۰
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۴

مرگ مرد جوان بر اثر گازگرفتگی

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از مرگ مرد جوان بر اثر گازگرفتگی در ساختمان پنج طبقه و نجات 60 نفر از ساکنان این مجتمع از خطر مرگ خبر داد.
مرگ مرد جوان بر اثر گازگرفتگی
جلال ملکی در این باره گفت: ساعت ۷ و ۱۶ دقیقه صبح یکشنبه پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۴۳ راهی محل حادثه در خیابان ملا صدرا، خیابان شیراز جنوبی شدند.در بررسی های اولیه مشخص شد، حادثه در یك ساختمان ۵ طبقه ۲۰ واحدی اتفاق افتاد و در پی آن دو نفر از ساکنان یکی از واحد های مسکونی ۱۱۰ متری طبقه پنجم این ساختمان دچار گاز گرفتگی شدند.

وی افزود: آتش نشانان در محل حادثه حضور یافته و بلافاصله این دو نفررا که بر اثر استنشاق گازمنوکسید کربن به حالت اغما فرو رفته بودند به بیرون از ساختمان و هوای آزاد انتقال دادند. پیش از اعلام این حادثه به آتش نشانی، وقوع آن از طرف ساکنان ساختمان به نیروی انتظامی اطلاع داده شده بود که آنان نیز با حضور در واحد مذکور، در و پنجره آن را برای ورود هوای تازه باز کرده بودند. امدادگران اورژانس پس از معاینه این دو نفر در محل حادثه، مرگ مرد ۳۲ ساله را تائید کرد. زن ۶۳ ساله نیز هنوز علائم حیاتی داشت که بی درنگ از سوی عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

ملکی خاطر نشان کرد؛ بررسیهای اولیه نشان داد نشت گاز منوکسید کربن از موتور خانه این ساختمان بود و عبور این گاز از دودکش های موتور خانه به داخل این واحد مسکونی از طریق درزهای دیوار، باعث بروز این حادثه گاز گرفتگی شده بود. ساعتی پس از وقوع این حادثه، در واحد مسکونی زیرین محل این حادثه، یک زن براثر استنشاق گاز منوکسید کربن به یک باره بد حال شد که بلافاصله از سوی اعضای خانه به بیمارستان انتقال یافت. آتش نشانان به بررسی واحدهای دیگر این ساختمان ۵ طبقه مسکونی پرداختند که باتوجه به وجود گاز سمی منوکسید کربن زیاد درداخل فضای این ساختمان قدیمی ساز و نا ایمن بودن آن، حدود ۶۰ نفر از ساکنان را برای پیشگیری از خطر گاز گرفتگی از ساختمان خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در پایان با اشاره به این که هم اكنون كارشناسان آتش نشانی تهران در حال بررسی بیشتر این حادثه هستند، توصیه کرد: با توجه به این که دراین ایام شهروندان به دلیل سرد شدن نسبی هوا از انواع وسایل حرارتی از بخاری گرفته تا سیستم های حرارتی مرکزی استفاده می کنند جا دارد نسبت به ایمنی این وسایل و هم چنین باز بودن مسیر دود و گازهای ناشی از احتراق وسایل حرارتی به خارج از ساختمان و نیز نصب صحیح دود کش ها توجه جدی داشته باشند و همچنین به طور مکرر، ایمنی آنها را بازبینی کنند تا خدای ناکرده حادثه ای متوجه آنان و خانواده هایشان نشود.
کد مطلب: 36631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *