۰
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۷

جای گروه‌های کودک با گویش و لباس‌های محلی در موسیقی فجر خالی است

سودابه سالم سرپرست گروه موسیقی «وداع» معتقد است جشنواره موسیقی فجر متعلق به همه کودکان ایران زمین است اما متاسفانه تنها دو یا سه گروه معروف موسیقی کودک از تهران در هر دوره از جشنواره موسیقی حضور دارند.
جای گروه‌های کودک با گویش و لباس‌های محلی در موسیقی فجر خالی است
سودابه سالم سرپرست گروه موسیقی کودکان «وداع» که عصر امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر با ارکستر زهی، گیتارنوازی و دف حضور دارد درباره اجرای این گروه موسیقی به خبرنگار مهر گفت: به دلیل کمبود فضا در سالن اریکه ایرانیان، فرم اجرایی از پرفورمنس و اجرای نمایش موزیکال به اجرای گروه های موسیقی کودک با سازهای زهی، گیتار و دف تبدیل شد.

به گفته وی، قرار است در بخش نخست گروه گیتار به سرپرستی فرهاد مجیدزاده، در بخش دوم ارکستر زهی با اجرای ساز ویولن به سرپرستی دانیال جورابچی و در بخش آخر دف نوازی به سرپرستی یاور احمدی فر و پرهام صارمی روی صحنه بروند.

وی در توضیح حذف نمایش موزیکال توضیح داد: سالن اریکه ایرانیان سال کوچکی است و از جهت فضا برای هدایت کودکان در پشت صحنه مناسب نیست و نمی توان به راحتی با کودکان هنگام اجرا کار کرد به همین دلیل تصمیم گرفتم از اجرای موسیقی و نمایش صرف نظر کردم.

سالم در ادامه متذکر شد: نکته دیگر اینکه هیچ هزینه‌ای بابت حضور در این جشنواره دریافت نکرده ام و تنها ۲۰۰ بلیت ۲۵ هزارتومانی فروخته شده که این تعداد بلیت روی هم ۵ میلیون تومان می‌شود. این درحالی است که هزینه تهیه لباس های یک دست برای کودکان رقمی معادل ۳۰ میلیون تومان می‌شود بنابراین فروش بلیت های ۲۵ هزارتومانی پاسخگوی نیازهای گروه «وداع» نیست.

سرپرست گروه موسیقی کودکان «وداع» با اشاره به این مطلب که جشنواره موسیقی فجر متعلق به همه کودکان ایران زمین است، گفت: جشنواره موسیقی فجر متعلق به همه کودکان ایران زمین است اما متاسفانه تنها دو یا سه گروه معروف موسیقی کودک از تهران در هر دوره از جشنواره موسیقی حضور دارند و خبری از گروه های موسیقی کودک در شهرستان ها نیست.

این آهنگساز در ادامه افزود: نکته دیگر اینکه جشنواره موسیقی فجر فرصتی برای آشنایی کودکان با فرهنگ ها و گویش ها است و باید امکان برگزاری کنسرت برای کودکان شهرستان فراهم شود تا کودکان کرد، لر و آذری با لباس های محلی خود برای کودکان اجرای برنامه داشته باشد و این آشنایی فرهنگ ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: به اعتقاد من برای اجرای کودکان در حوزه موسیقی و تئاتر باید امکانات به بهترین شکل ایجاد شود چون کودکان آینده این سرزمین است و توجه به نیازهای فرهنگی آنها بخش مهمی از تشکیل هویت فردی و اجتماعی خواهد بود. متاسفانه در اجرای برنامه های ویژه کودکان مسئولان حمایت نکرده و تنها از سر رفع تکلیف بخش کودک را در جشنواره برگزار می کنند.
کد مطلب: 37271
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *