۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵

اوج هیجان سینمایی در سال 2014

سینماهای جهان در سال آینده میلادی میزبان اکران فیلم‌های مطرحی خواهند بود که علاقه‌مندان به سینما مدت‌هاست در انتظار نمایش آنها هستند؛ از ساخته جدید «دارن آرنوفسکی»، «لوک بسون» و «دیوید فینچر» تا فیلم‌های تخیلی و کمدی چون قسمت‌های جدید «هابیت» و «بازی‌های بقا».
اوج هیجان سینمایی در سال 2014
در فاصله چند روز مانده تا ورود به سال ۲۰۱۴ میلادی، نگاهی می‌اندازیم به مهمترین فیلم‌هایی که قرار است در سال جدید میهمان سینماهای جهان باشند، گرچه برخی از این فیلم‌ها هنوز فیلمبرداری خود را آغاز نکرده‌اند و برخی دیگر در میانه‌های فرآیند ساخت هستند و هنوز تاریخ اکران قطعی خود را اعلام نکرده‌اند.

** فیلم «مردان تاریخی» به کارگردانی «جورج کلونی» اولین نمایش بین‌المللی خود را در جشنواره برلین تجربه می‌کند و پس از آن از هفتم فوریه ۲۰۱۴ ابتدا در سینماهای آمریکا و سپس به تدریج در سایر نقاط جهان به روی پرده خواهد رفت. «کلونی» برای فیلم «مردان تاریخی» از عوامل و بازیگران سرشناسی استفاده کرده که از آن جمله می‌توان به «مت دیمون»، «بیل مورای»، «جان گودمن»، «ژان دوژاردین» و «کیت بلانش» اشاره کرد. داستان فیلم درباره سرقت بزرگ هنری نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است که پس از آن نازی‌ها بیش از پنج میلیون دلار دارایی فرهنگی سرقت شده را به کشورهای صاحب آن بازگرداند، اما هنوز آثار هنری و فرهنگی بی‌شماری به ارزش هزاران میلیارد دلار مفقود شده‌اند و گروهی از تاریخدانان هنری به کشف و بازگردانی این آثار و اسناد با ارزش می‌پردازند.

مردان تاریخی

** کمدی جدید «وس اندرسون» با نام «هتل بزرگ بوداپست» اولین نمایش خود را در ۱۶ فوریه و در مراسم افتتاحیه شصت‌وچهارمین جشنواره فیلم برلین خواهد داشت و پس از آن از هفتم مارس در سینماهای آمریکا اکران می‌شود و از فوریه تا مارس سال آینده نیز در سینماهای اروپا به روی پرده خواهد رفت. در فیلم «هتل بزرگ بوداپست» بازیگران مطرحی چون «رالف فینس»، «بیل مورای»، «ادوارد نورتون»، «جود لا»، «ویلیام دافوئه» و «اون ویلسون» نقش‌آفرینی می‌کنند. «وس اندرسون» در سال ۲۰۱۲ نیز با فیلم نامزد اسکار «قلمروی طلوع ماه» جشنواره معتبر کن را افتتاح کرده بود.

** پس از مدت‌ها انتظار‌، دارن آرونوفسکی، کارگردان برنده اسکار فیلم جدیدش به نام «نوح» که در آن به زندگی حضرت نوح(ع) پرداخته شده را از ۲۸ مارس ۲۰۱۴ اکران خواهد کرد. آرونوفسکی داستان کشتی حضرت نوح (ع) را با بودجه نسبتا عظیم ۳۰۰ میلیون دلاری تهیه و تولید کرده است. وی فیلم جدیدش را با همکاری «اسکات فرانکلین» تهیه‌ کرده است. در این فیلم «راسل کرو» در نقش حضرت نوح (ع) ظاهر شده و «اما واتسون»‌، «جنیفر کانلی»‌، «لوگان لرمن»‌، «ری وینستون»، «مارک مارگولیس» و «مدیسون دیون‌پورت» از دیگر ستارگان نام‌آشنایی هستند که بازیگر «گلادیاتور» را در جدیدترین پروژه آرونوفسکی همراهی می‌کنند. «آنتونی هاپکینز»، بازیگر پیشکسوت برنده‌ اسکار در جدیدترین ساخته آرونوفسکی نقش «متوشالح»، جد بزرگ حضرت نوح (ع) را بازی می‌کند.

** قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی «مرد شگفت‌انگیز» به کارگردانی «مارک وب» از دوم می ۲۰۱۴ اکران می‌شود. از بازیگران این فیلم نیز می‌توان به «آندره گارفیلد»، «اما استون»، «جمی فوکس» و «گرانت ویلفلی» اشاره کرد. «مارک وب» پس از اکران موفق اولین قسمت از فیلم «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» در سال ۲۰۱۲ تصمیم به ساخت دنباله این فیلم پرفروش گرفت. در حالی که کمپانی سونی اعلام کرده است دو فیلم دیگر در ادامه «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» ساخته خواهد شد. قسمت سوم ۱۰ ژوئن ۲۰۱۶ و قسمت چهارم ۴ مه ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

** «لوک بسون»، کارگردان سرشناس فرانسوی که در سال ۲۰۱۳ کمدی «مالاویتا» را به سینما آورد، فیلم جدیدش را با عنوان «لوسی» با بازی «اسکارلت یوهانسون» از هشتم اوت ۲۰۱۴ اکران خواهد کرد. فیلمنامه «لوسی» را خود بسون نوشته و داستان فیلم درباره زنی است که با استفاده از مواد مخدر دارای قدرت‌های عجیبی می‌شود که می‌تواند هرگونه دانشی را در لحظه فرا بگیرد،‌ اجسام را با ذهنش حرکت دهد و درد و دیگر ناراحتی‌ها را حس نکند. در این فیلم علاوه‌بر «یوهانسون»، بازیگرانی چون «مورگان فریمن» نیز مقابل دوربین رفته است. «بسون» با ساخت فیلم «لوسی» به دوران اوج موفقیتش در دهه ۹۰ میلادی بازمی‌گردد‌، زمانی که فیلم‌هایی چون «حرفه‌ای»، «ژاندارک»، «نیکیتا» و «عنصر پنجم» را به سینمای جهان معرفی کرد.

فیلم «نوح»

** فیلم اکشن کمدی «بی‌مصرف‌ها ۳» که دنباله‌ای برای این سری فیلم‌های تقریبا پرفروش است، در ۱۵ اوت ۲۰۱۴ به روی پرده سینماها خواهد رفت. کارگردانی فیلم بر عهده «پاتریک هیوز» است و «سیلوستر استالونه» در کنار دو نفر دیگر، نویسندگی این قسمت را بر عهده داشته است. داستان فیلم درباره رویارویی گروه یک‌بارمصرف‌ها به رهبری «بارنی راس» (سیلوستر استالونه) با بنیان‌گذار و رهبر اصلی گروه یک‌بارمصرف‌ها به نام «کنرد استون‌بنکر» با بازی «مل گیبسون» خواهد بود. «جیسون استتهام»، «جت لی»، «آرنولد شوارتزینگر»، «هریسون فورد» و «آنتونیو باندراس» از دیگر بازیگران مطرح این فیلم هستند.

** «دختر گمشده»، جدیدترین ساخته «دیوید فینچر»، کارگران فیلم معروف «باشگاه مشت زنی» با بازی «بن افلک» و «روزاموند پایک» ار سوم اکتبر میهمان سینماهای آمریکا و سپس نقاط مختلف جهان خواهد بود. فیلم «دختر گمشده» بر اساس رمانی با همین نام نوشته «گیلین فلین» ساخته خواهد شد که سومین رمان بلند فلین محسوب می‌شود و تاکنون دو میلیون نسخه فروش داشته و روایتگر داستان تاریک و پرتعلیق زنی است که در پنجمین سالگرد ازدواجش ناپدید می‌شود. «دختر گمشده» با حضور هشت هفته‌ای خود در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بسیاری از کمپانی‌های فیلمسازی را برای ساختن فیلمی براساس این رمان به تقلا انداخته و نهایتا کمپانی فیلم «فاکس» توانست با شکست رقبایی چون «یونیورسال» حق ساخت این فیلم اقتباسی را به دست آورد.

** «بین ستاره‌ای» عنوان جدیدترین فیلم «کریستوفر نولان» است که درآن بازیگرانی چون «متئو مک کانوی»، «جیسکا چستین»، «آن هاث‌وی» و «مایکل کین» مقابل دوربین رفته‌اند. فیلمنامه این فیلم که به مسائلی چون سفر در زمان و واقعیت جایگزین می‌پردازد، توسط «جاتان نولان» - برادر «کریستوفر نولان» - نوشته شده و کمپانی «برادران وارنر» مسئولیت توزیع این فیلم در سطح بین‌المللی و کمپانی «پارامونت» توزیع آن را در آمریکا برعهده خواهند داشت و قرار است این فیلم از هفتم نوامبر در سراسر جهان اکران شود. کریستوفر نولان خالق آثاری چون «بتمن بازمی‌گردد»، «بی‌خوابی» و «شوالیه تاریکی» است که در سال ۲۰۰۲ با فیلم «فراموشی» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه شد.

بی مصرف‌ها ۳

** قسمت دوم فیلم کمدی و پرطرفدار «خنگ و خنگ‌تر» بنابر اعلام کمپانی یونیورسال از ۱۲ نوامبر سال آینده میلادی بصورت گسترده در سینماهای جهان اکران می‌شود‌. در قسمت دوم فیلم کمدی «خنگ و خنگ‌تر» همچون قسمت اول «جیم کری» و «جف دنیلز» مقابل دوربین «پیتر» و «بابی فارلی» می‌روند و «لوید» و «هدی» به عنوان دو شخصیت اصلی داستان در پی کودکی هستند که «هدی» در گذشته به صورت ناآگاهانه حزانت آن را قبول کرده است. «جنیفر لاورنس» بازیگر جوان و اسکاری هالیوود نیز نقش کوتاهی در این فیلم ایفا کرده است.

** قسمت جدید از فیلم اکشن و هیجانی «بازی‌های بقا» با نام کامل «بازی‌های بقا: زاغ مقلد» در ادامه این مجموعه فیلم پرفروش از ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴ به سینماهای جهان خواهد آمد. «زاغ‌های مقلد» یک رمان بزرگسال از سری کتاب‌های سه‌گانه «بازی‌های بقا» نوشته نویسنده آمریکایی «سوزان کالینز» است. در این فیلم همچون دو قسمت قبلی «جنیفر لاورنس» نقش آفرینی کرده است. قسمت دوم این فیلم با نام «بازی‌های بقا: آتش گرفتن» هم اکنون در روزهای پایانی سال ۲۰۱۳ بر روی پرده سینماهاست و چندین هفته صدر جدل هفتگی فروش سینماهای جهان را در اختیار داشت.

** «ریدلی اسکات»، کارگردان سرشناس انگلیسی نیز فیلمی در سال ۲۰۱۴ بر اساس زندگی حضرت موسی(ع) خواهد ساخت. در این فیلم که «اکسدوس» نام دارد و توسط کمپانی فاکس تولید می‌شود، «کریستین بیل»، که در سری فیلم‌های بتمن حضور درخشانی داشت، نقش حضرت موسی (ع) را ایفا می‌کند و «جوئل ادگرتن»، بازیگر فیلم «۳۰ دقیقه بامداد» نیز در این فیلم نقش «رامسس» را ایفا خواهد کرد. فیلم «اکسدوس» ار دوازدهم دسامبر در سینماهای جهان به روی پرده خواهد رفت.

هابیت

** قسمت دوم از سه‌گانه «هابیت» تحت عنوان «هابیت؛ نابودی اسماگ» در حالی از ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳ میلادی اکران شد که قرار است قسمت بعدی این فیلم تحت عنوان «هابیت؛ اینجا و بازگشت دوباره» از تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ اکران جهانی خود را آغاز کند. قسمت اول از سه‌گانه هابیت تحت عنوان «هابیت؛ سفر غیرمنتظره» بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخت. داستان فیلم سه قسمتی «هابیت» مربوط به ۶۰ سال قبل از ماجرای دیگر فیلم پیتر جکسون یعنی «ارباب حلقه‌ها» است. «هابیت» که عنوان پرهزینه‌ترین پروژه سینمایی دنیا را نیز یدک می‌کشد و فیلمنامه آن براساس کتاب «هابیت» نوشته‌ی «تالکین» نوشته شده، با پیشرفته‌ترین تکنولوژی تصویربرداری، با سرعت ۴۸ فریم در ثانیه فیلم‌برداری و به صورت سه‌بعدی ارائه شده است.
کد مطلب: 36522
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *