; ?>; ?> پیشنهاد خروج مهرآباد از تهران /سود میلیاردی مافیای زباله در پایتخت - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۷
شهر در هفته ای که گذشت؛

پیشنهاد خروج مهرآباد از تهران /سود میلیاردی مافیای زباله در پایتخت

تلاش دولتی ها برای ماندن کارخانه روغن نباتی قو در پایتخت،پیشنهاد کوچ فرودگاه مهرآباد ،نوسازی هزار تاکسی فرسوده و باز شدن گره کور ساماندهی دکه های مطبوعاتی از مهم ترین اخبار شهری این هفته بود.
پیشنهاد خروج مهرآباد از تهران /سود میلیاردی مافیای زباله در پایتخت
، این هفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه گروهی مافیایی پسماند شهر تهران را مدیریت می‌کنند، گفت:چرا در شرایطی که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در روز از جیب مردم برای جمع‌آوری زباله هزینه می‌شود، سود آن عاید مافیا شود در حالی که باید این سود به خزانه شهرداری برای صرف در امور شهری واریز شود.

توقف ۱۵ ساله در صدور مجوز دکه مطبوعاتی

این هفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی نیز اعلام داشت : درحال حاضر ۱۵۰۰ کیوسک در تهران وجود دارد ودر ۱۵ سال اخیر هیچ مجوز کیوسکی صادر نشده است .
رضاقدیمی پیرامون نوسازی کیوسک های مطبوعاتی ادامه داد:دربحث کیوسکهای مطبوعاتی ما شاهد تداخل صنفی هستیم که مانع انجام وبرنامه ریزی مناسب برای آنها می شود.

خودروهای هیبریدی هنوز در لیست واردات قرار نگرفته اند

در حالی که مدیران شهری وعده ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی را داده اند ،قائم مقاوم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در تلاشیم تا خوردوهای هیبریدی که مناسب تاکسی شدن هستند در لیست واردات خوردو به کشور قرار گیرند.

حجت الله بهروز ادامه داد: اقدامات لازم از جمله کارهای فنی جهت ورود تاکسیها هیبریدی به ناوگان صورت گرفته و در حال حاضر مشکل اصلی این است که خوردروهای هیبریدی که به طور معمول در دنیا به عنوان تاکسی استفاده می شود هنوز مجوز ورود به کشور را ندارد.

مهرآباد به حاشیه تهران برود

احمد مسجدجامعی در جلسه علنی این هفته شورا گفت: به لحاظ قوانین بین المللی، فرودگاهها نباید در مرکز شهر باشند و هر پرواز هواپیما معادل ۳ هزار وسیله نقلیه آلودگی تولید می کند این در حالی است که در فرودگاه مهرآباد روزانه ۲۰۰ سورس پرواز انجام می شود.

مسجد جامعی با اشاره به آلودگی های هوا و سر و صدا در مناطق حاشیه ای فرودگاه مهرآباد، گفت: طی چند سال اخیر ما شاهد برخورد هواپیما با منازل مسکونی بوده ایم که جان شهروندان در منازلشان به خطر افتاده؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم کمیسیون شهرسازی و سلامت به طور مشترک در زمینه انتقال فرودگاه مهرآباد از پایتخت فعالیت کرده و در این زمینه فرودگاه امام خمینی (ره) که ۱۰ سال است در حال فعالیت است می تواند جایگزین خوبی باشد.

موافقت دولت با بودجه مطالعاتی طرح ساماندهی و تمرکززدایی از تهران

این هفته نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورگفت: دولت با هزینه های مطالعاتی طرح ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی موافقت کرده است .

محمدجواد کولیوند اضافه کرد: در جلساتی که با حضور مسئولان دولتی برگزار شد پیش بینی شد هزینه مطالعاتی از بودجه نیم درصد اعتبارات وزارت راه و معاونت راهبردی تامین شود.

نوسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه روند نوسازی تاکسی های فرسوده به خوبی در حال طی شدن است گفت: تاکنون ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت از ناوگان خارج و خوردوهای جدید جایگزین آنها شده اند.

میثم مظفر اظهارداشت: با توجه به اینکه روند نوسازی تاکسی های فرسوده از سال ۹۰ متوقف شده بود، میانگین عمر تاکسی های پایتخت به ۷ سال افزایش یافته است.

بخش دولتی به دنبال استمرار فعالیت کارخانه روغن پارس قو نباشد

حافظی در جلسه ای که به گزارش عملکرد یکساله کمیسیون سلامت اختصاص داشت به آخرین وضعیت پلمپ روغن پارس قو اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال پلمپ این کارخانه به تاخیر افتاده و مسئولان دولتی باید ما را برای خروج از این کارخانه همراهی کنند. به جای استمرار فعالیت این کارخانه آلاینده که به سلامت شهروندان لطمه وارد می کند، دولت کمک کند تا ۱۲۰ کارگری که بیش از ۲۰ سال در این کارخانه فعالیت می کنند بتوانند بازنشستگی پیش از موعد بگیرند و اجازه دهند مشکل این کارخانه با راه حل های منطقی حل شود.

دفاع از تجهیزات چیتی در ناوگان حمل و نقل عمومی


این هفته سخنگوی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره گذشته به دلیل تحریم هایی که وجود داشت امکان خرید تجهیزات حمل و نقل عمومی مانند تجهیزات ریلی و واگن مترو به جز کشور چین نبود و در حال حاضر فسخ قرار دادهای بین المللی موجب پرداخت خسارت است.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به انتقادهایی که به مدیریت شهری درباره خرید تجهیزات حمل و نقل عمومی از کشور چین می شودگفت: در دوره گذشته مدیریت شهری برای خرید تجهیزات با محدودیت هایی روبرو بود و امکان آن که از هر کشوری تجهیزات وارد کند وجود نداشت.

وی ادامه داد: طلب های جمهوری اسلامی در زمان تحریم از کشور چین به شکل پرداخت فایناس و تجهیزات حمل و نقل عمومی پرداخت می شد و این تجهیزات نیز از بهترین کیفیت برخوردار بودند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر امکان خرید تجهیزات مورد نیاز از سایر کشورها وجود داشت مدیریت شهری با کشورهای دیگری که دارای تکنولوژی به روزتری هستند تجهیزات مورد نیاز خود را وارد می کرد گفت: اتوبوس ها و واگن های خریداری شده مشکلی نداشته اند.
کد مطلب: 40501
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *