۰
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸

خودرو قطعا ارزان نمی‌شود/ خودروسازان خودروی با کیفیت تولید می‌کنند؟

محمدرضا نجفی منش می گوید با وجود تورم 25 درصدی نیم توان انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت و چنین موضوعی منطقی نیست.
خودرو قطعا ارزان نمی‌شود/ خودروسازان خودروی با کیفیت تولید می‌کنند؟
در شرایطی که قرار بود چهارشنبه هفته گذشته شورای رقابت درباره قیمت خودروهای داخلی مجددا تصمیم گیری کند اما چنین اتفاقی رخ نداد تا بازار خودرو همچنان در رکود به سر ببرد و مردم برای خرید خودرو صبر کنند.

نادر قاضی پور عضو ناظر مجلس در شورای رقابت که پیش از این از تلاش های مجلس برای کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو خبر داده بود درباره جلسه اخیر شورای رقابت می گوید نباید وضعیتی ایجاد کنیم که شهروندان از بازار خودرو روی برگردانند. این اتفاق خوبی برای صنعت خودروی ما نیست. نکته این است که چرا این عدم تمایل به خرید خودرو در بخش های دیگر با وجود تورم وجود ندارد. به هر حال مردم می دانند که قیمت تمام شده خودرو برای فروش این چیزی نیست که در بازار قیمت گذاری شده است. »

قاضی پور می گوید به هر حال دولت نیز اعضایی در شورای رقابت دارد. ولی ما تلاش مان را همچنان می کنیم تا قیمت خودرو بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. این یک خواسته عمومی است و قطعا آن را رها نمی کنیم. خریداران خوردو تاوان برخی از کارهای اقتصادی کارخانه های خودرو سازی را نباید بدهند و به همین دلیل ما اعتقاد داریم آنها می توانند بین ۱۵ تا ۳۰ درصد قیمت خودروی تولیدی را کاهش دهند.

این عضو شورای رقابت تاکید کرده است پیگیر کاهش قیمت خودرو هستیم. حق با مردم است که برای خرید به بازار خودرو مراجعه نکنند. هر چند نشست روز چهارشنبه شورای رقابت خروجی قابل توجهی برای قیمت خودرو نداشت اما بی تردید ما تا انتها موضوع را پیگیری می کنیم و باید یک نتیجه معقول و درست از آن به وجود آید.

در حالی نمایندگان مجلس همچنان به دنبال کاهش قیمت خودرو هستند که محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن قطعه سازان در گفت و گو با نامه نیوز درباره احتمال کاهش قیمت خودرو گفت: هم اکنون رئیس جمهور با افتخار از تورم ۲۵ درصدی سخن می گوید و با وجود چنین تورمی چطور می توان انتظار داشت که قیمت خودرو کاهش یابد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کاهش قیمت خودرو منطقی نیست و در صورتی که فردی در شرایط تورم ۵ درصدی بتواند راهکار منطقی برای کاهش قیمت خودرو ارائه کند باید جایزه نوبل اقتصاد را به وی اعطا کرد.

نجفی منش تصریح کرد: هم اکنون نمایندگان مجلس از تلاش برای کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصد قیمت خودرو خبر می دهند و این موضوع برای ما و خودروسازان ارزشمند است اما به شما قول می دهم که قیمت خودرو کاهش پیدا نمی کند.

وی با تاکید برا عدم کاهش قیمت خودرو افزود: نمایندگان مجلس و اعضای شورای رقابت و همچنین خودروسازان باید درباره تعیین قیمت خودرو آتش س اعلام کنند و اجازه دهند تا رونق به بازار خودرو باز گردد.

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین درباره انتقادهای فراوان به کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: در این مورد حق با مردم است و باید خودرو با کیفیت به مردم تحویل داده شود اما درباره برخی خودروها همچون پژو ۴۰۵ و پژو پارس نمی توان اقدام قابل توجهی انجام داد و دلیل آن نیز این است که این خودروها قدیمی بوده و حداقل برای ۳۰ سال قبل هستند.

نجفی منش با تاکید بر لزوم ارتقا کفیت خودروهای داخلی گفت: انتقاد کیفی نسبت به تمام خودروها مطرح نیست و تنها برای خودروهایی است که قدیمی هستند و به طور مثال انتقادی نسبت به کیفیت خودروهایی مانند تندر ۹۰ مطرح نیست.

وی با بیان این که باید خودروهای روز دنیا وارد صنعت خودروسازی کشور شوند، گفت: خودروسازان نیز این موضوع را ضروری می دانند و بر همین اساس اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

دبیر انجمن قطعه سازان تاکید کرد: خودروسازان به دنبال واردات و تودلید خودروهای با کیفیت هستند و این کار را نیز آغاز کرده اند و بر همین اساس در سال جاری چند مدل جدید و با کیفیت در صنعت خودروسازی کشور رونمایی خواهد شد.

منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 40543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *