگاه نقش جهان و ورزشگاه آزادی اختصاص یابد. واقعا حیف است. من خودم ۵،۶ بار در ورزشگاه آزادی خیس شدم و نمی‌دانم آیا آبی که روی من چکیده تمیز بوده یا نه. این ورزشگاه به ترمیم اساسی نیاز دارد و پارکینگ و آسفالتش برای ۴۰ سال پیش است. فضای سبز هم که وجود ندارد و دریاچه هم نیاز به لایروبی دارد. امیدوارم عزم جدی وجود داشته باشد تا این ورزشگاه ترمیم شود.
کد مطلب: 36185
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *