۰
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۷

گاز کل جایگاه‌های CNG قطع شد

سخنگوی شرکت ملی گاز از قطع موقت گاز مشترکان پرمصرف غیر خانگی که روزانه بیش از 2500 مترمکعب گاز مصرف می‌کنند، خبر داد و با اشاره به افت فشار گاز در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، مازندران، ایلام و کردستان، گفت: از امروز گاز کل جایگاه‌های سی.ان.جی کشور قطع شد.
گاز کل جایگاه‌های CNG قطع شد
مجید بوجارزاده امروز در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت گازرسانی زمستانی به شهرها و روستاهای کشور با بیان اینکه از امروز گاز تمامی جایگاه‌های سی ان جی به طور کامل قطع شده است، گفت: به دلیل افزایش مصرف گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی، گاز جایگاههای سی ان جی قطع شده تا پایداری شبکه گاز خانگی در استان های مختلف کشور تامین شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه در حال حاضر متوسط مصرف گاز توسط مشترکان خانگی به حدود ۵۱۶ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است، تصریح کرد: در این بین متوسط مصرف روزانه گاز در سطح استان تهران به حدود ۱۲۳ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

افت فشار گاز در ۵ استان ایران

این مقام مسئول با اشاره به افت شدید فشار گاز و یا قطعی های پراکنده گاز در سطح شبکه گاز شهری و روستایی استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، اردبیل و مازندران اظهار داشت: در برخی از شهرهای استان مازندران همچون آمل و بابل به صورت پراکنده قطعی گاز و افت فشار گاز شهری و روستایی گزارش شده است.

وی همچنین از افت فشار و یا قطعی های پراکنده گاز در سطح شهر سردشت استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری، سیاست‌های جدیدی به منظور افزایش پایداری شبکه گاز خانگی در سطح کلانشهرهایی همچون تهران در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز قطع گاز مشترکان پرمصرف تهرانی

بوجارزاده با اعلام اینکه از امروز تمامی واحدهای صنعتی، خدماتی، رفاهی و اداری که بیش از ۲۵۰۰ متر مکعب مصرف گاز در روز داشته باشند گاز آنها به طور موقت قطع خواهد شد، تبیین کرد: از این رو گاز تمامی استخرها، مجتمع های ورزشی و رفاهی که بیش از ۲۵۰۰ متر مکعب مصرف گاز داشته باشند، شرکت گاز به صورت موقت قطع می کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه قطع گاز این دسته از مشترکان به صورت موقت و در مدت دو تا سه روز انجام خواهد شد، تاکید کرد: پیش بینی می شود از روز شنبه با ورود سامانه های هوای گرم به استان های مختلف کشور، محدودیت های گازرسانی به حداقل کاهش یابد.

مردم رگلاتورهای گاز را دستکاری نکنند

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه مردم ضمن صرفه جویی در مصرف، بهینه سازی در مصرف گاز طبیعی را هم در اولویت قرار دهند، گفت: با توجه به بارش شدید برف، حتما مشترکان از بخاری های تی شکل استفاده کرده و به طور مرتب بالای دودکش و بخاری ها را برف روبی کنند تا امکان خروج گازهای سمی فراهم شود.

وی همچنین از تمامی مشترکان گاز در استانهای مختلف کشور درخواست کرد در صورت افت فشار از دستکاری رگلاتورهای گاز خودداری کنند و افزود: در صورتی که شهر یا روستایی با افت فشار گاز روبرو شد مردم با خاموش کردن دو تا سه بخاری خود می توانند از حداقل گاز موجود در خطوط لوله برای روشن نگه داشتن یک دستگاه گرمایشی خود استفاده کنند.
کد مطلب: 37117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *