۰
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱

مردم برای سیروان خسروی سنگ تمام گذاشتند/ یک شب پرانرژی همراه با موسیقی

شب نخست کنسرت سیروان خسروی در تهران شامگاه دیشب با استقبال مردم روبه رو شد و این خواننده نیز با اجرای 15 قطعه اجرای دوم از شب اول کنسرتش را با شور و نشاط به پایان رساند.
مردم برای سیروان خسروی سنگ تمام گذاشتند/ یک شب پرانرژی همراه با موسیقی
شامگاه دیشب پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه نمایشگاه بین المللی میزبان مردمی بود که برای حضور در کنسرت سیروان خسروی حضور پیدا کرده بودند تا از اجرای این خواننده پاپ استفاده کنند.

گرچه قرار بود اجرا ساعت ۹:۳۰ آغاز شود ولی اجرا با بیش از یک ساعت تاخیر کلید خورد که یکی از دلایل آن دیر رسیدن تماشاچیان و مستقر شدن آنها تا ساعت ۲۲:۱۰ بود و پس از آن یک مشکل فنی در بخش صدا باعث شد که کنسرت سر ساعت مقرر آغاز نشود. البته در این فاصله مردم با تشویق های مکرر علاقه خود را به سیروان خسروی ابراز کرده و در مواردی نیز اعلام می کردند که از این تاخیر خسته شده اند.

سالن مملو از جمعیت نشان از این داشت که علاقمندان زیادی برای استفاده از کنسرت هایی از این دست در جامعه وجود دارد که قطعا تنها سه شب اجرا پاسخگوی همه علاقمندان نیست و جا دارد که فرصت های بیشتری در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا با مخاطب خود بیش از پیش روبه رو شوند.

در صفحه نمایشگرهایی که بالای صحنه روشن بود مسابقه پیامکی برای انتخاب برترین قطعه سیروان خسروی از بین آثار به همین زودی، دوست دارم زندگی رو، هفتاد میلیون ستاره، بازم بتاب به نمایش درآمده بود که علاقمندان می توانستند آهنگ محبوب خود را پیامک کنند.

در نهایت کنسرت در ساعت ۲۰:۴۰ و در بین تشویق های مردم آغاز شد و سیروان خسروی با قطعه «تو خیال کردی بری» اجرای خود را کلید زد. وی پس از اجرای این قطعه از مردم بابت تاخیر عذرخواهی و بر این موضوع تاکید کرد که مشکل فنی باعث این اتفاق شده و نه او و نه گروهش تقصیر نداشته اند. خسروی اشاره کرد که دیگر به این عذرخواهی عادت کرده است زیرا غالبا این مشکلات باعث می شوند اکثر اجراها با تاخیر شروع شوند. به گفته وی، همه از این تاخیر ناراحت هستند.

در ادامه کنسرت سیروان خسروی قطعه دیگری را اجرا کرد و سپس سراغ قطعه «لارون پاییزی» رفت که با همخوانی مردم همراه بود. او همچنین امیر دانایی از گیتاریست های گروهش را به مردم معرفی کرد.

قطعه بعدی که پرانرژی تر نیز اجرا شد «من دوست دارم قد ستاره های آسمون» بود که اجرای آن سالن را به وجد آورد.

وقتی نوبت به اجرای قطعه جدیدتر «هفتاد میلیون ستاره» رسید فضای سالن حال و هوای بیشتری گرفت و این قطعه که به تازگی و به مناسبت جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ که تیم ایران نیز در آن حضور داشت با استقبال مردم روبه رو شد. اجرای یک قطعه با حال و هوای ملی میهنی همواره مورد استقبال مردم قرار می گیرد که هم در کنسرت های سنتی ایرانی دیده می شود و هم در اجراهای پاپ.

خسروی در حالی که از مردم می خواست آنهایی که با خود ستاره آورده اند ستاره هایشان را بالا بگیرند از اینکه از به آوردن این ستاره ها در سالن ایراد گرفته شده است، گله کرد. البته عده ای ستاره هایی کاغذی داشتند که آنها را در فضا تکان دادند.

قطعات «من عاشقت شدم»، «این می گذره»، «بیقرار» در ادامه کنسرت اجرا شد که در کل تماشاچیان همه قطعات را همراهی کرده و با تشویق هایشان رضایتشان را اعلام می کردند.

در ادامه سیروان خسروی از همه کسانی که در این مدت وی را همراهی کرده اند تا این اجراها روی صحنه برود تشکر کرد.

«نه نرو» و «بازم بتاب» در ادامه کنسرت اجرا شد و سپس سیروان خسروی نوید این را داد که قطعه ای پرطرفدار را اجرا می کند و نوبت به «دوست دارم زندگی رو» رسید. از ویژگی های کنسرت دیشب پخش تصاویر مرتبط با قطعات بود که در این قطعه هم بادکنک های معروف آن به نمایش درآمد.

«دوست دارم حتی اگه همه دنیا بگن اشتباهه» از آلبوم جدید «جاده رویاها» نیز مورد استقبال مردم قرار گرفت و سپس سیروان خسروی از حضور مادر و پدر و برادرش (زانیار خسروی) در سالن خبر داد و اشاره کرد ۴ و ۵ شهریور برادرش کنسرت خواهد داشت و مردم را دعوت کرد با حضور در آن اجراها به مقایسه کار آنها بپردازند. البته او از مردم خواست مشکلات فنی را درنظر نگیرند.

قطعات «به همین زودی» و «تو مال من نیستی» کنسرت را به دقایق پایانی رساند و در نهایت هم قطعه «دوست دارم زندگی رو» به افتخار مردم تکرار شد و سیروان خسروی که در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام فعال است با گوشی تلفن همراهش از مردم فیلم گرفت. او هرقدر تلاش کرد تا مردم رضایت دهند قطعه «جاده» را اجرا کند ولی مردم قطعه «دوست دارم زندگی رو» را ترجیح دادند.

این قطعه که ترانه ای با مضمون عشق و امید به زندگی دارد، بسیار مورد توجه طرفداران سیروان خسروی است.

سخنی با مسئولان

شامگاه دیشب سالن اجرای کنسرت یکپارچه شور و انرژی بود و مردم در فضایی فرهنگی به شادی پرداختند و همراه با خواننده محبوبشان آهنگ هایی را که دوست داشتند مرور کرده و همخوانی کردند.

آنچه مسلم است شادی و انرژی که در فضاهای کنسرت های داخل کشور ایجاد می شود سالم ترین نوع آن است که مقایسه آن با نمونه های خارجی کاملا مشخص می کند که هم خوانندگان و نوازندگان هم تماشاچیان ایرانی به سالم ترین شکل ممکن در چنین فضاهایی حضور می یابند. تقویت فضاهای فرهنگی که فرصتی برای تخلیه انرژی و ایجاد شادی و نشاط است جامعه را پویاتر می کند و در صورت تنوع و تکثر فعالیت های فرهنگی هنری به ویژه کنسرت ها، می توان با آسیب های فرهنگی وارداتی مقابله کرد. از جمله اینکه تلاش بسیار زیاد خوانندگان لس آنجلسی برای برپایی کنسرت های مختلف در کشورهای همسایه را می توان با افزایش کنسرت های داخلی و با دادن مجوزهای هدفمند به خوانندگانی که آثار آنها از کیفیت لازم نیز برخوردار است، با شکست رو به رو کرد.

چندی پیش در یک نظرسنجی جهانی به صورت کاملا جهت دار اعلام شده بود که ایران یکی از افسرده ترین جوامع است ولی کافی است تنها دقایقی در کنسرت هایی چون اجرای دیشب سیروان خسروی و یا دیگر خوانندگان پاپ پرطرفدار حضور پیدا کرد تا از میزان انرژی و شادی و شور و هیاهیوی جوانان ایرانی مطلع شد. از نکات قابل توجه اجرای دیشب حضور قابل توجه خانواده ها در کنار فرزندانشان و همچنین بانوانی با پوشش چادر بود که نشان می داد فضای کنسرت ها در ایران آنقدر سالم است که هر قشری و از هر سنی علاقمند به حضور در آنها هستند.

نظارت نیروهای حراست و انتظامی نیز با کمال احترام و دقت بود که مردم نیز همراهی شایسته ای با آنها داشتند زیرا علاقمندان به فعالیت های فرهنگی خودشان به رعایت اصول و چارچوب ها کاملا آگاهند و از سوی دیگر می دانند نظارت ها برای امنیت بیشتر آنها صورت می گیرد.

امید است امور فرهنگی به ویژه فعالیت هایی که نسل جوان را بیشتر هدف پوشش می دهد به اندازه ای در کشورمان رونق پیدا کند که شب های بسیاری شاهد حضور مردم در کنسرت ها، سالن های تئاتر و سینما، نمایشگاه های مختلف هنرهای تجسمی و ... باشیم.
کد مطلب: 40362
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *