۰
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۰

کار آسان بارسلونا و پاريسي‌ها

مسابقات دور برگشت از مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا در حالي پيگيري مي‌شود که قهرمانان فصل گذشته ليگ‌هاي دسته اول فوتبال فرانسه و اسپانيا فاصله زيادي تا صعود ندارند.
کار آسان بارسلونا و پاريسي‌ها

دور برگشت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با انجام دو ديدار پي گيري خواهد شد که در حساس‌ترين بازي بارسلونا در ورزشگاه نيوکمپ از منچستر‌سيتي پذيرايي مي کند.

بارسلونا يکي از مدعيان قهرماني در اين فصل ليگ قهرمانان اروپا محسوب مي‌شود، هر چند به نظر مي‌رسد اين تيم ديگر قدرت آن تيم پپ گوآرديولا را ندارد. شکست دور از انتظار اين هفته بارسلونا برابر وايادوليد آنها را در آستانه از دست دادن قهرماني در ليگ قرار داده است. هر چند آنها در فينال جام حذفي اسپانيا حضور دارند و دوست دارند تا با برتري برابر سيتي حضورشان را در جمع ۸ تيم برتر ليگ قهرمانان قطعي کنند.

در فصل جاري هدايت بارسلونا را خراردو مارتينو بر عهده دارد که نتوانسته دوران پپ گوآرديولا را در آبي و اناري تکرار کند. او اولويت تيمش را در اين فصل قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا قرار داده است. البته شايعات زيادي درباره آينده او روي نيمکت بارسلونا به گوش رسيده است. روزنامه اسپورت کاتالونيا همچنين پيش‌بيني کرده است مارتينو در پايان فصل بارسلونا را ترک خواهد کرد و جاي خودش را به آندره وياش‌بوآش خواهد داد. همچنين از لوئيس انريکه به عنوان ديگر گزينه بارسلونا براي جانشيني مارتينو نام برده شده است.

شاگردان مارتينو با شکست در بازي اوايل هفته برابر وايادوليد با خاطره بدي پاي به ديدار با منچستر سيتي خواهد گذاشت. اين شکست دومين شکست خارج از خانه پي در پي بارسلونا محسوب محسوب مي‌شوند. آنها پيش از اين در بازي برابر رئال‌سوسيداد نيز با نتيجه ۳ بر يک شکست خورده بودند.

ديدار بارسلونا و منچستر‌سيتي در دور برگشت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا در حالي برگزار مي‌شود که بارسلونا موفق شده با دو گل ليونل مسي و دني آلوس به پيروزي برسد و حاشيه امنيت خوبي براي صعود به مرحله بعد دارد.

از طرف ديگر منچستر‌سيتي شرايط خوبي دارد. آنها موفق شدند با برتري برابر ساندرلند به قهرماني در جام حذفي دست يابند و اولين جام فصل خودشان را کسب کنند. "همشهري‌ها" در حال حاضر ۳ بازي عقب افتاده نسبت به چلسي صدرنشين دارند و در صورتي که بتواند در ديدار هاي عقب افتاده خود به برتري دست يابند مي توانند در ليگ برتر نيز صدرنشين شوند. با اين حال در جام حذفي شکست برابر ويگان باعث شد تا منچستر‌سيتي از اين جام کنار برود.

منچستر‌سيتي کار سختي در ليگ قهرمانان اروپا دارد. آنها در ديدار رفت در خانه در حالي با نتيجه ۲ بر صفر در خانه شکست خوردند که سرمربي منچستر‌سيتي اعتراض شديدي به داور مسابقه داشت و در نشست خبري خود به شدت عليه داور مسابقه انتقاد کرد. پس از ۱۰ نفره شدن منچستر‌سيتي، بارسلونا موفق شد در دقيقه پاياني مسابقه گل دوم خود را نيز به ثمر برساند تا با خيال راحت به ديدار برگشت برود.

بارسلونا در ديدار چهارشنبه خود کارلس پويول مدافع خود را در اختيار ندارد اما بقيه بازيکنان اين تيم در شرايط خوبي هستند. آندرس اينيستا که بازي اين هفته تيمش را برابر وايادوليد از دست داد مشکلي براي همراهي تيمش در بازي برگشت ندارد.

در ديگر ديدار سه شنبه شب دو تيم پاري‌سن ژرمن و بايرلورکوزن در حالي در پارک دو پرنس به مصاف هم مي‌روند که با توجه به برتري ۴ بر صفر تيم پاريسي در بازي رفت، اين تيم از هم اکنون موقعيت خودش را در مرحله بعد اين رقابت‌ها قطعي کرده است.

دو تيم در شرايطي کاملا متفاوت به مصاف هم مي روند. پاري‌سن ژرمن با هدايت لورن بلان در اين فصل عملکرد بسيار خوبي از خود نشان داده است و توانسته با برتري برابر باستيا در اين هفته اختلاف خودش را با موناکو نزديک ترين تعثيب کننده خود به ۸ امتياز برساند تا شانس اصلي قهرماني در ليگ محسوب شود.

آنها با زلاتان ابراهيموويچ، ازکوئل لاوتزي و ادينسون کاواني تيم خطرناکي هستند که توانسته در اين فصل فوتبال فرانسه ۱۰۰ گل به ثمر برساند. آنها در ليگ قهرمانان اروپا نيز هجومي نشان دادند که موفق شدند در بازي رفت مرحله يک هشتم نهايي با ۴ گل برابر باير لورکوزن به برتري دست يابد. آنها فصل پيش نيز با کارلو آنچلوتي در اين مرحله حضور داشتند اما در دو بازي رفت و برگشت مغلوب بارسلونا شدند تا از راه‌يابي به مرحله بعد بازيابند.

باير لورکوزن نيز در حالي پاي به اين مسابقه مي گذارد که رتبه دوم خودش را در جدول از دست داده است و اکنون پس از بوروسيا دورتموند در رده سوم قرار دارند. شکست برابر ماينتس و سپس توقف برابر هانوفر باعث شده است تا شاگردان سامي هوپيا در دو هفته گذشته تنها يک امتياز کسب کرده باشند.




کد مطلب: 37804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *