۰
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۵
نيمه نهايي جام جهاني 2014

آرژانتين-هلند؛آسمان سائوپائولوچه رنگي مي‌شود؟

آرژانتين و هلند براي رسيدن به فينال جام جهاني مصاف سختي با يکديگر خواهند داشت.
آرژانتين-هلند؛آسمان سائوپائولوچه رنگي مي‌شود؟
بامداد پنجشنبه دومين بازي مرحله نيمه نهايي جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل ميان تيم‌هاي آرژانتين و هلند برگزار مي‌شود؛ ديداري که تقابل دو تن از بهترين دريبل‌ کننده‌هاي جام يعني ليونل مسي و آرين روبن است.

آرژانتين

آلبي سلسته بعد از ۲۴ سال به نيمه نهايي جام جهاني رسيده است. شاگردان سابه‌يا از ابتداي جام همه رقيبان خود را برده‌اند، اما اين پيروزي‌ها با اختلاف يک گل بوده است. مسي با انتخاب به عنوان بهترين بازيکن زمين در چهار ديدار و نقش داشتن در اکثر گل‌هاي آرژانتين ستاره تيمش تا اين مرحله از جام بوده است. او با چهار گل زده به دنبال اين است که علاوه بر قهرمان کردن تيمش بتواند جام جهاني را هم به کلکسيون افتخارات خود اضافه کند تا براي هميشه از زير سايه مارادونا خارج شود.

آنخل دي‌ماريا در بازي با بلژيک مصدوم شد و ادامه جام جهاني را از دست داد، اما سرخيو آگوئرو با رهايي از بند آسيب ديدگي‌ مي‌تواند فردا شب براي تيمش به ميدان برود، هر چند سابه‌يا ريسک نمي‌کند و براي چهار بازيکن هجومي ترکيب از مسي، ايگواين، لاوتزي و پرز استفاده مي‌کند.

هلند

نمايش فوق‌العاده‌ "لاله‌هاي نارنجي" در مرحله گروهي و صدرنشيني در يکي از گروه‌هاي مرگ جام که به حذف اسپانياي مدعي منجر شد بار ديگر چشم‌ها را به سمت هلند به عنوان يک مدعي جلب کرده است. فان خال پس از صعود تيمش به مراحل حذفي هنر مربيگري خود را بار ديگر نشان داد تا در رسانه‌هاي جهان، همه از او به عنوان يک متخصص تورنمنت‌هايي مثل جام جهاني ياد کنند. او با تعويض‌هاي فوق‌العاده‌ خود در بازي مقابل مکزيک و کاستاريکا زمينه ساز صعود تيمش به جمع چهار تيم نهايي شد.

آرين روبن، فان پرسي و اسنايدر کماکان مهره‌هاي اصلي هلند براي تکرار کارشان در جام جهاني و رسيدن به فينال هستند. هلندي‌ها دوست دارند اين بار با جام به خانه برگردند.

آمار بازي

هلند و کلمبيا با ۱۲ گل زده بهترين خط حمله‌ها را در جام جهاني ۲۰۱۴ در اختيار دارند.

ليونل مسي، چهار گل از هشت گل آرژانتين را به ثمر رسانده، در حالي که روبن و فان پرسي هر کدام سه گل براي هلند زده‌اند.

با پيروزي يک بر صفر برابر بلژيک، آرژانتين رکورد بيشترين بردهاي پشت سر هم خود در جام جهاني را با ثبت پنج پيروزي بهبود بخشيد. هر پنج پيروزي با اختلاف يک گل به دست آمده است.

اين دو تيم تا به حال هشت بار با يکديگر بازي کرده‌اند که هلند چهار بار پيروز شده، يک بار باخته و سه بازي هم مساوي شده است. يکي از بازي‌هاي به ياد ماندني جام جهاني که باعث تک برد آرژانتين مقابل هلند در مصاف‌هاي اين دو تيم شد، فينال جام جهاني ۱۹۷۸ بود که ميزبان در وقت‌هاي اضافه سه بر يک هلند را شکست داد.

اين بازي ساعت ۰۰:۳۰ پنجشنبه با قضاوت کانت چاکر داور اهل ترکيه در ورزشگاه سائوپائولو برگزار مي‌شود.

کد مطلب: 39734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *