; ?>; ?> تيم‌ملي بسکتبال ايران مقابل چين شکست خورد - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
بسکتبال کاپ آسيا - چين

تيم‌ملي بسکتبال ايران مقابل چين شکست خورد

تيم ملي کشورمان در دومين بازي خود در رقابت‌هاي کاپ آسيا مقابل چين نتيجه را واگذار کرد.
تيم‌ملي بسکتبال ايران مقابل چين شکست خورد
ديدار دوم تيم‌ملي کشورمان در پنجمين دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسيا از ساعت ۱۶ امروز آغاز شد و در پايان چيني‌ها با حساب ۶۴ بر ۵۱ به برتري رسيدند

در اين بازي مهمد بچيروويچ، سرمربي تيم ملي با ترکيب سامان ويسي، بهنام يخچالي، محمد جمشيدي، اوشين ساهاکيان و حامد حدادي را به ميدان فرستاد.

در کوارتر نخست چيني‌ها که در خانه خود بازي مي‌کردند،‌در دقايق ابتدايي جنگنده نشان دادند، اما بلافاصله ملي پوشان کشورمان بازي را در اختيار گرفتند و ۹ امتياز پياپي را با حرکات حدادي در زير سبد تا حساب کار ۹ بر ۳ شود.

چيني‌ها در اين بازي به دنبال کنترل حامد حدادي بودند و خطاهاي زيادي را روي او انجام دادند و رفته رفته اختلاف را کم کردند.

در پنج دقيقه دوم بازي بسيار نزديک دنبال مي‌شد و حامد حدادي هم با اصغر کاردوست تعويض شد تا مقداري از فشارها رويش کم شود و سجاد مشايخي هم جايگزين سامان ويسي شد.

تماشاگران چيني هم با توجه به ميزباني تيم‌شان حمايت خوبي از کشورمان داشتند و فشار رواني روي بازيکنان ايران مي‌‌آوردند.

کوارتر نخست در نهايت با حساب ۱۴ بر ۱۴ مساوي خاتمه يافت.

در کوارتر دوم برتري با ملي پوشان کشورمان بود. سجاد مشايخي و بهنام يخچالي دو بازيکن جوان کشورمان که زير ۲۰ سال محسوب مي‌شوند نمايش خوبي داشتند و با وجود نيمکت نشين شدن حدادي و ويسي باز هم همان برتري از آن ايران بود.

پرس خوب بازيکنان ايران اجازه خودنمايي به چيني‌ها نمي‌داد و بازيکنان کشورمان در حمله نيز تا حدودي موفق بودند، هرچند در پرتاب‌هاي سه امتيازي توفيق چنداني نداشتيم.

حامد حدادي با وجود ۱۳ دقيقه‌اي که در نيمه نخست به ميدان رفت بهترين بازيکن بازيکن ميدان بود. آرمان زنگنه و يونس لاله زاده دو بازيکن کشورمان بودند که در نيمه نخست به ميدان نرفتند.

اين کوارتر هم با نتيجه ۱۶ بر ۱۳ را کشورمان برد.

در نيمه دوم بچيروويچ همان ترکيب اصلي را به ميدان فرستاد تا برتري را حفظ کند. حساب کار ۳۴ بر ۳۱ به سود ايران بود که توپ ربايي چيني‌ها از دست بهنام يخچالي اختلاف را به حداقل رساند، اما بلافاصله حامد حدادي زير سبد باز هم ايران را پيش انداخت.

روزبه ارغوان به جاي اوشين وارد ميدان شد. دفاع خوب چيني‌ها اجازه نفوذ به بازيکنان ايران را نمي‌داد و همين موضوع کار ايران را براي امتيازآوري سخت کرده بود.

در ادامه کار پس چند دقيقه ناموفق در امتيازآوري بهنام يخچالي بازيکن جوان کشورمان در زير سبد دو امتياز را براي کشورمان به ثبت کرد و ايران را به امتياز ۴۲ رساند. آرمان زنگنه نيز در کوارتر سوم براي دقايق کوتاهي وارد ميدان شد. حساب کار در کوارتر سوم با نتيجه مساوي ۱۲ بر ۱۲ خاتمه يافت.

کوارتر چهارم با امتيازآوري چيني‌ها آغاز شد، اما در برگشت حامد حدادي در زير سبد نفوذ خوبي داشت و آرمان زنگنه ريباند اور ا وارد سبد کرد.

چيني‌ها کوارتر چهارم را بهتر آغاز کردند بودند و با حساب ۴۵ بر ۴۴ پس از مدت‌ها از ايران پيش افتادند. بازي بد کشورمان و عدم موفقيت در دفاع و حمله امتياز اختلاف را هر لحظه بيشتر مي‌کرد.

تيم ميزبان در پرتاب هاي سه امتيازي خود نيز موفق بود و در دو دقيقه پاياني روزبه ارغوان ايران را به ۴۸ رساند و يونس لاله زاده نيز که به تازگي وارد ميدان شده بود با پرتاب دو پنالتي امتياز پنجاهم را به نام خود ثبت کرد.

در يک دقيقه پاياني امتيازهاي زيادي وارد سبدها نشد و در پايان چيني‌ها با نتيجه ۶۴ بر ۵۱ به برتري رسيدند.

تيم ملي کشورمان در سال ۲۰۱۱ نيز در همين شهر با شکست مقابل اردن در جام ملت‌هاي آسيا از راهيابي به المپيک ۲۰۱۲ لندن بازماند و حالا بار ديگر شکست در ووهان را تجربه کرد.

تيم ملي کشورمان فردا ساعت ۱۳:۴۵ به مصاف اندونزي مي‌رود.
کد مطلب: 39835
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *