۰
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۵

فیفا به دنبال قانون اجرای "سقف قرارداد"

بر طبق قانون جدید که کارشناسان فیفا در حال بررسی آن هستند، هر بازیکن دارای قیمت خاصی است و باشگاه‌ها نمی‌توانند برای جذب این بازیکن رقمی بیش از حد برای او بپردازند؛ اتفاقی که مثلا در انگلیس برای فرناندو تورس رخ داد و چلسی برای جذب این بازیکن اسپانیایی رقم عجیب 50 میلیون پوند را پرداخت کرد.
فیفا به دنبال قانون اجرای "سقف قرارداد"
فیفا در حال بررسی قانونی است که باشگاه‌ها را از پرداخت ارقام نجومی به فوتبالیست‌ها منع می‌کند.

 رئال مادرید هفته‌ گذشته موفق شد با ۶۳ میلیون پوند خامس رودیگس را جذب کند.

آنها پیش از این نیز توانسته بودند گرت بیل و کریستیانو رونالدو را با قیمت های سرسام‌آوری جذب کنند تا جمع خریدهای این سه بازیکن به ۲۲۶ میلیون پوند برسد که گران‌ترین خط حمله تاریخ فوتبال جهان است.

به نظر می‌رسد فیفا از خریدهای سرسام‌آور باشگاه‌های فوتبال جهان کلافه شده و در صدد ایجاد قانونی جدید برای بالا رفتن قیمت بازیکنان شده است؛ قانونی که به گفته آلن نیکسون قرار است به زودی اجرایی شود تا هر بازیکنی در فیفا دارای یک قیمت مشخص باشد و هیچ باشگاهی نتواند هر رقمی که خواست برای جذب این بازیکن بپردازد.

بر طبق قانون جدید که کارشناسان فیفا در حال بررسی آن هستند، هر بازیکن دارای قیمت خاصی است و باشگاه‌ها نمی‌توانند برای جذب این بازیکن رقمی بیش از حد برای او بپردازند؛ اتفاقی که مثلا در انگلیس برای فرناندو تورس رخ داد و چلسی برای جذب این بازیکن اسپانیایی رقم عجیب ۵۰ میلیون پوند را پرداخت کرد.

اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال جهان مهم‌ترین سازمانی است که از طرح جدید فیفا حمایت کرده و خواستار اجرایی شدن آن شده است. یکی از مسئولان این اتحادیه به "ساندی تایمز" گفت: این مشکل بزرگی است که باشگاه‌ها رقم‌های کلانی را برای جذب بازیکنان مورد نظرشان پرداخت می‌کنند تا دیگر باشگاه‌ها را از صحنه رقابت کنار بزنند. بر مبنای حقوق بازیکن میزان زمان باقی مانده در قراردادش و دیگر ارزش‌های اقتصادی می‌توانیم برای هر بازیکن به یک جمع بندی برسیم.
منبع: ایسنا
کد مطلب: 40205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *