۰
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵
آیت الله هاشمی:

یک اقلیت محدود که خود را ولایتمدار می‌‌دانند، برای ناکامی دولت تلاش می‌‌کنند

مردم خوب می‌‌دانند که با اندیشه و افکار اعتدالی وارد مبارزه شدم، شاگردی امام راحل کردم، مسئولیت‌ها پذیرفتم و تا آخرین نفس نیز در خدمت ایران عزیز و نظام اسلامی خواهم بود و دأب من این است که نگذارم تندروها مردم را، به خصوص در مراسم سیاسی و عبادی به زحمت بیندازند و باعث تشدید اختلافات شوند.
یک اقلیت محدود که خود را ولایتمدار می‌‌دانند، برای ناکامی دولت تلاش می‌‌کنند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش دشمنان اسلام برای معرفی اقدامات وحشیانه طالبان، القاعده، بوکوحرام و داعش به اسم اسلام را نمونه‌ای برای اسلام‌گریزی، شیعه‌هراسی و ایران‌ستیزی در بعد خارجی خواند و گفت: این رویه عین جهالت است و عقب‌مانده‌تر از خوارج هستند تحصیل را حرام و آدم‌کشی را حلال می‌‌دانند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرهیختگان، یادگاران دفاع مقدس و فعالان سیاسی و اجتماعی استان البرز، با اشاره به سابقه مردم ایران در تمدن بشریت، گفت: وقتی این تمدن با فرهنگ اسلامی، مخصوصاً عصاره آن، یعنی مکتب اهل بیت(ع)، تلفیق گردید، سرمشق مردم این سرزمین برای راست‌گفتاری و صداقت رفتاری شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان فرازهایی از سفارش‌های امام موسی کاظم(ع) به شاگردشان هشام‌بن‌حکم در منزلت تعقل و اندیشه، اظهار داشت: فرهنگ به عنوان مجموعه اخلاقیات اسلام، لشکریان عقل هستند و در مقابلشان ضدفرهنگ‌ها با پرچم ضلالت، لشکریان جهل هستند.

وی با ابراز تأسف شدید از محدود کردن و محدود دیدن مقوله وسیع فرهنگ، دروغ، تهمت، توهین، تجسس در زندگی مردم، وعده‌های غیرعملی، ریا، غیبت و دو به هم زنی را از مصادیق بارز و مذموم شده‌ اقدامات ضدفرهنگی دانست و گفت: پرهیز از این رذیلت‌ها، فضیلت‌های اسلامی و انسانی را در جامعه تقویت می‌‌نماید.

به نوشته ی فارس، هاشمی رفسنجانی افزود: «ولا تجسّسوا» دستور قرآنی و صراحت قانون اساسی ماست و هیچ کس حق ندارد با هر توجیهی این اصل اسلامی و میثاق ملی را ندیده بگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت‌های رهبری معظم انقلاب از دولت و تیم دیپلماسی کشور، گفت: یک اقلیت محدود که اتفاقاً خود را ولایتمدار می‌‌دانند، برای ناکامی دولت تلاش می‌‌کنند و صراحتاً از آرزوهای خویش برای شکست مذاکرات هسته‌ای می‌‌گویند.

وی تلاش دشمنان اسلام برای معرفی اقدامات وحشیانه طالبان، القاعده، بوکوحرام و داعش به اسم اسلام را نمونه‌ای برای اسلام‌گریزی، شیعه‌هراسی و ایران‌ستیزی در بعد خارجی خواند و گفت: این رویه عین جهالت است و عقب‌مانده‌تر از خوارج هستند تحصیل را حرام و آدم‌کشی را حلال می‌‌دانند.

هاشمی رفسنجانی با تشریح شرایط تبلیغات کشور در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ و با اشاره به حضور معنادار مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ریاست جمهوری، گفت: مردم ثابت کرده‌اند با اظهارات انحصاری قانع نمی‌شوند و نظر خود را نجیبانه در انتخابات می‌‌گویند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت با بیان این مطلب که «عفاف و کفاف زندگی حق مردم است» گفت: این حرف چه منطقی دارد که بعضی‌ها می‌‌گویند برای حفظ استقلال کشور و جلوگیری از واردات، نباید بگذاریم مسئله تحریم‌ها حل شود!!؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به تقاضای یکی از حاضران که مردم منتظر شنیدن خطبه‌های امیدبخش جمعه شما هستند، گفت: مردم خوب می‌‌دانند که با اندیشه و افکار اعتدالی وارد مبارزه شدم، شاگردی امام راحل کردم، مسئولیت‌ها پذیرفتم و تا آخرین نفس نیز در خدمت ایران عزیز و نظام اسلامی خواهم بود و دأب من این است که نگذارم تندروها مردم را، به خصوص در مراسم سیاسی و عبادی به زحمت بیندازند و باعث تشدید اختلافات شوند.

وی با زهرآگین خواندن اختلافات و تنازعات برای هر اقدام اجتماعی، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی اختلافات جبهه ایرانی را تهدید می‌‌کرد، با اینکه طلبه و روحانی بودم، به امر امام(ره) برای فرماندهی جنگ رفتم تا از اختلافات کم کنم.

در آغاز این دیدار آقای عبدالحمید مروّجی، یکی از فعالان سیاسی و اجتماعی و یادگاران دفاع مقدس، ضمن ارائه گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان البرز و شهر کرج، به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسائل مهم اسلام و کشور پرداخت.

منبع:انتخاب
کد مطلب: 39875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *