۰
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۹

جورج لوکاس و جیمز کامرون در سوگ رییس پیشین آکادمی اسکار

هالیوود در سوگواری از دست رفتن تام شراک، رییس آکادمی اسکار که روز سه‌شنبه در سن 68 سالگی درگذشت همصدا شده است.
جورج لوکاس و جیمز کامرون در سوگ رییس پیشین آکادمی اسکار
به نقل از هالیوود ریپورتر، شراک در ابتدا به مدتی طولانی در کمپانی قرن بیستم فاکس و بعد روولوشن استودیوز کار کرد و بعد از آن سه سال پشت سر هم به عنوان رییس آکادمی اسکار انتخاب شد.

از ماه آگوست سال ۲۰۱۲ نبرد او با بیماری سرطان آغاز شد.

از این این مدیر بازاریابی و پخش استودیوهای مختلف که در سال‌های اخیر توانست آکادمی اسکار را در دورانی بسیار سخت رهبری کند، با بیان خاطرات خوب و تسلیت‌های فراوان سینماگران یاد شد.

جورج لوکاس در بیانیه ای افکارش را درباره این اخبار غمگین کننده بیان کرد و گفت: علاقه شدید و واقعی تام نسبت به هرچیزی که برای به دست آوردنش کار می‌کرد الهام‌بخش همه برای کار کردن با او بود. شوق بی حد و اندازه او برای جنگ ستارگان موجب شد تا عنوان افتخاری «استاد» به او اهدا شود. او در صنعت سینما خاص بود و همیشه فقدان او حس خواهد شد.

جیمز کامرون نیز که از نزدیک با شراک کار کرده بود، گفت: تام به مدت سه دهه یک مرشد و دوست خوب برای من بود. او نمایانگر قلب و روح فیلم ها بود؛– همان سرگرمی و نمایش حقیقی که ارزش‌هایی ابدی در این صنعت هستند. همیشه موقع اکران یک فیلم برقی در چشمان او دیده می شد که با دیدن آن می‌فهمیدید قرار است نمایش یک فیلم در عرصه جهانی یک ماجراجویی بزرگ باشد. من دلم برای روحیه او، احساس خوشی‌اش و بیشتر از همه عشقش برای سینما تنگ می شود.

جان لنداو نیز افکارش را با دیگران چنین در میان گذاشت: هیچ کس نبود که بیشتر از تام برایش احترام قائل باشم، آن هم نه تنها به عنوان یک حرفه‌ای، بلکه به عنوان یک انسان و نحوه‌ای که او زندگی‌اش را هدایت می کرد باید الهامی برای همه ما باشد. وقتی که فاکس داشت برای دریافت حقوق رسمی سه‌گانه بعدی «جنگ ستارگان» تلاش می کرد، تام با من یک نمایش اجرا کرد به اسم «قسمت هفتم: جنگ توزیع». او نقش لوک اسکای واکر را بازی کرد. این نحوه نشان دادن او به جورج و همه کارمندان کمپانی لوکاس فیلم بود که چقدر جنگ ستارگان برایش اهمیت داشت.

خانواده شراک از سینماگران برای عشق و پیام هایشان تشکر کردند و دخترش باربارا رابطه اش با پدرش را عاشقانه توصیف کرد و گفت: پدر من امروز ستاره‌اش را دریافت کرد. در همین لحظه دارند نصبش می کنند و ما همه بسیار افتخار می کنیم. او می داند که برای دیدن ستاره حقیقی آنجا نخواهد بود، اما در عمق وجودش می داند از کجا آمده است.

بازماندگان شراک همسرش مدلین که بیش از چهل و پنج سال با هم زندگی کردند و دخترانشان ملیسا و باربارا و پسرش ویلیام هستند.
کد مطلب: 36960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *