۰
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۶

دولت قبل به اهالی موسیقی روی خوش نشان نداد

فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر مهرنوازان گفت: تا قبل از شروع به کار این دولت، به هنرمندان فعال موسیقی روی خوش نشان ندادند بنابراین من با نارضایتی از شرایط کناره گیری کردم در حالیکه خیلی ها از من خواستند که به عرصه برگردم اما من به دلیل شرایط به وجود امده تمایلی به بازگشت نداشتم.
دولت قبل به اهالی موسیقی روی خوش نشان نداد
نشست خبری «کنسرت ارکستر مهرنوازان» به رهبری فرهاد فخرالدینی یکشنبه چهارم اسفند ماه در تالار وحدت برگزار شد.

استاد فخرالدینی در ابتدای این نشست خبری گفت: بیش از ۲ سال است که از برگزاری آخرین کنسرت گروه مهرنوازان می گذرد و من در این مدت با سالار عقیلی، شهرام توکلی و پیمان میرآقاسی به عنوان دوستان همراه خودم در ارتباط بودم و با آنها برای اجرای قطعاتی از موسیقی ملی ایران همفکری می کردیم. در واقع این همکاری صمیمانه بین ما باعث شد تا ما قطعات ارزشمندی از موسیقی ملی ایران را انتخاب کرده و آن را در برنامه های متعددی که تدارک دیدیم بگنجانیم.

وی افزود: گروه مهرنوازان هم اکنون هم آمادگی کامل برای برگزاری چند برنامه مختلف موسیقایی دارد که این برنامه ها در طول سال می تواند در تنوع و گونه های مختلف آن اجرا شود. ما در این برنامه سعی کردیم تا تماشاگران یکسری از آهنگ های قدیمی بسیار خاطره انگیز را برای تماشاگران اجرا کنند. آهنگ هایی که ملودی های آن توسط بزرگانی چون جواد لشگری، علی تجویدی، همایون خرم برای مخاطبان آماده شده است. به نظر من این کنسرت نمونه ای پربار و بسیار خاطره انگیز از موسیقی ایران خواهد بود که می تواند مقدمه خوبی برای اجراهای بعدی مان باشد.

فخرالدینی ادامه داد: چندین قطعه در این کنسرت برای اولین بار اجرا خواهند شد ضمن اینکه قطعاتی هم که در ارکستر موسیقی ملی ایران قبل از این اجرا کرده بودیم در این کنسرت به مخاطبان عرضه خواهد شد، کنسرتی که سالار عقیلی به عنوان خواننده ای پرتوان و پرقدرت به عنوان خواننده در آن حضور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کسانی که به موسیقی ملی ما علاقمند هستند شاهد هنرنمایی ارزشمندی از ارکستر مهرنوازان خواهند بود قدمی که می تواند در اجرای موسیقی ملی کشورمان گام ارزشمندی باشد.

فخرالدینی خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای من این است که علاقمندان موسیقی ایرانی در همه جای ایران بتوانند از اجراهای زنده موسیقی ملی ایران بهره مند شوند کما اینکه در این حوزه هم تلاش های زیادی انجام داده ام و فکر می کنم یکی از اولین کسانی باشم که اجرای ارکستر در فضای باز را انجام داد و خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان مواجه شد منتهی همیشه محدودیت هایی وجود دارد که آنطور که باید نمی توان کارهایمان را به مردم عرضه کنیم.

وی افزود: ما هنرمندان دوست داریم نغمه های دلها را به مردم اهدا کنیم و این نوای مهر ما است که به گوش شما می‌نشیند. ما زمانی می توانیم خواسته هایی را که داریم به شما ارائه دهیم که از موسیقی به معنا و مفهوم واقعی کلمه حمایت شود، وقتی از موسیقی حمایت نمی شود، وقتی از اجرای فرا انتظار ارکستر ملی در ژنو طی سالهای گذشته حتی یک خبر کوتاه هم در تلویزیون پخش نمی شود پس چطور می توانیم انتظار حضور گسترده ارکسترها را در ارتباط با موسیقی ملی داشته باشیم.

رهبر سابق ارکستر ملی ایران با اشاره به تعطیلی ارکستر ملی ایران تصریح کرد: ما صحنه و امکانات می خواهیم و اینها مهم ترین مسائلی بوده که همواره بر سر راه ما قرار داشت و موجب شد تا ارکستر ملی عملاً تعطیل شود در حال حاضر هم آقای معصومی به عنوان تهیه کننده خصوصی این کنسرت ریسکی کرده که برای اجرای برنامه به چنین کاری روی آورده است به هر حال امیدوارم که با تمکام مشکلاتی که دارد از ریسک خود خوشحال شود ضمن اینکه در اینجا نباید از تلاش بی شائبه شما خبرنگاران و اهالی رسانه که همواره در کنار ارکستر ملی و گروه مهرنوازان بودید چشم پوشی کرد.

فخر الدینی در معرفی قطعات اجرا شده در کنسرت مهرنوازان گفت: اجرای سه تابلو از سوئیت ابن سینا ساخته خودم، قطعه های دوره جوانی با شعری از کریم فکور، آهنگسازی جواد لشگری و هارمونی و ارکستراسیون شهرام توکلی، بهار دلکش با شعری از ملک الشعرای بهار آهنگسازی درویش خان و هارمونی علی اکبر قربانی، خوش آمدی با هارمونی و ارکستراسیون علی اکبر قربانی، وای از شب من با شعر رهی معیری آهنگسازی همایون خرم و هارمونی و ارکستراسیون شهرام توکلی، نازنین یار من با شعر رهی معیری آهنگسازی جواد لشگری و تنظیم شهرام توکلی، رِنگ راک برگرفته از موسیقی محلی آذربایجان با هارمونی و ارکستراسیون مازیار توکلی، چراغ خاموشی با شعر بیژن ترقی آهنگسازی فخری ملک پور و هارمونی و ارکستراسیون خودم، بهار من با شعری از منیر طاها آهنگسازی علی تجویدی و تنظیم علی قربانی، رنگ بی کلام طرب انگیز به اهنگسازی شهرام توکلی، خاک مهرآئین شعر اسماعیل فرزانه و آهنگسازی علی اکبر قربانی، قطعه گیسو با شعری از میرزا ناصر شریفی آهنگسازی فریدون حافظی و هارمونی و ارکستراسیون خودم به همراه چند قطعه دیگر از قطعاتی هستند که در این کنسرت اجرا خواهند شد.

این مدرس و آهنگساز صاحب نام موسیقی ایران در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: تا قبل از شروع به کار این دولت به هنرمندان فعال موسیقی روی خوش نشان ندادند و وقتی هم روی خوش ندهند چطور می توان به کار کردن مستمر امیدوار بود، بنابراین من با نارضایتی از شرایط کناره گیری کردم در حالیکه خیلی ها از من خواستند که به عرصه برگردم اما من به دلیل شرایط به وجود امده تمایلی به بازگشت نداشتم حالا هم که دولت جدید روی کار آمده و با شناختی که از علی مرادخانی دارم و می دانم او دلسوز موسیقی است به بهبود شرایط امیدوارم اما باید از وعده های شیرین بگذریم و به عمل برسیم اگر واقعا در عمل کاری انجام گیرد من با کمال میل در خدمت موسیقی مملکتم خواهم بود.

وی تأکید کرد: هنوز خواسته های من تحقق پیدا نکرده است، من آرزو دارم که مجدداً با میل و رغبت فراوان در سر کار خود برگردم اما حرف ها خیلی قشنگ است و همه می دانیم از حرف تا عمل فاصله زیاد است من در انتظار عمل هستم که این حرف های زیبا محقق شود و اگر این مهم انجام شود با میل و رغبت فراوان و البته دست پُر در خدمت موسیقی ملی ایران خواهم بود.

سالار عقیلی خواننده ارکستر مهرنوازان هم دراین نشست خبری گفت: بسیار خوشحالم که بار دیگر شاهد حضور استاد فرهاد فخرالدینی در صحنه اجرای زنده هستم، استادی که همیشه به من لطف خود را نشان داده و من همواره خود را شاگرد او می دانم و امیدوارم در این کنسرت بتوانم به سهم خود قدم کوچکی در راستای پاسداشت این بزرگمرد موسیقی ایرانی بردارم.

وی با اشاره به این کنسرت گفت: در این برنامه به قدری قطعات زیادی داشتیم که در انتخاب آهنگ هایمان با مشکل مواجه شدیم اما می دانم که در این کنسرت یکسری از آثار خاطره انگیر و فاخر موسیقی ایرانی را اجرا خواهیم کرد و حتم داریم شب خاطره انگیری برای مخاطبمان موسیقی ایرانی رقم خواهیم زد.

عقیلی ادامه داد: برای گروه مهرنوازان مهم بازگرداندن استاد فخرالدینی به صحنه بود، بنابراین اینکه چه کسی این ارکستر را ثبت کرده یا نکرده برای من مهم نیست برای من مهم بازگشتن استاد فرهاد فخرالدینی به صحنه های زنده اجرای موسیقی بود که این امر محقق شد.

وی با بیان اینکه گروه مهرنوازان تمایل فراوانی برای اجرای ارکستر در خارج از تهران دارد، تصریح کرد: این ارکستر اگر بخواهد خارج از تهران برنامه ای اجرا کند حداقل ۹۰میلیون تومان هزینه می خواهد، بنابراین از همین جا اعلام می کنم اگر تهیه کننده ای مایل به اجرای زنده این گروه در شهرستان ها است ما با تمام وجود اعلام می کنیم که با او در زمینه اجراهای شهرستان نیز همکاری خواهیم کرد.

معصومی مدیر شرکت نغمه حصار و تهیه کننده این کنسرت موسیقایی در بخشی از این نشست خبری گفت: ما می دانیم که مرکز همایش های برج میلاد جای خوبی برای اجرای ارکسترال به لحاظ فنی نیست اما با توجه به گنجایش آئین تماشاگران تالار وحدت و اینکه پذیرای چنین ارکستری نیست ما تصمیم گرفتیم که در برج میلاد کنسرت خود را برگزار کنیم. اما با توجه به اینکه در بخش صدا بطور طبیعی دچار مشکلاتی خواهیم شد بطور حتم از صدابرداران و سیستم های جداگانه ای در حوزه صدابرداری استفاده خواهیم کرد.

کنسرت ارکستر مهرنوازان با اجرای آثار خاطره انگیر موسیقی ایرانی به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی و خوانندگی سالار عقیلی و مدیریت ارکستر پیمان میرآقاسی و تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار ۱۳ و ۱۵اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزارمی شود.
کد مطلب: 37495
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *