۰
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰

آقای کیهان! تیم ملی فوتبال کشورمان برایتان مهم نبود؟

کیهان در این روز ترجیح داد در تیتر یک خود برای گروهک تروریستی داعش خط و نشان بکشد و تیترهایی چون قرار گرفتن مذاکرات ایران و 1+5 در بن بست ،بوسه السیسی بر پیشانی ملک عبدالله ، رای مردم و بازی فتنه گران و ... را در صفحه اول خود جای دهد.
آقای کیهان! تیم ملی فوتبال کشورمان برایتان مهم نبود؟
شنبه شب ، تیم ملی فوتبال کشورمان بازی مهیجی از خود در برابر آرژانتین به نمایش گذاشت ، بازی که گرچه در دقیقه ۹۱ با گل لیونل مسی با پیروزی یک بر صفر آرژانتین به اتمام رسید اما توانایی های فوتبالی ایران را در مقابل کشوری چون آرژانتین به نمایش گذاشت و طبیعی بود که صبح روز بعد این بازی و حواشی آن به تیتر یک روزنامه های کشور بدل شود.

 قریب به ۷۰ میلیون ایرانی بازی دو تیم ایران و آرژانتین را به شکل زنده از تلویزیون تماشا کردند و علاوه بر آن بسیاری از چهره ها و کارشناسان ورزشی جهان نیز به آن پرداختند، بدون شک بازی ایران و آرژانتین مهم ترین خبر جهان در عصر روز شنبه و صبح یکشنبه بود و همانطور که قابل پیش بینی بود اغلب روزنامه های صبح خبر و عکس اصلی خود را به بررسی این موضوع اختصاص دادند. علاوه بر آن بسیاری از رسانه های خارجی نیز به درج یادداشت و گزارشی از این بازی پرداخته و به ستایش بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پرداختند.

در میان روزنامه های یک شنبه ،تمامی روزنامه های ورزشی در تمام صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص دادند. روزنامه اعتماد نیز نیم تای صفحه یک خود را به بازی ایران و آرژانتین اختصاص داد و تیتر روز غرور، ساعت حسرت را برای گزارش خود از این بازی انتخاب کرد و روزنامه ابتکار نیز در حرکتی مشابه تیتر خیلی حیف شد را برای گزارش خود از بازی انتخاب کرد.

روزنامه آرمان امروز تیتر آفرین مارا سربلند کردید را برای عکس یک صفحه اول خود انتخاب کرد و شرق نیز با اختصاص عکس اول صفحه اول خود برای این بازی تیتر ناداوری را انتخاب کرد. روزنامه های اطلاعات ، آفتاب یزد ، مردمسالاری ، ایران ، جام جم ، همشهری ، وطن امروز ، جوان ، خراسان ، فرهیختگان ، شهروند ، قدس و ... نیز از بازی روز گذشته به عنوان مهم ترین خبر خود یاد کرده و فضای مناسبی را در صفحه اول خود به آن اختصاص دادند و با تیترهای چون آرژانتین مُرد تا برد ، داور؛ شکارچی یوز‌های ایرانی، جهان به احترام فوتبال ایران ایستاد ، شکار ناجوانمردانه یوزپلنگ‌ها، مسی و داور ، آرژانتین + داور ۱ ؛ ایران صفر ، مصاف جانانه یوزهای ایرانی مقابل غول فوتبال جهان و ... را برای گزارش های خود انتخاب کردند.

در این بین روزنامه هایی چون ، کیهان ، سیاست روز ، افکار ، رسالت و ... نیز این موضوع را در روزنامه روز یکشنبه منتشر نکرده و کم ترین اشاره ای به آن نداشتند. که البته با توجه به مشکلات موجود در صفحه بندی روزنامه ها و محدودیت زمان برای ارسال فایل به چاپخانه و ... می توان تا حدی آن را از روزنامه هایی چون سیاست روز ، رسالت ، افکار و ... قابل قبول دانست اما کیهان روزنامه ای که اقدامش را از دو منظر نمی توان قابل توجیه دانست. نخست اینکه مسئولان این روزنامه تیم خود را تیمی حرفه ای از روزنامه نگاران ارزشی می دانند و معلوم نیست که چطور به ذهن سردبیر یا مدیر مسئول حرفه ای این روزنامه نرسیده که در آن شب مهم کمی دیرتر روزنامه را به چاپخانه بفرستد تا بتواند مهم ترین رویداد ورزشی کشور در ده های اخیر را پوشش خبری دهد.



و دوم اینکه کیهان دائما خود را روزنامه های مردمی می داند که حرف مردم را منتشر می کند ، حال باید از مسئولان این روزنامه پرسید مگر مردم نسبت به این بازی بی تفاوت بودند که این روزنامه حتی به اندازه یک خط در صفحه های میانی خود نیز به پوشش این بازی نپرداخت؟

کیهان در این روز ترجیح داد در تیتر یک خود برای گروهک تروریستی داعش خط و نشان بکشد و تیترهایی چون قرار گرفتن مذاکرات ایران و ۱+۵ در بن بست ،بوسه السیسی بر پیشانی ملک عبدالله ، رای مردم و بازی فتنه گران و ... را در صفحه اول خود جای دهد.

بهتر است کیهان و تیم تحریریه و مدیر مسئول محترم آن که این روزها یادداشتی چند سطری در وبلاگ عضو گروهک منافقین را نیز از نظر جا نمی اندازند ، به مهم ترین رویداد فوتبالی کشور نیز نیم نگاهی می انداختند و برای یک شماره هم که شده همراه با مردم از آنچه که برای مردم مهم است خبر منتشر می کردند. جمله سازی با فتنه و اتهام زنی به این و آن که کار هر روز کیهان است کاش فوتبال که روز یکشنبه تیتر روزنامه های چپ و راست را با هم یکی کرد، کمی هم روی کیهان تاثیر می گذاشت و کیهانیان کمی مردم داری تمرین می کردند

منبع: تدبیر۲۴
کد مطلب: 39502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *