۰
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۸

برنامه‌های دینی فقط سینه‌زنی و روضه‌خوانی نباشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های رسانه‌های کشورهای اسلامی باید جذاب و حرفه ای باشد، تاکید کرد رسانه‌های شیعی نباید برنامه‌های مذهبی را به سینه‌‎زنی و روضه‌خوانی منحصر کنند.
برنامه‌های دینی فقط سینه‌زنی و روضه‌خوانی نباشد
علی جنتی در حاشیه هفتمین اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که صبح امروز ۴ خرداد در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های جذاب باید در رسانه‌های اسلامی تولید شود، گفت: برنامه‌هایی که رسانه‌ها تولید می کنند باید برنامه‌های غنی، پربار و حرفه‌ای باشد تا بتواند در دنیای اسلام جا بیفتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عملکرد رسانه های شیعی اظهار کرد: تلویزیون‌هایی که جنبه شیعی دارند بعضا به جای اینکه برنامه‌های جذاب تهیه کنند و مطالبشان را در قالب هنری به مخاطبان منتقل کنند تنها به دنبال سینه‌‎زنی و روضه‌خوانی هستند که اینها در جای خود لازم و ضروری است، اما اینکه ما در ۲۴ ساعت بخواهیم ۱۶ ساعت را به این مباحث اختصاص دهیم، جذابیت خود را از دست می دهد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه به رسانه‌ها باید از نظر مادی کمک شود، بیان کرد: باید رسانه ها را کمک کنیم تا بتوانند رسالت بزرگی را که برعهده دارند به درستی انجام دهند.

جنتی در ادامه با اشاره به اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: این اجلاس‌ها در همبستگی فکری، تبادل نظر و استفاده از تجربیاتی که هر کدام از این رسانه ها دارند و می توانند به دیگران منتقل کنند، موثر خواهد بود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: این رسانه‌ها در نوع آموزش می‌توانند با یکدیگر تبادل و همکاری کنند و خوشبختانه اتحادیه ای که شکل گرفته به خوبی وظیفه خود را انجام داده است.

جنتی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بپذیریم که رسانه تاثیرگذاری مستقیم بر همه مخاطبان دارد، هر یک از رسانه ها در هر کشوری بر افکار عمومی آنجا و نهایتا بر دولت ها تاثیرگذار است.
کد مطلب: 38989
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *