۰
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸

كمپين انتخاباتي هيلاري كلينتون با انتشار كتابش كليد خورد

كتاب جديد هيلاري كلينتون وزير امور خارجه سابق آمريكا با عنوان «انتخاب سخت» منتشر شد.
كمپين انتخاباتي هيلاري كلينتون با انتشار كتابش كليد خورد
به نقل از گاردين، هيلاري كلينتون كتاب جديدش «انتخاب سخت» را ديروز سه شنبه منتشر كرد و همزمان با آن در مناطق مختلف نيويورك حضور يافت تا اين كتاب را براي دوستدارانش امضا كند.

انتشار اين كتاب كه خاطرات كلينتون است، با پوشش خبری تلويزيوني شروع شد.

كتاب كلينتون ۶۵۶ صفحه است و گفته مي شود وي براي نوشتن آن ۸ ميليون دلار دستمزد دريافت كرده است. او در اين كتاب به بررسي مواردي چون شك‌هايي كه در سال ۲۰۰۲ بر سر جنگ عراق وجود داشت و نيز ماجراهايي كه به كشته شدن سفير آمريكا در بنغازي منتج شد، پرداخته است. در اين كتاب روشن مي شود كه او به عنوان وزير امور خارجه در فاصله ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ چه نطراتي داشت و نظرات مخالف با وي ، متعلق به چه كساني بود.

هر چند كلينتون گفته است كه هنوز مطمئن نيست كه بخواهد براي انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۶ شركت كند؛ اما به نظر مي‌رسد اين كتاب شروعي براي اين رقابت باشد.

او در اين كتاب مي نويسد معتقد است سوال اساسي براي هر فردي كه بخواهد وارد رقابت رياست جمهوري شود اين است كه «چه ديدگاهي درباره آمريكا داريد؟» سپس او پاسخ خود را ارايه مي كند: او مي گويد چالش اصلي اين است كه بايد بتوان راهي يافت كه به متحد شدن همه بيانجامد و روياي آمريكايي را دوباره بسازد... در نهايت آنچه در سال ۲۰۱۶ اتفاق مي افتد بايد درباره آينده آمريكايي باشد كه براي همه و براي بچه ها و نوه‌هايمان مناسب باشد.

او در اين كتاب از مشكلاتي كه در سال ۲۰۰۸ با آن روبه رو شد مي نويسد و از اين كه سرانجام تصميم گرفت از اوباما حمايت كند و توانش را در حمايت از وي بگذارد. وي مي افزايد: به مرور زمان اوباما يك رابطه دوستانه را گسترش داد و من ارزش‌هاي عميق او را دريافتم.

اما كلينتون نقبي نيز به گذشته مي‌زند و از تصميم جورج بوش براي حمله به عراق و عوارض آن براي آمريكا مي نويسد و مي‌نويسد اين تصميم اشتباه بود و مي افزايد در فرهنگ سياسي ما اين تصور وجود دارد كه پذيرش اشتباه سياسي به معني تضعيف شدن است، در حالي كه يك فرد سياسي مي تواند از هر يك از اين برهه ها قوي تر بيرون بيايد.

باراك اوباما شش سال پيش، پس از ورود به كاخ سفيد آخرين كتابش با عنوان «هجوم اميد» را منتشر كرده بود.
کد مطلب: 39267
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *